Den co den
Jsou nezaměstnaní a v malém anglickém městečku, které je jejich domovem, mají pramalou šanci nějakou práci sehnat. Ani se o to, popravdě řečeno, příliš nesnaží. Nemají jinou zábavu a vyžití než alkohol, drogy, sex a rvačky. Mladíci plní síly a nevybité energie, flákající se od ničeho k ničemu, bez zájmu, bez vyhlídek, bez budoucnosti. Čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu. A všem, jak se zdá, je to jedno. Vlastně všem ne. Jistý Alan Darcy musí při pohledu na ty promarňované životy vzpomínat na svoje mládí, na dny plné nadšení a radosti, které s partou svých vrstevníků prožíval v místním boxerském klubu. Je přesvědčen, že ti kluci potřebují jen jedno: na něco se upnout, něčemu věřit. A je odhodlán jim to dát...
Režisér Shane Meadows (nar. 1972) debutoval tímto snímkem na poli celovečerní hrané tvorby. Do té doby natočil mladík, jehož pro nejrůznější delikty vyhodili z několika uměleckých škol a kurzů, zhruba 25 krátkých filmů. První snímek, jímž na sebe výrazněji upozornil, byl Small Time z r. 1996, zabývající se - podobně jako "Den co den" - problematikou mladých grázlíků na malém anglickém městě. Meadows bývá někdy přirovnáván ke dvěma velikánům britské kinematografie: k Mikeu Leighovi a Kenu Loachovi. Podobně jako Leigh používá ve svých filmech řadu neherců, podobně jako on je zastáncem improvizace při natáčení. Někteří recenzenti o něm mluví jako o Loachovi s úsměvem, neboť Meadows dokáže najít ve svých hrdinech a jejich činech humor, odvahu a naději.
Černobílý poloautorský snímek (Meadows je i spoluscenáristou) získal řadu ocenění na nejrůznějších festivalech a přehlídkách, mj. v Bruselu, Soluni, Valladolidu či v Benátkách.