Slovo režiséra Jana Němce

Já vás moc zdravím. Právem se ptáte, proč se tenhle opus jmenuje Vlk z Královských Vinohrad - protože proto. Jsem totiž takový Leonardo di Caprio a Martin Scorsese v jednom. Vyprávím podobný příběh. Je o zlovolném sebestředném jedinci toužícím po slávě, penězích a hlavně po moci, velkém to afrodisiaku, na které jako mouchy sedají krásná děvčata. Na ty jsem celý život byl a jsem.…Chtěl jsem dobýt svět. V naší filmařské branži byli ještě dva podobní: Miloš Forman a Jirka Menzel. I o nich se něco dozvíte. Já se otevřu vám jen osobně. Pravda, nic než pravda.

Proč Vlk a proč z Královských Vinohrad? Na Vinohradech jsem se narodil, žil a i teď se zde procházím. Ve školních dobách mi říkali Postrach Vinohrad. Teď o mě nikdo neví, proto se vám připomínám. Jak ve skutečnosti vypadám, jaký je obličej či ksicht, do toho vám s prominutím nic není, stejně mě bude hrát nějaký herec a to si pište, že Leonardo di Caprio to nebude. Ta moje hlavní třída, ta tepna života až k jeho konci, od svatováclavského koně ke strašnickému krematoriu a odtud ven do vesmíru je takový Sunset Boulevard. Sunset Boulevard, který začíná ve špinavém Down Town v Los Angeles, projíždí Hollywoodem a končí v pacifickém oceánu při nádherném západu slunce. Ale zůstaňme v Praze a při zemi.

Režijní explikace

Režijní výklad je prostý. Žádná úcta k zavedeným filmovým postupům. Natočil jsem pokojně a disciplinovaně filmy – O slavnosti a hostech, Kafkovu Proměnu. Zde máme děj a příběhy časem prověřené v knize tištěné. Takže znovu na frontu. Show must go on – to je ta režijní metoda. Uvidíte místa činu, autentický dialog, autorský komentář, archívy pravé i falzifikáty. Bang!

Při natáčení, realizaci nám nepůjde o historickou věrohodnost, dobovou pravdivost, ale při současném natáčení s doplněním několika důležitých hracích dobových rekvizit vytvořit nikoliv kopii ale ducha, image, atmosféru dané minulé doby. Zachytit génia loci těchto míst. Film není náhodná koláž, ale přesně připravená podívaná.