Chat

O výběru střední školy

Barbara Čechová

Záznam chatu z úterý 4. října 2005

Maminka Eva: „Mám dceru, dyslektik, dysgrafik, dyskalkulik, nyni je v 7 třídě, kde je možné získat informace o možných nabídkách škol, které spolupracují s těmito dětmi?“

Barbara Čechová: „je dobre kontaktovat ped.psych poradnu ve vasem okoli a spojit se s vychovnym poradcem na Vasi skole. Poradi s vyberem skoly a daji kontakty na dalsi vzdelani ve vasem regionu vhodnem pro Vasi dceru“

Jana: „Chtěla bych se zeptat jestliže mi chodí dcera do třetího ročníku na gymnazium a trápí se kam bych ji měla přeložit, tak aby byla spokojená, ale aby vstoupila na kkvalitní školu mezi chytrý žáky.“

Barbara Čechová: „presne nevim, v cem spociva problem. Je gymnazium nekvalitni?V Ceske republice neexitsuje zatim zadne hodnoceni strednich skol, kde byste mohla vyhledat kvalitnejsi skolu. Musite se spolehnout na nazory studnetu a zaku z jednotlivzch skol. Doporucuji kontaktovat ped.psych poradnu ve vasem okoli, kde Vam jiste radi poradi a kvalitnejsi skolu doporuci.“

Maminka Eva: „Mám dceru, dyslektik, dysgrafik, dyskalkulik, nyni je v 7 třídě, kde je možné získat informace o možných nabídkách škol, které spolupracují s těmito dětmi?“

Barbara Čechová: „Pokud jste z Prahy, mohu vam doporucit ped.psych poradnu v Ohradni, kde Dr. Mertin pracuje vybornym zpusobem s dyslektiky.“

Halasová: „Syn je v 9. třídě a rozhodujeme kam na střední školu. Zatím vždy měl vyznamenání. Třídní učitelka mi v 8. třídě poradila stavební průmyslovku a syn sám chce jít na elektrotechnickou průmyslovku. Rád hraje na počítačích a v tomto studijním oboru vidí jen práci na počítačích. V každém případě jedeme na den otevřených dveří školy, kterou si vybral, aby si udělal obrázek. Myslím, že i uplatnění obou oborů v praxi je dostatečná. Přesto si nejsem jista, jestli nemám syna více tlačit do stavebního oboru, když třídní učitelka zná reakce a schopnosti syna a tento obor mi doporučovala.“

Barbara Čechová: „mate pravdu,ze uplatneni po obou skolach je dobre aje i velka sance dostat se na vysokou skolu ci VOS, pokud bude mit syn zajem. Nevim, z jakeho duvodu uprednostnovala pani ucitelka stavebni skolu, ale kazydopadne bych syna do niceho nasilim netlacila, spise diskutovala obe moznosti. Na dnu otevrenych dveri si udela lepsi predstavu.Je velka vyhoda, pokud syn ma k elektru na rozdil od stavarny vztah. Zkuste se ho yzkontaktovat s nekym, kdo delal elektro akdo stavarnu, treba se mu muze nejakz stavar nakonec stat vzorem.-)“

Halasová: „Syn je v 9. třídě a rozhodujeme kam na střední školu. Zatím vždy měl vyznamenání. Třídní učitelka mi v 8. třídě poradila stavební průmyslovku a syn sám chce jít na elektrotechnickou průmyslovku. Rád hraje na počítačích a v tomto studijním oboru vidí jen práci na počítačích. V každém případě jedeme na den otevřených dveří školy, kterou si vybral, aby si udělal obrázek. Myslím, že i uplatnění obou oborů v praxi je dostatečná. Přesto si nejsem jista, jestli nemám syna více tlačit do stavebního oboru, když třídní učitelka zná reakce a schopnosti syna a tento obor mi doporučovala.“

Barbara Čechová: „Jeste me napada, ze jestlize mel vas syn zatim jen vyznamenani, tak je zrejme studijni typ a jiste by prichazela v uvahu volba gymnazia a pote vysoke skoly.“

Maminka Eva: „Mám dceru, dyslektik, dysgrafik, dyskalkulik, nyni je v 7 třídě, kde je možné získat informace o možných nabídkách škol, které spolupracují s těmito dětmi?“

Barbara Čechová: „informace najdete take na www.ippp.cz“

Halasová: „Syn je v 9. třídě a rozhodujeme kam na střední školu. Zatím vždy měl vyznamenání. Třídní učitelka mi v 8. třídě poradila stavební průmyslovku a syn sám chce jít na elektrotechnickou průmyslovku. Rád hraje na počítačích a v tomto studijním oboru vidí jen práci na počítačích. V každém případě jedeme na den otevřených dveří školy, kterou si vybral, aby si udělal obrázek. Myslím, že i uplatnění obou oborů v praxi je dostatečná. Přesto si nejsem jista, jestli nemám syna více tlačit do stavebního oboru, když třídní učitelka zná reakce a schopnosti syna a tento obor mi doporučovala.“

Barbara Čechová: „Z jakeho duvodu si apni ucitelka mysli, ze stavbeni skola je pro syna lepsi?“

Lucie Brázdová, Družby 335,Pardubice 53009: „Syn je v 8 třídě a i když se velice dobře učí-zatím měl pokaždé vyznamenání-chce se jít učit na kuchaře.Jak ho přesvědčit, že je škoda aby šel na učiliště, když má jistě na střední školu-zatím o tom nechce vůbec slyšet a stojí si za svým. Děkuji“

Barbara Čechová: „presvedani je tezke. souhlasim s vami, ze pokud se velmi dobre uci, tak je skoda, aby sel na uciliste. kuste mu jako alternativu navrhnout stredni hotelovou skolu- SOS s maturitou. V sozacsne dobe jsou tyto skoly na velmi dobre urovni - treba Velke mezirici, Podebrady, praha. Organizuji skvele staze v zahranici- treba na zaoceanskcych parnicih, italskych restauracich. Pokud synovi uceni stale oujde, muyze jit na vysokou hotelovou skolu.“

Kateřina: „dobrýden prosím vás jestliže mé dítě má trojky má možnost jít na gymnázium?“

Barbara Čechová: „To, ze Vase dite ma trojky, vubec nic neznamena. Na jine skole by to treba mohly byt dvojky. Dulezite je zjistit studijni predpoklady Vaseho ditete. Dela spolecnost Scio, www.scio.cz- v tzv. testech OPS ci Srovnavacich zkouskach se dozvite, jak na tom dite ve skutecnosti je ve srovnani s celou populaci.“

Marie: „Syn chodí na zakladní školu a nejdou mu technické předměty, chtěla bych ho dát na gymnazium ale bojím se jak matematiku a fyziku bude zvládat. Předem Děkuji“

Barbara Čechová: „zksute syna poslat na srovnavaci zkousky poradane spolecnosti scio, kde zjistite, jak si v jednotlivych predmetech stojiZnamky na skole mohou klamat.Pokud by vzsledek v matematice byl hodne slaby, tak je moznost vybirat z humanitne zamerencych gymnazii nebo zvazit obchodni akademii.“