Redaktorka Ljuba Mesteková vede rozhovor s vedoucím výroby Josefem Hanouskem a konstruktérem vozu Antonínem Honzíkem v depu ČKD Tatra Smíchov, kde vzniká nový vagon československé výroby pro pražské metro.

Josef Hanousek hovoří o průběhu a technologické náročnosti výroby podvozků a o připravovaných testovacích zkouškách, které mají proběhnout v lednu 1971. Video obsahuje unikátní záběry prototypu vozu R1, který se do dnešních dnů nedochoval, a širší veřejnost o jeho existenci nemá ani tušení. Práce na voze začaly již před rozhodnutím o pražském metru. V soutěži byla porovnávána vozidla ze SSSR, Švédska, Rakouska, NDR a Československa. Soutěž vyhrál náš vůz, protože nejvíce vyhovoval členitosti pražského terénu a svou vahou splňoval limity nosnosti tehdy již rozestavěného Nuselského mostu. Z politických důvodů však dostaly přednost sovětské vozy, které byly hmotnostně natolik předimenzovány, že se kvůli nim musel Nuselský most vyztužit speciálními rošty.

Stopáž6 minut
Rok výroby 1970
 P čb 4:3