Rady řidičům

Také pojedete na dovolenou autem? Stovky nebo tisíce kilometrů?

Naše první rodinka je nepoučitelná – riziko je prý ten správný adrenalin. Kufr už se jinam než na sedadlo nevešel, aspoň k němu můžeme za jízdy. Kontroluje jenom srab, máme technickou? Máme. Tak jedem!

Druhá rodina sází na jistotu. Před jízdou kontrolovali provozní kapaliny, tlak v pneumatikách, povinnou výbavu auta. Zavazadla mají pouze v kufru a ta lehčí ve střešním boxu.

Ti první pojedou chybně na noc, řídit bude jen tatínek. A chtějí jet bez zastávky, budou tam za deset hodin. Pojedou podle navigace, na nějaké podrobné plánování nebylo moc času.

Druhá rodina má cestu rozvrženou. Vyjíždějí odpočinutí a po cestě si udělají naplánované přestávky asi po dvou hodinách jízdy. V řízení se budou střídat.

Únava se nedá zahnat kávou a ani energetickými nápoji, pomáhají jen krátkodobě. Při přestávce je vhodné pít ovocné džusy.

Když se při jízdě řidiči klíží oči a začíná zívat, nestačí otevřít okénko a pustit nahlas hudbu. Společně s potem na čele jsou to první příznaky mikrospánku. A proti němu zabírá jedině odpočinková pauza, nejméně čtvrt hodiny. Chvilku se prospat nebo se protáhnout a zacvičit si.

Mikrospánek? Hloupost, říkají nepoučitelní. V životě jsem nespal za volantem. Tak přidám a budu tam dřív.

Jenže mikrospánek se nedá předvídat. Nejčastěji přijde na dlouhém rovném úseku. Stačí tři vteřiny.

Stopáž2 minuty
Rok výroby 2015
 ST HD