Posmrtně vydané deníky Pavla Juráčka otevřely propastný pohled do duše tvůrce zmítaného vlastním talentem i skeptickými pochybami. Zůstal věrný své povaze i přesvědčení a zaplatil nemilosrdně. Druhá série portrétů filmařů, kteří stvořili československou novou vlnu. Režie T. Klein

Litujeme, ale pořad není v iVysílání dostupný
Video není k dispozici

Oslnivý literární talent Pavel Juráček (1935–1989), introvert trýzněný chudobou, ze které vzešel, a také vzpurný a nezvladatelný bohém a hýřil. Od roku 1961 zářila na Barrandově jeho scenáristická hvězda: psal pro J. Poláka, K. Zemana, H. Bočana, V. Chytilovou, J. Schmidta. S ním natočil slavnou alegorii odumírajícího stalinismu Postava k podpírání (1963), sám povídkový diptych Každý mladý muž (1965) a enigmatický Případ pro začínajícího kata (1969). Následoval vyhazov od filmu, živoření tvůrce na indexu, podpis Charty 77, pobyt v SRN a předčasná smrt.

V této části bude řeč o následujících filmech:

Ein Anlass zum Sprechen (Haro Senft, 1966)
Případ pro začínajícího kata (Pavel Juráček, 1969)
Postava k podpírání (Jan Schmidt, Pavel Juráček, 1963)
Černobílá Sylva (Jan Schmidt, 1961)
Sedmikrásky (Věra Chytilová, 1966)
Strop (Věra Chytilová, 1961)
Ikarie XB 1 (Jindřich Polák, 1963)
Každý mladý muž (Pavel Juráček, 1965)
Konec srpna v hotelu Ozon (Jan Schmidt, 1966)
Klíč k určování trpaslíků aneb Poslední cesta Lemuela Gullivera (Martin Šulík, 2002)
Odvaha (Jan Schmidt, 1967)

Účinkují:

Pavel Juráček
režisér a scenárista

Pavel Juráček

* 2. 8. 1935

† 20. 5. 1989


Stopáž58 minut
Rok výroby 2013
 P ST
ŽánrDokument