Potopení lodi Costa Concordia - rok po tragédii
13. ledna 2012. Výletní obří loď Costa Concordia narazila u italského ostrova na útes a začala se potápět. Je to zatím největší podobné výletní plavidlo, které kdy ztroskotalo. Při rozpočtu stovek milionů dolarů půjde o jednu z nejnákladnějších a nejnáročnějších záchranných prací. Krátce po ztroskotání získala italská vojenská policie hard disk z kapitánského můstku. Jsou na něm zaznamenané údaje o kurzu lodi, její rychlosti, nastavení strojů a co je nejdůležitější i záznam komunikace mezi důstojníky na můstku. Seznámíme se s částí těchto nahrávek, některými zprávami vyšetřovatelů i s několika pasažéry, kteří přežili. Loď třídy Concordia vlastní a provozovala společnost Costa Cruises. Byla postavena jako první jednotka své třídy, přičemž její sesterské lodě jsou Costa Serena, Costa Pacific, Costa Favolosa, Costa Fascinosa a Carnival Splendor. V době svého dokončení byla největší italskou lodí svého druhu. Má celkem 17 palub. Pojme až 3700 cestujících, o které se stará 1100 členů posádky. Na palubě se nachází 1500 pasažérských kajut, z toho 563 pokojů a apartmány mají vlastní balkón. Pro pohodlí a zábavu cestujících slouží například pět restaurací, 13 barů, čtyři bazény, lázně, řada sportovišť, kino, divadlo, kasino či diskotéka. To už je ale minulost. Dne 17. září 2013 nad ránem firma Titan Salvage zahájila vyzvednutí vraku. Plavidlo bylo během 19 hodin uvolněno a uvedeno do vzpřímené polohy. Po zjištění jeho technického stavu by mělo následovat vyzvednutí na hladinu a odtáhnutí k sešrotování. Loď je nyní ve vzpřímené poloze, avšak podpíraná pod kýlem i podél něj. V létě 2014 má být odvlečena a následně sešrotována. Úspěch je, že se nerozlomila a zůstala vcelku, takže z ní neunikly toxické látky.