Chat

Anna Matoušková
metoda vědomé stopy pohybu
Záznam chatu ze čtvrtka 1. prosince 2016
Dotaz: „Jak jste se dostala k metodě vědomé stopy pohybu?“
Anna Matoušková: „Jako malířka a sochařka jsem začala experimentálně učit v mateřské škole na Praze - Západ a ověřovat u předškolních dětí vlastní metodu rozvoje rané osobnosti dítěte, založenou na výtvarném umění a pohybu. Vědomou stopu jsem zařadila jako vynikající součást grafomotorické a celkové motorické průpravy předškoláků a velmi se mi osvědčila.“
InnerS: „Co je nevýhodné na metodě stopy pohybu?“
Anna Matoušková: „Nevýhodou jsou nároky na osobu lektora a na prostorově organizační zabezpečení. Velmi záleží na motivaci toho, kdo chce s metodou pracovat a na správném pochopení principů na kterých metoda stojí a na jejich důsledném dodržování.“
Lvíčátko: „Hezký den paní Anno. Co říkáte na Taoismus?“
Anna Matoušková: „Taoismus je zajímavý systém, stejně jako celá čínská kultura, ze které vzešel. Nejsem však taoistka, pouze praktikuji tchaj-ťi jako cvičení, které rozvíjí všechny stránky osobnosti a je v souladu s přírodními zákony. Jednoduše mi vyhovuje a je součástí mého života.“
DAYD: „Co je výhodné na metodě vědomé stopy pohybu?“
Táňa Svatošová: „Je to metoda komplexní a zahrnuje v sobě všechny důležité aspekty předškolní výchovy a hravým způsobem je propojuje. Pečuje o zachování gramotnosti respektive zachování schopnosti používat rukopisné písmo jako základního aspektu propojení mysli a těla, tím se stává důležitou i pro jiné věkové kategorie.“
Stáňa Kopecká: „Dobrý den paní Matoušková, Vaše metoda mě velice oslovila, jsem učitelkou v meteřské škole a vedu hudební kurzy pro děti od 2-6 let. Doporučila byste mi literaturu případně seminář či kurz, kde bych se o této metodě mohla dozvědět více? Děkuji za odpověď St.Kopecká“
Táňa Svatošová: „Děkujeme za zájem! Autorkou metody je Táňa Svatošová, která napsala knihu Písmo jako vědomá stopa pohybu a lektoruje akreditované kurzy metody v pražském DYS - centru, kde se můžete přihlásit na kurz v rozsahu 20 hodin.“
Majka: „Muze tato metoda pomoci i zvysit sebevedomy nebo zlepsit rec a lze delat i doma s ditetem? Musim mit na metodu kurs nebo mi staci Vase kniha? Dekuji za zajimavou metodu.“
Táňa Svatošová: „Metoda i její prvky pomáhají celkovému rozvoji dítěte a mají i terapeutický efekt. Kniha Písmo jako vědomá stopa pohybu hodně napoví.“
Zakopalová: „Dobrý den, je vhodné cvičení "tajči" pro 10letou školačku, může cvičit i s dospělými? Ráda lyžuje a bruslí, není štíhlá. MOC děkuji“
Táňa Svatošová: „Tradičně tchaj-ťi nerozlišuje cvičení dětí a dospělých, určitě je vhodné pro každý věk, ale osobně vedu cvičení pro zájemce od 15 let a pro předškolní děti. Jedná se o velmi individuální posouzení vyspělosti vaší holčičky, cvičení tchaj-ťi není dobré nikomu vnucovat, musí chtít sama a pak určitě naleznete slupinu, kde to bude možné.“
Eva: „Dobrý den mám syna, který do tří let téměř nemluvil. Žádná neurologické porucha mu nebyla zjištěna. Nyní je mu 4,5 roku, již mluví ale stále ne delší věty, neřekne třeba básničku. Byla by pro něho vaše metoda vhodná a kde případně v Praze ji lze navštěvovat.? Děkuji Eva“
Táňa Svatošová: „Metoda je primárně určena pro děti od dovršeného pátého roku, ve vašem případě by bylo vhodné s ní začít v předškolních zařízeních, kde jsou proškolení pedagogové, ale i vy sama můžete absolvovat akreditovaný kurz a s metodou pracovat.“
Zakopalová: „vaše činnost mě velmi zaujala ! KÉŽ by se vaše metody mohly aplikovat na 1. spupni základních škol ! Doufám, že mladá generace nastupujících učitelů může změnit školství i pomocí vašich metod. DĚKUJI vám za vaše počiny a přeji mnoho radosti a uspokojení z vaší práce.“
Anna Matoušková: „Metodu lze uplatnit i na prvním stupni, do rozvoje psaného projevu se úspěšně promítne až do věku 8 let, tedy v první a druhé třídě. Bohužel zpravidla na to není v rozvrhu vytvořena časová dotace, rezervy lze hledat v rámci VV a TV. Děkujeme za podporu!“