V běhu času
Dva muži zklamaní životem a bez vyhlídek na budoucnost na bezcílné cestě podél hranice mezi Západním a Východním Německem. Setkali se náhodou, když se Robert (Hanns Zischler) marně pokusil o sebevraždu a Bruno (Rüdiger Vogler) mu nabídl místo spolucestujícího ve svém stěhovacím voze na cestě za další prací. Bruno je cestující opravář filmových projektorů, jehož živnost upadá stejně jako kultura filmových projekcí v zemi převálcované chimérou americké popkultury.
V běhu času završuje Wendersovu volnou trilogie road movie o postavách putujících napříč Německem, do které dále patří tituly Alice ve městech a Chybný pohyb. Stejně jako v ostatních dvou snímcích i zde Wenders relativizuje ikonický americký žánr road movie. Zatímco typické filmy z USA pojednávají o svobodě a nespoutanosti, evropský autor sice své postavy vysílá na cestu se stejným předpokladem, ale současně poukazuje na iluzornost vidiny silnice táhnoucí se za horizont.
V běhu času lze vnímat jako vyvrcholení prvního úseku režisérovy tvorby, který charakterizuje kritická fascinace americkými ikonami. Snímek představuje mnohovrstevnatý obraz dobového Německa. Wenders se zaměřuje nejen na fenomén přeměny maloměstských kin z dřívějších center místního kulturního života na ušmudlaná pornokina, ale také na měnící se styl každodenního života a zanikání tradičních evropských hodnot a tradic.