Byla invaze mimozemských forem života na Zemi koncem lidstva nebo začátkem jeho cesty k prozření? Japonský historicky první fotorealistický počítačově animovaný film.
Režie Hironobu Sakaguči.

Celovečerní projekt Final Fantasy: Esence života si zajistil místo v dějinách kinematografie coby historicky první počítačově animovaný fotorealistický film. Jak napovídá název snímku, za jeho vývojem stojí tvůrčí tým masově populární franšízy adventurových RPG videoher Final Fantasy. Vývojářská firma Square Enix vždy usilovala o zdokonalování počítačové animace, primárně za účelem jejího užití v narativních pasážích videoher. Ostatně kvůli zvyšujícímu se poměru předrenderovaných animovaných segmentů oproti interaktivním pasážím začali fanoušci sérii Final Fantasy nadsazeně označovat za filmy občas přerušované hraním. Užití názvu franšízy v názvu celovečerního snímku Esence života nicméně neznačí dějovou souvislost s videohrami, nýbrž pouze návaznost vývoje. Film se odehrává na Zemi v daleké budoucnosti, kdy planetu ovládly zdánlivě primitivní mimozemské formy života a lidstvo přežívá v izolovaných koloniích vzniklých z dřívějších metropolí. Zatímco vojenští pohlavárové pracují na dokončení orbitálního kanónu, který má zdecimovat meteor, jenž je líhní mimozemských tvorů, doktorka Aki Rosová pátrá po alternativním způsobu, jak vrátit planetu pod vládu lidí. Její výzkum se zakládá na parapsychickém spojení s mimozemšťany a proroctví o duši planety Země. Filmové studio Square Pictures, založené mateřskou společností za účelem výroby snímku, vyvíjelo Final Fantasy: Esence života celé čtyři roky s ambicemi ustanovit precedens pro věk počítačově animovaných fotorealistických filmů. Hlavní postava Aki Rossová se dokonce měla stát první počítačově vytvořenou hvězdou, která by byla replikovatelná pro mnohé další role v nadcházejících filmech. Bohužel nákladná produkce si vyžádala takové prostředky, že ačkoli se film stal v době svého uvedení relativní senzací, jeho tržby nedokázaly pokrýt náklady. Firma Square Pictures ukončila produkci celovečerních filmů a byla zpátky integrována do Square Enix. Ačkoli vize o boomu počítačově animovaných fotorealistických filmů zůstala nerealizována, práce tvůrců nepřišla nazmar. Vedle toho, že projekt zásadně posunul standardy pro počítačovou animaci, dostalo se tvůrcům malého ocenění i v podobě angažmá na projektu Animatrix, povídkovém snímku inspirovaného světem sci-fi fenoménu Matrix. Následně našli se svými grafickými nástroji uplatnění také ve videohrách Square Enix. Vedle narativních pasáží her totiž firma proslula také dech beroucími předrenderovanými upoutávkami, které ještě dnes nesou evidentní dědictví Esence života.

Napište nám