Ženitba
Gogolova Ženitba má své pevné místo mezi klasickými satirickými díly a autorova schopnost mistrně typizovat střední vrstvu tehdejší ruské společnosti oslovuje diváky díky nadčasové kresbě lidských povah i téměř po dvou staletích od prvního uvedení na jevišti. Děj rozpoutá rozhodnutí již lehce stárnoucí Agáty, že by bylo na čase si konečně najít ženicha. Iniciativu vezme do svých rukou nejen dohazovačka Tekla, ale také mladý Kočkarev, který chce konečně dostat do chomoutu svého přítele, vládního radu Podkolesina. V domě budoucí nevěsty se scházejí nápadníci, kteří ovšem sledují jen vlastní zájmy a nemůžou nabídnout víc, než velká slova. Agáta se cítí celá nesvá ve společnosti mužů ovládaných i v této situaci peněžní morálkou a nedokáže se rozhodnout. Podkolesin zatím těžko odolává vlastní pohodlnosti, zbabělosti a přehnaným očekáváním. Můžou vést
takové námluvy ke sňatku a spokojenému životu manželskému?
Televizní adaptace Gogolovy hry z roku 1967 je příkladem vysoké úrovně dramatické televizní tvorby v 60. letech minulého století, která dokázala živě a podmanivě zprostředkovat řadu děl světových klasiků. Bezesporu tomu napomohla i plejáda jedinečných hereckých představitelů. V tomto případě je třeba vyzdvihnout znamenité výkony Bořivoje Navrátila a Jana Třísky v rolích ústřední dvojice Podkolesina a Kočkareva a představitelku ostýchavé nevěsty Jiřinu Bohdalovou.