Velký třesk
Film noir tvoří svébytnou odnož kriminálních snímků a jeho největší obliba je spjata se čtyřicátými a padesátými lety minulého století. To ovšem neznamená, že by podobné filmy už nevznikaly. Natáčí se jich poměrně dost a většinou svými zápletkami upomínají na starší, dobře známá díla. K podobným patří i Velký třesk (2010), který se jako správný noirový film odvíjí v retrospektivě. Dočasně slepý soukromý detektiv Ned Cruz (Antonio Banderas) líčí třem kriminalistům při výslechu, co se vlastně stalo. Jak ho jednou v noci navštívil právě propuštěný ruský boxer Anton (Robert Maillet) a požádal ho, aby mu našel jeho ztracenou přítelkyni Lexii (Sienna Guilloryová) a především diamanty za třicet milionů, které někam schovala. Znalci už jistě identifikovali značnou podobnost příběhu s Chandlerovým románem Sbohem buď, lásko má. Režisér Tony Krantz, který je poměrně úspěšným producentem (Lynchův snímek Mulholland Drive, ale také populární seriál 24 hodin), se spolehl nejen na prověřený syžet, ale také na kvalitní soubor známých herců, jež se mu podařilo shromáždit, a na barvité prostředí losangeleského podsvětí i novomexické pouště, kde celý příběh končí.