Chat

Gerta Mazalová
Záznam chatu z pátku 13. března 2009
kateřina fišerova,kopřivnice 1313: „mohu reklamovat obuv i když byla ve slevě?Děkuji za odpověď.“
Gerta Mazalová: „samozřejmě, můžete. Pouze na vadu, pro kterou byla obuv slevněna se záruka nevztahuje, např. pravá bota má křivý šev vzadu, na to byla sleva, můžete reklamovat ale ostatní závady.“
pavel: „dobrý den,při koupi levného druhu obuvi mi prodejci stále upozorňují nato,že při reklamaci budou požadovat i obal ve kterém byla obuv zakoupena.Musím tedy obaly stále uschovávat?Děkuji“
Gerta Mazalová: „Není Vaší povinností vracet zboží v původním obalu, žádný zákon Vám to neukládá. Samozřejmě byste měl při reklamace předat obuv čistou, suchou, nějak zabalenou, ale nemusí to být původní obal.“
Ivana: „Dobry den koupili jsme zimni sportovni obuv a po nastrikani impregnacnim sprejem(zakoupenym v te same prodejne na doporuceni) se na nekterych cernych mistech obevily bile fleky ktere nejdou odstranit..mam narok na reklamaci?“
Gerta Mazalová: „ano,pokud Vám byl doporučen nevhodný sprey prodejcem, pak máte právo reklamovat, jednalo by se o poškození cizí věci a při prokázání tohoto máte právo na uvedení obuvi do stavu shody s kupní smlouvou - není-li to možné, pak navrácení kupní ceny. Můžete také navštívit naši poradnu na Mečové č. 5 v Brně, kde Vám podáme podrobnější informace.“
majka: „mozem vratit nosene topanky ?“
Gerta Mazalová: „Ovšem, závady se většinou objevují až po nějakém čase nošení, musíte je však vracet čisté, suché.Prodejce není povinen přijmout špinavé, mokré zboží.“
majka: „su pri kazdych topankach aj ten letacik ?“
Gerta Mazalová: „Prodejce je ze zákona povinene poskytovat informaci. leták bývá většinou přiložen v krabici současně s obuví, prodejce informuje i ústně.“
majka: „dobry den, musime s topankami doniesť i krabicu a tak...“
Gerta Mazalová: „Nikoliv, ale zboží musíte do něčeho zabalit, donést je čisté, suché a nepoškozené, nejste povinna schovávat krabici od obuvi, často spotřebitelé reklamují i za rok a déle, nemají schovaný obal. Žádný zákon to neukládá.“
Tomáš: „Dobrý den, je povinen prodejce vyměnit u něj zakoupené boty za jiné. Podotýkám, že nenošené. Děkuji“
Gerta Mazalová: „Prodejce je povinen vyměnit obuv za jinou bez vad / novou/,pouze v případě, že obuv nelze opravit a uvést do stavu shodného s kupní smlouvou, aby byla tzn. bez vad. Do 6 měsíců je důkazní břemeno na prodejci, spotřebitel si vybere, zda opravu nebo výměnu, není-li to možné/ stejná obuv už není/ tak navrátí kupní cenu.“
Andrea: „Dobrý den,koupila jsem si v prosinci kozačky ve firmě Baťa.Teď mi do nich začalo téct,ale nemůžu najít lístek od pokladny.Mám jenom originál krabice.Vyreklamují mi to?Děkuji!!“
Gerta Mazalová: „K reklamaci nemusíte mít nutně kupní doklad, prodejce Vám ho stejně vydává na Vaše požádání, nemusí automaticky. Musíte jen nějakým věrohodným způsobem prokázat, že jste v prodejně toto zboží zakoupila. Buď výpisem - pokud jste platila kartou, nebo svědkem nebo čstným prohlášením. To úplně stačí.“
Marki: „Dobry den, podleham jiz delsi dobu tzv. skate botam(vice vypolstrovanym botaskam jako vychazkove obuvy) Jeste se mi asi nestalo, aby se mi neprosoupala patova cast boty, reklamaci uz temer nezkousim, protoze mi poslou boty zpet z nejakym duvodem, ze je to spatnym nazouvanim bot apod....Jenze vzhledem k tomu, ze jsou tak boty udelane ja nemuzu zabranit prosoupani.Da se takto znicene boty reklamovat s uspechem?“
Gerta Mazalová: „Pokud nesouhlasíte se zamítnutím reklamace, máte právo se obrátit na soudního znalce, posudek sice napřed uhradíte, ale v případě - že bude ve Váš prospěch, pak dle §598 OZ hradí náklady, spojené s reklamací prodejce. Pouze poznamenám, že soudní znalec pozná,jestli se boty obouvaly zašněrované, v takovépm případě to neriskujte.Obuv na patní čáasti se často prošoupe tímto způsoůbem obouvání, jindy ovšem to bývá nekvalitní podšívkový materiál, nebo práce.“
Gábina: „Ahoj mamčo, celkem ti to sluší!Marťa tě pozdravuje!!!!“
Gerta Mazalová: „Díky, posílám mu pusu. Babka“
Petra Reková: „Dobrý den, reklamovala jsem dětskou obuv. Syn okopal špičky obuvi, což ovšem nebylo předmětem reklamace. Důvod reklamace bylo částečné odlepení pedešve (synovi se do boty dostávali kamínky, takže jej tlačili pod plantou nohy). Reklamaci zamítli, že kdyby si syn boty neokopal, nedošlo by k odlepení podešve. Já si to však nemyslím. Dle mého názoru by syn mohl i takto okopanou obuv používat třeba na zahradě, ale nemůže, neboť právě ty kamínky, co se mu dostávají mezi podrážku a vnitřní výstelku boty, využití obuvi limitují. Mohu obuv znova reklamovat? děkuji za odpověď“
Gerta Mazalová: „Máte právo reklamovat, lepení patří mezi nejčastější reklamace.“
Tomáš: „Dobrý den, je povinen prodejce vyměnit u něj zakoupené boty za jiné. Podotýkám, že nenošené. Děkuji“
Gerta Mazalová: „Není, pouze můžete reklamovat a v rámci reklamace je jedna z možností i výměna.“
Dana, Brno: „Dorbý den, radíte v podadně i ohledně rekalmací bytu? Děkuji.“
Gerta Mazalová: „Ano, pokud jste vlastnicí spotřebitelkou a reklamujete.“
Lucie: „Dobry den,koupila sem svemu skoro dvouletemu diteti adidas boticky.Uvnitr bot sou sesite svy ktere vycuhuji a mala ma z nich odrene nozicky.Reklamace mi byla zamitnuta jak postupovat dal?dekuji.Hýžová lucie“
Gerta Mazalová: „Doporučuji Vám najít si soudního znalce www.justice.cz kde jsou seznamy soudních znalců. Může se jednat o výrobní vadu.“
Matěj: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, když jsem si koupila trekové boty v ceně asi 1200kč a po prvním dnu chození se mi tam objevila prošlápnutá podrážka, takový ty čtverečky. Každý krok mě v nich bolí takže mi jsou na nic. Mám nárok na reklamaci?“
Gerta Mazalová: „Můžete reklamovat, prodejce Vás měl upozornit, že by bylo vhodně si podrážky nechat podrazit, je to ale v rámci péče o obuv ze strany spotřebitele. Přesto Vás měl o tom prodejce informovat buď ústně nebo letákem v krabici obuvi.“
Katka: „Dobrý den, můžete mi poradit, jestli je nutné jít boty reklamovat v originání krabici? Předem děkuji za odpověď. Hezký zbytek dne...“
Gerta Mazalová: „Není. Donést čisté, suché, nezabahněné třeba v igelitové tašce nebo podobně, žádný zákon neukládá originální obal.“
Michala Antošová: „Dobrý den, každé dva měsíce kupuji ítěti nové bačkůrky, protože se trhají, zejména v oblasti palců, na toto se zřejmě reklamace nevztahují, protože je to způsobeno nevhodným nošením, mám pravdu. Děkuji za odpověď.“
Gerta Mazalová: „Je lépe, kupovat dětem o něco větší bačkůrky, protože jim rychle rostou nožičky, je-li závada v oblasti palečků, asi jsou těsnější. Reklamace se nevztahují na velikost.“
Petr: „Dobrý den, zakoupil jsem obuv, po 6 měsících praskla podrážka z boku využil jsem reklamaci a bylo mi sděleno že životnost boty se neslučuje s délkou záruky a reklamace nebyla uznána, je toto možné brát jako vyřízení reklamace“
Gerta Mazalová: „Zřejmě se jedná o neuznanou reklamaci. Někomu vydrží obuv dokonce déle než 2 roky, jinému skončí životnost třeba za čtvrt roku. Nelze si plést záruční dobu s životností. Stejně jako tužka, když se nepoužívá, záruka je 2 roky, při používání se vypíše daleko dříve. Ale i tak si můžete nechat udělat znalecký posudek a v případě úspěšnosti hradí prodejce veškeré náklady spojené s reklamací, tedy i znalecký posudek. Jinak reklamace je vyřízená buď předáním výrobku po opravě, výměnou výrobku za nový, zamítnutím reklamace jako neoprávněné, nebo navrácením kupní ceny.“
hlavacovapetra@seznam.cz .: „pred mesicem jsme koupili kocarek,ktery bočí značně na levou stranu.při delší prochazce dost namahave kočarek musime stale tlacit na pravou stranu.dnes pri reklamaci nam rekli,ze nam vadu vyrobce určite neuzna,ze kocarek ma v tomto smeru vuli.jenze jizda se mi zda opravdu dost naročna.jak se v tomto pripade mam zac hovat,pokud reklamaci neuznaji.moc dekuji za odpoved a preji hezky zbytek dne.“
Gerta Mazalová: „Klidně reklamujte, mezi běžné vlastnosti kočárku nepatří zatáčení ani doprava, ani doleva, výrobce není Vaším partnerem pro reklamaci, ale prodejce, tedy ten, kdo Vám kočárek prodal. Vztahy mezi Vámi a prodejcem řeší Zákon o ochraně spotřebitele a občanský zákoník, zatím co mezi prodejce a jeho dodavatelem to řeší O"bchodní zákoník a to není Váš problém jako zákazníka spotřebitele. Jak si prodejci nastaví své obchodní vztahy a odpisy, je jejich věc. Vy máte právo dle §616 O"bčasnkéůho zákazníku na zboží, kteé je ve shodě s kupní smlouvou, tzn. bez vad. V případě podrobnějších informací nás navštivte v naší poradně Mečová 5, Brno.“