Fantastický pan Lišák
Pan Lišák na přání ženy dávno zanechal pytlačení a vydělává si na živobytí psaním sloupků do novin. Jenže divoké zvíře se nezapře. Takže když se s rodinou přestěhuje do nového domu poblíž statků Bumbáce, Balíka a Boucha, trojice nejzavilejších a nejzámožnějších farmářů v kraji, netrvá dlouho a pan Lišák už spřádá promyšlený plán, jak se dostat k jejich prvotřídním slípkám, uzeným dobrotám a vyhlášenému cideru. Do svých nočních nájezdů na kurníky, spižírny a sklepy zapojí také oddaného domovního správce Karlího i synovce Kryštofa, což nelibě nese Lišákův vlastní syn, roztržitý Aša. Když se statkáři rozhodnou učinit jejich nájezdům přítrž, ocitnou se nejen pan Lišák, ale i jeho zvířecí sousedé v ohrožení, ze kterého vede cesta pouze, pokud spojí síly a vyžijí každý své přirozené přednosti.
Fantastický pan Lišák vznikl podle klasického stejnojmenného příběhu z pera Roalda Dahla, autora také dalších zásadních titulů dětské literatury jako Jakub a obří broskev, Karlík a továrna na čokoládu či Matylda. Film režíroval Wes Anderson, v jehož kariéře úspěšného a uznávaného nezávislého režiséra to byl první vlet do oblasti celovečerní animace, byť již ve svém dřívějším snímku Život pod vodou uplatnil animované prvky. Anderson k Dahlově příběhu přistoupil se svou typickou osobitostí a kreativitou. Původní krátké vyprávění o lišákovi, který důvtipem vyzraje nad nepřejícími farmáři, rozvedl do uhrančivého a nápaditými detaily i líbeznou melancholií oplývajícího pojednání o tom, že divoké zvíře svou podstatu nezapře a že být jiný, je fantastické. V době, kdy kinům kralovala počítačová animace, navíc prosadil, že film vznikne stop motion animací a jednotlivé figurky budou vyrobeny z klasických materiálů, což dále zásadně umocňuje unikátní styl snímku.