Polda a vesničanka
Kilmer je prototyp drsňáckého velkoměstského detektiva, který se nenechá zastrašit hlavní u spánku, ani žádostivostí manželky svého nadřízeného. Osudným se mu ale stane právě to druhé. Podváděný manžel Kilmera za trest přeloží do ospalé vísky Monreal. Místní ambiciózní policistka Kati Biverová se, vlastně stejně jako Kilmer, snaží dostat do velkoměsta, kde by ji čekaly náročnější případy než jen hledání zaběhlých krav. Již od prvního setkání suverénního chlapáka a sebevědomé, byť lehce roztržité mladé ženy se projeví jiskření, nicméně ne tolik milostné jako spíše rivalské. Navíc v den Kilmerova příjezdu dojde k požáru v místním pohostinství, který byl založen, aby se zakryly stopy po vraždě. Vyšetřování případu, které současně divákům představuje rozličné úsměvné figurky venkovské komunity, nutí Kilmera a Kati, aby spolupracovali; byť za neustálého pošťuchování.
Německá televizní komedie postavená na odvěkém poznatku, že protiklady se přitahují, potažmo co se škádlívá, to se rádo mívá, se při svém prvním odvysílání v Německu stala velkým hitem. Není se také čemu divit, když de facto parafrázuje úspěšný koncept populárního seriálu Deník doktorky. Jeho hlavní představitelka Diana Amftová tentokrát sice místo lékařského pláště oblékla policejní uniformu, ale co se týče charakterových rysů, představuje Kati zrcadlový obraz role Grétky Haasové. Její mužský protipól, za jehož obhroublou macho fazónu se během filmu prokousává, tentokrát ztvárnil populární německý herec a hudebník Uwe Ochsenknecht.