Můj otec Antonín Kratochvíl
Životní příběh slavného fotografa Antonína Kratochvíla odhalujeme prostřednictvím jeho syna Michala, také fotografa, který se však se svým otcem poprvé setkal až v dospělosti. Ztracená léta, společně nikdy neprožitá kvůli otcově emigraci, se dodnes oba Kratochvílové snaží přes všechna osobnostní úskalí teprve dohánět.
Antonín strávil první roky dětství v pracovním táboře ve Vinoři u Prahy, kam byl jeho otec Jaroslav s rodinou v padesátých letech vystěhován. V osmnácti Antonín emigroval z Československa. Doma nechal tehdy ještě nenarozeného syna Michaela. Prožil dramatický rok v rakouském uprchlickém táboře, strávil několik měsíců ve švédském kriminále, bojoval v Čadu v barvách francouzské Cizinecké legie, odkud se mu podařilo utéct. Až v Americe na něj čekal klid a úspěch. Jenže ty ho brzy omrzely a Antonín se vydal fotografovat válečné konflikty a země, prožívající tragické události. Často pro své snímky riskoval život.
Po skoro dvaceti letech se vrátil do vlasti, kde se poprvé setkal se synem Michaelem, který ho dlouhá léta považoval za mrtvého. Díky Antonínovi se Michael stal také fotografem. Oba se ještě dnes vyrovnávají s pocitem prázdna, které každý jiným způsobem zažili. Antonín chce odčinit vinu, že svého syna opustil, Michael se snaží vypořádat s originálním otcem. Nesou si z minulosti odlišnou politickou zkušenost, jež jejich vztah poznamenává. Prošli rozdílnou výchovou, jiným smýšlením. Ústupky a kompromisy pro ně mají jiné hodnoty. Michael je kliďas, Antonín rozbouřený oceán. Michael introvert, Antonín showman. Michael se vyjadřuje distingovanou češtinou, Antonín mluví i v sedmdesáti jako klacek z periferie. Ale jinak se Michael otci neuvěřitelně podobá, Antonín o něm často mluví jako o svém klonu, což nelze vždy brát jen jako pochvalu. Film je o pátrání po minulosti, kterou spolu neprožili, o rekonstrukci jejich vztahu, o hledání cesty k sobě samým. O konkrétních lidských osudech na pozadí historických událostí, které změnily životy normální rodině. Příběh vypadá jako z hraného filmu, ale je reálný a o to více působivý.