Pokud někdy budeme mít tu smůlu a připleteme se k přepadení pošty, měli bychom se chovat tiše a pokorně, protože nikdy nevíme… Cyklus neobvyklých kriminálních příběhů (2001). Hrají: J. Schmitzer, Z. Morávková, V. Škultéty a další. Scénář I. Hejna. Kamera M. Čech. Režie P. Kotek

Litujeme, ale pořad není v iVysílání dostupný
Video není k dispozici

Přiznávám, že věci, které v sobě mají detektivní prvky, akční nebo situačně aktivní stránku a zároveň nějakou záhadu, se mi líbí. Možná proto jsem si vybral právě scénář, který mi připadal v rámci uvěřitelnosti „nejtruchlivější“. I když v jiné rovině, k takovému temnému detektivnímu trendu se hlásím i v dokumentu, který právě dokončuji o hledání pozůstatků sedmadvaceti popravených českých pánů. Requiem je příběh o životem zklamaném osamělém malíři, který se dobrovolně izoluje od lidí, uchyluje se do ústraní. Ten den, v němž začíná náš příběh, je pro něj mimořádně nešťastný. Připlete se k věci, do které by se plést neměl… A od té chvíle se začíná řetězit ten jeho osud, který ho proti jeho vůli a přičinění dosmýká až k dosti hořkým koncům.

Mottem či erbem tohoto filmu je Dűrerova grafika Rytíř, Smrt a Ďábel, která byla původně ve scénáři úplně podružným motivem. My jsme ji trošku rozpracovali, a tak se motiv smutného rytíře, kterého někam vstříc velice neradostnému osudu unáší jeho kůň za doprovodu dvou podivných, bizarních, morbidních bytostí jako je Smrt a Ďábel, stal vlastně jakousi parafrází malířova příběhu. Pokud se týká představitelů, na pana Schmitzera jsme přišli po několika diskusích s dramaturgem. Zato u ženské představitelky mi bylo od počátku jasné, že by to neměla být žádná notoricky známá tvář, ale naopak bytost, která je pro nás podobně nepřečtená a záhadná, jako pro hlavního hrdinu. Proto jsme ji hledali mezi zcela neokoukanými mladými herečkami, které se na obrazovce neobjevují často.

Petr Kotek

Černí andělé

Osmidílný cyklus kriminálních thrillerů, vyprávěných „zevnitř“, bez přispění detektiva, a často i s minimální asistencí policie. Jednotlivé příběhy jsou nazírány optikou některé z hlavních postav. Tento přístup dává autorovi scénáře Ivanu Hejnovi mimořádnou svobodu při výběru témat příběhů i volbě prostředí, ve kterých se odehrávají, což jednoznačně přispívá k vysoké atraktivitě jednotlivých epizod.

Stopáž53 minut
Rok výroby 2001
 ST
ŽánrSeriál