Víkendový týdeník s hosty
00:00:19 KULTURA+
00:00:20 Začíná týdeník o kultuře.
00:00:22 Tentokrát třeba o snech,
00:00:25 Vítá vás Tereza Willoughby,
00:00:28 Co znamená
00:00:31 Probereme s režisérem
00:00:35 Hospodský nový cirkus hlásí
00:00:39 Akrobaty přivítáme
00:00:43 Je soukromí umělců
00:00:46 Gauguinovo blaho na Tahiti
00:00:57 Na první celovečerní film
00:01:00 přesto je asi nejúspěšnějším
00:01:04 V reklamních spotech
00:01:07 Johna Malkoviche
00:01:10 Jeho nejnovější dílo,
00:01:13 bude mít premiéru 17. listopadu.
00:01:15 Vítám Ivana Zachariáše.
00:01:17 -Dobrý den.
00:01:19 -Tvůrci té série slibují,
00:01:23 ale bude překvapivě současná.
00:01:25 Jak to myslíte?
00:01:27 -Já si myslím, že jo,
00:01:29 protože tam je určitý přesah
00:01:35 A týká se našeho premiéra
00:01:39 které tady teď vládnou.
00:01:41 Takže tam přesah je,
00:01:45 -To jsou témata,
00:01:47 kterým se tam přímo
00:01:49 Nebo to jsou nějaké náznaky?
00:01:51 -Tam jsou takové paralely,
00:01:54 až to dokouká.
00:01:56 -Vám bylo 18 let v roce 1989,
00:02:00 Předtím část vaší rodiny v roce
00:02:05 jak jste to období prožíval
00:02:10 -No já jsem se připravoval
00:02:14 chodil jsem do nuláku,
00:02:18 takže to bylo vlastně intenzivní
00:02:21 že jsem to takto zažil,
00:02:23 že jsem tam trošku nasál
00:02:25 -To bylo ideální načasování,
00:02:29 a otevírají se všechny možnosti,
00:02:32 -No, bylo to perfektní.
00:02:34 Bylo to akorát,
00:02:36 takže ta atmosféra tam byla
00:02:39 A bylo to hrozně fajn.
00:02:42 -Je těžší točit o době,
00:02:43 kterou si lidé jako vy
00:02:48 -Je to těžké v tom...
00:02:51 Pro mě to bylo dobré,
00:02:54 tak jsem to mohl hlídat,
00:02:59 Ale současně je to nevýhoda,
00:03:03 -Hlídají vás i ostatní?
00:03:04 -Takže když tam člověk
00:03:07 tak pak vám to vyčtou.
00:03:09 -A stalo se už něco takového?
00:03:11 Třeba ve štábu
00:03:14 jestli si něčeho všimli?
00:03:16 -Ne, zatím dobrý.
00:03:18 Zatím všichni říkají,
00:03:21 a že ta Praha vypadá opravdu tak,
00:03:25 protože Praha se hodně změnila
00:03:28 Všechno je natřené,
00:03:30 takže s tím byla práce,
00:03:33 že se to snad nějak povedlo.
00:03:34 -Vaše Praha je v tom seriálu
00:03:38 to je malinko klišé, ne,
00:03:41 Nebo vy jste ji tak vnímal?
00:03:44 -Není, ona taková v zásadě byla.
00:03:46 Těch barev tady moc nebylo
00:03:50 přijde mi to hrozně fotogenické.
00:03:52 Naopak teď se mi Praha
00:03:54 -Opravdu?
00:03:57 -Klišé to může být,
00:04:01 protože si to pamatuji právě.
00:04:03 -Tak se podíváme na ukázku.
00:04:08 -O mužích se říká,
00:04:13 ale zvládají ji hůř.
00:04:16 Ženy cítí bolest víc,
00:04:22 Jedna věc je jistá,
00:04:30 -To byla tedy ukázka vaší práce,
00:04:34 To jste dělal vy,
00:04:36 -Ten trailer jsem bohužel nedělal
00:04:43 což mě mrzí,
00:04:47 protože ani ten hlas není
00:04:51 To je nějaký herec,
00:04:53 nicméně jsou to záběry
00:04:56 -Cítím, že jste možná
00:05:00 a to jsem cítila
00:05:02 i z Pustiny,
00:05:05 Je určitý perfekcionismus něco,
00:05:07 co může být do budoucna
00:05:10 nebo už teď charakteristické?
00:05:13 -Já to těžko posoudím,
00:05:15 že dbám na každý detail,
00:05:19 a to jsem dělal odjakživa
00:05:23 Některé lidi to štve,
00:05:26 že jdu moc do hloubky,
00:05:30 -Je to věc,
00:05:33 kde se musíte vyjádřit
00:05:35 -Je možné, že tam si to člověk
00:05:38 ale každý je nějaký,
00:05:43 -My jsme zmiňovali,
00:05:45 že na celovečerní film ještě
00:05:49 přitom když se podíváme právě
00:05:53 např. mám na mysli reklamní spot
00:05:57 tak tam je letecká bitva,
00:06:00 která se vyrovná
00:06:03 jen je na tom malém prostoru.
00:06:05 Co vás vlastně brzdí v tom
00:06:07 a nenatočit celovečerní film?
00:06:10 -To je vždycky shoda okolností,
00:06:17 a nevyjde vám nějaký herec
00:06:21 kdy se to dalo natočit,
00:06:25 jak se říká,
00:06:28 a to se mi stalo mockrát,
00:06:32 A pak jsem to nějak vzdal
00:06:37 která mě bavila, a zjistil jsem,
00:06:42 kterou bych se chtěl dál ubírat,
00:06:47 že jsem mohl dělat Bez vědomí.
00:06:50 A teď bych rád dělal
00:06:53 ale tady, ne v Americe.
00:06:55 -Pochopila jsem správně,
00:06:58 který chcete natočit?
00:07:00 -Jo, máme scénář
00:07:03 když to vyjde, ale je samozřejmě
00:07:06 které se musejí vyřešit.
00:07:08 -A detaily
00:07:10 -Moc ne, ale film by se měl
00:07:13 a je to takový subtilní příběh
00:07:18 a napsal to Ivan Arsenjev.
00:07:24 To je všechno, co vám řeknu.
00:07:26 -Vy jste kdysi zmiňoval
00:07:30 že tváře, které se vám vystřídaly
00:07:33 právě třeba ve spotech,
00:07:35 ta velká jména,
00:07:38 že by nebyl problém
00:07:41 Bude to případ tohoto filmu?
00:07:44 -Ne, toto je opravdu český film.
00:07:49 -Ne, tady potřebuji české herce.
00:07:53 -Když jsme tedy zmiňovali
00:07:56 pojďme se podívat na videa,
00:07:58 která jste dělal
00:08:36 Teď jsme viděli několik ukázek,
00:08:40 jen řeknu pro ty,
00:08:43 Vy tam ty osobnosti nutíte,
00:08:46 nakládat s tou trofejí takovým
00:08:51 Oni ji různě destruují.
00:08:53 Co vás vedlo k tomu
00:08:56 po čem vlastně každý
00:09:00 -Já mám rád,
00:09:04 a mám rád, když je trošku sranda.
00:09:07 A mně přijde,
00:09:11 že by to bylo nabubřelé,
00:09:13 že to je nejdůležitější festival
00:09:19 Takže jsem prostě zvolil cestu,
00:09:23 A v podstatě všichni ti herci,
00:09:27 to přijali a líbilo se jim to,
00:09:30 že právě si z toho umíme
00:09:32 A to neznamená,
00:09:36 nebo smysl těch cen
00:09:39 ale naopak to ukazuje
00:09:41 který právě oceňují
00:09:46 kteří sem přijedou
00:09:50 A vlastně i ti herci
00:09:53 by v tom nehráli,
00:09:56 Takže snad je to správně.
00:09:58 Samozřejmě,
00:10:01 to tak je vždycky.
00:10:03 -Jude Law, Danny Devito,
00:10:06 měl jste je půjčené na 30 sekund
00:10:09 nemrzelo vás, že je nemůžete
00:10:13 -Ne, to byl den,
00:10:16 někdy to bylo pár hodin,
00:10:20 Samozřejmě bych s některými točil
00:10:25 ale to člověk musí mít ten scénář
00:10:31 -Tak já budu doufat,
00:10:34 a ten druhý celovečerní film
00:10:37 -Děkuji vám, že jste přišel.
00:10:44 -S dalšími novinkami
00:10:47 přichází Jakub Anděl.
00:10:50 -Děkuji, tentokrát začnu
00:10:54 Asi nepřekvapí,
00:10:56 vyhlíží do budoucnosti.
00:10:58 Řada umělců a vystavovatelů
00:11:01 udržitelností a alternativám
00:11:04 Tento víkend hledejte
00:11:06 na pražském Výstavišti.
00:11:09 -My jsme chtěli,
00:11:12 živly hrály uvnitř,
00:11:14 A hlavně jsme chtěli,
00:11:17 Takže to vlnobití
00:11:22 se kterými se tady divák setká.
00:11:25 Tak aby smyslově ta výstava
00:11:29 nejen těmi samotnými díly.
00:11:31 -A teď do divadla Komedie.
00:11:33 Mnozí se možná na titul Lazarus
00:11:36 na programu českého divadla
00:11:39 s očekáváním nutného selhání.
00:11:41 A můžu jednoznačně říct,
00:11:43 Neviděl jsem sice newyorskou
00:11:46 ale soudě podle dostupných
00:11:50 naprosto srovnatelná,
00:11:53 V hlavní roli se alternují
00:11:56 ten je silnější pěveckým výrazem,
00:11:59 který je působivější
00:12:01 V tomto směru není
00:12:04 A oběma jim je silným protějškem
00:12:07 Důstojná příležitost
00:12:13 -PÍSEŇ
00:12:38 -V kinech se nabízí, myslím,
00:12:41 Film, který je směsicí patosu,
00:12:44 detektivky a historickéh dramatu.
00:12:47 Staříci nabízejí
00:12:50 jaká dnes není v módě,
00:12:53 Nejmladší generace bude film
00:12:56 a přesto je založený
00:12:59 Velké myšlenky a velké dilema,
00:13:03 -Pane plukovníku, já vám prosím,
00:13:06 jak by se postaral ještě o vás?
00:13:08 -Asi takhle, buďto pustíte
00:13:12 na pár dní ven,
00:13:15 Že to otočíme,
00:13:17 on si zuje boty,
00:13:20 až zhebne.
00:13:31 -Představení La Putyka
00:13:34 kterým se stejnojmenný soubor
00:13:37 uvedl na scénu.
00:13:39 Tady je ukázka.
00:16:40 Ve studiu vítám principála souboru
00:16:43 a artistu Šimona Nováka,
00:16:45 -Dobrý den.
00:16:47 -Česká hospoda
00:16:50 to je trochu protimluv, ne?
00:16:52 -Tak to byl takový první nápad
00:16:58 jak vytvořit tady v Čechách
00:17:02 bez té historie,
00:17:05 tak jsem říkal, že na to musíme
00:17:09 a pracovat s něčím,
00:17:11 kde to lidé třeba neočekávají,
00:17:15 a s režisérem a dramaturgem
00:17:18 jsme přišli na tento nápad
00:17:21 Jak říkám, už je to skoro 12 let
00:17:25 -Typicky české,
00:17:28 -No, tak je to místo,
00:17:31 ve vztahu k historii
00:17:34 Havel, Hrabal,
00:17:38 od svého táty ze svého dětství.
00:17:40 Takže všechno jsme se snažili
00:17:45 z tohoto prostoru,
00:17:48 kde lidi koukají do toho půllitru,
00:17:52 a já skrze ten půllitr
00:17:55 úplně jinou optikou
00:17:58 hledám jiný příběh
00:18:01 má každý z nás tady v ČR
00:18:04 Takže se snažíme i ty pozitivní
00:18:07 dostat zábavnou formou
00:18:10 -Kdo nemá zkušenosti s hospodou,
00:18:15 -Doufám, že ne.
00:18:16 -Tak nebyl v tom kousku,
00:18:18 který jste tady vy
00:18:21 tak možná, jestli tady
00:18:23 byste nezkusili
00:18:25 -Chceš?
00:18:26 -Tak pojď.
00:18:27 -Já raději možná couvnu,
00:18:31 -Šimon je vlastně ta nejmladší
00:18:33 už byl v jednom představení
00:18:35 a v dubnu příštího roku
00:18:37 -Tak jsi ready?
00:18:38 -Tři, dva, jedna, teď.
00:18:42 -Můžeme?
00:18:49 -Waaau.
00:18:52 Co byste dělal,
00:18:56 Protože vy jste zmínil,
00:18:58 že už váš tatínek
00:19:00 v několika představeních,
00:19:04 co kdyby najednou to nešlo?
00:19:06 -Tak já jsem z loutkářského rodu
00:19:10 takže já jsem osmá generace,
00:19:12 tohle je devátá generace
00:19:18 Já už vidím naše akrobaty zase.
00:19:21 A já kluky do ničeho nenutím,
00:19:24 ale všichni tři už se na některém
00:19:28 A právě Šimon s Matyášem
00:19:31 které se jmenovalo Family.
00:19:33 A příští rok chystáme vrchol
00:19:38 projektem Cesty, kde bude Šimon
00:19:43 -Šimone, kdy vás poprvé napadlo,
00:19:47 že to chcete taky dělat,
00:19:50 -Když jsem se narodil.
00:19:52 -Hned po tom?
00:19:54 -Šimon se narodil ve stejný rok,
00:19:59 takže ten slaví stejné výročí
00:20:03 -Můžete vidět,
00:20:06 pomalu roste před očima.
00:20:08 Je to ten kousek,
00:20:11 které se teď těšíte?
00:20:13 Mně to tak skoro přijde,
00:20:17 -Já si myslím,
00:20:20 a štěstí, protože ta skupina
00:20:24 kteří se mnou před dvanácti lety
00:20:29 že oslovila hodně široké spektrum
00:20:32 A dělali jsme to ve správný moment
00:20:36 A taky ta strašná síla,
00:20:41 kteří nás, doufám,
00:20:44 a stále máme motivaci,
00:20:47 dělat nový a nový představení.
00:20:49 A taky nám roste nová generace,
00:20:52 která už doplňuje
00:20:55 -V podstatě by se dalo říci,
00:20:57 že jste vyvolali určitou vášeň
00:21:00 Teď už je více takových souborů,
00:21:03 jak mám mezi nimi jako laik
00:21:07 Co je typické pro kvalitní nový
00:21:11 Dramaturgie?
00:21:14 -Možná by dokázal odpovědět
00:21:19 My právě děláme představení,
00:21:23 které se bude hrát příští rok
00:21:29 představení se jmenuje Cesty.
00:21:31 A je to o cestách k cirkusovému
00:21:35 až po současnost.
00:21:37 A chceme také koukat
00:21:40 Takže pro mě třeba začátek
00:21:44 před 10 nebo 12 lety, 20 lety,
00:21:47 ve 30. letech
00:21:49 Takže já bych všechny tyto věci
00:21:54 a společně oslavit cirkusové umění
00:21:58 -Přeci jen mi přijde,
00:22:03 nového cirkusu,
00:22:06 Teď mi přijde,
00:22:09 která jsem třeba sledovala
00:22:12 byla hodně o tom "kdo výš"
00:22:15 stává se vám,
00:22:18 s těmi českými soubory?
00:22:20 Jeden předvede nějaký trik
00:22:23 nebo tohle je úplně jedno?
00:22:24 -Ne, myslím si,
00:22:28 co spojuje všechny české
00:22:31 je divadelnost.
00:22:33 A je to, že se snažíme
00:22:36 v takových provizorních
00:22:39 My žádnou novocirkusovou,
00:22:41 ani střední ani vysokou školu
00:22:44 což je úplně běžné v zahraničí,
00:22:46 takže se opíráme
00:22:49 o divadelní historii.
00:22:51 Myslím si,
00:22:55 ale nejsme nepřátelé a myslím si,
00:22:58 že každý má úplně jiný
00:23:02 a to je skvělé.
00:23:04 -Šimone, když váš táta teď zmínil
00:23:07 nemáte chuť do ní třeba vyrazit?
00:23:10 -Nooo, jo.
00:23:16 -Na mě se nekoukej.
00:23:19 -Možná bychom tady mohli
00:23:22 rovnou během vysílání.
00:23:24 -Jak jsem říkal,
00:23:27 a já se snažím divadlem ukázat,
00:23:29 že to není jen o tom momentu
00:23:32 ale že za tím stojí
00:23:34 a souhra mnoha lidí okolo.
00:23:36 Že to není jen o těch 10
00:23:40 ale že za tím stojí
00:23:42 kteří se o ten soubor starají
00:23:44 a bez nich bychom to nikdy
00:23:48 -Tak ať vám ta souhra funguje
00:23:50 -Díky, že jste přišli.
00:23:57 -Britská národní galerie
00:24:00 a i když od jeho smrti
00:24:04 i dnes svede rozproudit
00:24:07 Jenže zatímco před sto lety
00:24:10 o jeho experimentech s barvou
00:24:14 tentokrát je tématem
00:24:17 Gauguin totiž s portrétovanými
00:24:20 Na prekérní zákulisí
00:24:23 upozorňují kurátoři
00:24:26 Ta navíc malířovo privátno
00:24:30 a o umělci mluví
00:24:33 i "Harvey Weinsteinovi" své doby.
00:24:36 A opravdu: Gauguin byl alfasamec,
00:24:41 Otázkou ale je,
00:24:45 Rámovat prezentaci
00:24:48 jeho soukromým životem
00:24:51 rezignovat na umělecké soudy
00:24:55 A vyměnit estetiku za etiku.
00:24:58 V lepším případě proto,
00:25:01 mravně bezúhonného tvůrce.
00:25:04 V horším případě proto,
00:25:06 že tiše paseme
00:25:09 Může být,
00:25:11 v soudu podle současných hodnot
00:25:15 Gauguina ale do Národní galerie
00:25:19 Byl to jeho talent a ve své době
00:25:23 že svedla ovlivnit
00:25:27 A se vší úctou,
00:25:30 o ní morální odsudky
00:25:40 -A to je všechno.
00:25:42 V týdnu se jděte podívat
00:25:45 tam fotografka Marie Tomanová
00:25:47 vystavuje svůj soubor
00:25:49 portréty, které si ochočily
00:25:53 A v sobotu tady
00:25:55 Díky, že se díváte.
00:26:01 Skryté titulky: Dominika Bukovská
Víkendový týdeník s hosty
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 1