Luděk Sobota uvádí další díl cyklu mapujícího uměleckou dráhu legendárních dvojic komiků, které se zapsaly do zlatého fondu televizní zábavy (2012). Režie J. Wehrenberg

Litujeme, ale pořad není v iVysílání dostupný
Video není k dispozici
Luděk Nekuda
účinkující

Luděk Nekuda

Literárně, pěvecky i dramaticky nadaný, původem z Ostravy, byl českým trumpetistou, zpěvákem, televizním a rozhlasovým moderátorem, bavičem, textařem, scenáristou a dramaturgem. Během studií na pedagogické fakultě, v roce 1961, založil v Ostravě dnes již legendární divadélko malých forem Pod okapem, kde účinkoval jako zpěvák a trumpetista. V té době se se svými písničkami začal objevovat v někdejší Československé televizi. Z Ostravy se roku 1967 dostal do divadla Semafor, kde vystupoval v hrách Poslední štaceTak co, pane barone. Po ukončení činnosti divadélka Pod okapem definitivně přesídlil do Prahy, kde uplatnil a dál cizeloval svůj moderátorský a komediální talent, jakožto rozhlasový moderátor v pořadech MikrofórumDobré ráno. S kapelou Rangers nejen hrál a zpíval, ale také působil jako konferenciér na jejich koncertech. Na začátku osmdesátých let začal pracovat jako dramaturg redakce zábavy v Československé televizi. Tady společně s Jiřím Císlerem svůj – v té době – nekonvenční zábavní pořad Sešlost.


Jiří Císler
účinkující

Jiří Císler

Herec, komik, hudebník, spisovatel, dramatik, mistr sarkasmu, klaun a legendární bavič, se narodil v Českých Budějovicích a tam také prožil své dětství a dospívání. Na přání otce se vyučil číšníkem a vystudoval obchodní akademii. Už v pubertě ho ale mnohem víc lákalo umění, zejména hudba. Učil hrát na housle a po studiu nastoupil v roce 1947 jako houslista do divadelního orchestru v Českých Budějovicích. Tam si jeho nadání všiml režisér Miroslav Macháček a Císler začal zpívat v operetách a operách, postupně se propracoval i do činoher. Macháček považoval Císlera za mimořádný umělecký talent a postupně ho zasvětil i do tajů divadelní režie. Začátkem šedesátých let Císler odešel do Prahy, kde zakotvil v divadle na Fidlovačce. Tam se mohl plně věnovat svému nejoblíbenějšímu žánru, muzikálu, ve kterém kloubil lásku k herectví i hudbě zároveň. Zářil tehdy například ve hře Limonádový Joe.

Z počátku normalizace ztratil angažmá a odešel do Ústí nad Labem. V roce 1971 se do Prahy vrátil a soustředil se především na divadelní režii. V Semaforu působil v letech 1971–1973. Tam režíroval mimo jiné hry Kytice, Elektrická puma nebo Kdyby tisíc klarinetů. Poté až do roku 1978 režíroval pořady komika Josefa Dvořáka s hudbou Karla Černocha v divadle Ateliér. Koncem 70. let hrál Jiří Císler v Činoherním klubu a byl považován v úzkém kruhu divadelních fanoušků a odborníků za významnou osobnost českého divadelnictví. Jiří Císler má na svém kontě řadu televizních rolí, mimo jiné roli intrikána Voženílka v televizním seriálu Inženýrská odysea, díky níž získal mimořádnou popularitu, a to i přesto že postava pana Voženílka byla vedlejší a navíc záporná. Následujících deset let byl Císler pravidelně obsazován do řady televizních a filmových rolí. Druhou etapu jeho popularity přinesla druhá polovina 80. let, kdy se stal partnerem Luďka Nekudy v autorském projektu Sešlost v Československé televizi. Tento cyklus byl nejoriginálnějším a nejvtipnějším zábavným pořadem své doby.


Uvidíte ukázky z cyklu zábavných pořadů Sešlost aneb než nám skončí sobota

Stopáž52 minut
Rok výroby 2012
 ST HD
ŽánrZábava