Jak vznikal úspěšný český film scenáristy Petra Jarchovského a režiséra Jana Hřebejka (2000). Režie V. Barák
00:00:56 -A u vás?
-Kde u nás?
00:01:04 -Dobrý večer, Marie!
-Dobrý večer!
00:01:11 Jdeme!
00:01:22 -To je smrad.
-Posral jsem se, no.
00:01:28 Zhasni!
00:01:53 Pojďte se napít.
00:02:02 To je dobré.
00:02:06 Věřím, že tenhle filmu bude mít stejné štěstí jako Pelíšky.
00:02:11 Děkuji za spolupráci...
00:02:13 Držím palce a ať je to všechno pěkné.
00:02:21 -Já vážně uklízet nemohu.
-Co když jí dáme prachy?
00:02:29 Já přece nemohu kvůli nim vzít děti a jít na náměstí.
00:02:36 Marie, máme návštěvu.
00:02:40 Tam musíme vyřešit, že on neběží do skříně, ale skočí do postele.
00:02:48 Tady za tím oknem někdo z nás zařve.
00:02:56 Policie!
00:03:23 Taková blbost a jak pobaví.
00:03:31 Teď!
00:04:04 Dejme tomu, že tohle je Moskva.
00:04:07 To jsou naše vojska na východní frontě.
00:04:10 Stejně jako po zimě přichází jaro, tak i vůdce obnovuje své síly.
00:04:16 A sem do tohoto prostoru vrhne všechen svůj potenciál.
00:04:20 Je to kolem 250 divizí.
00:04:31 Italové, Španělé, dobrovolníci z Francie a Belgie.
00:04:35 A nakonec i Slováci.
00:04:41 To je nabídka, kde si říkám, to se bude hrát samo.
00:04:48 Což je velmi ošidné.
00:04:53 Servus, Josef! Kurva, Františku!
00:05:03 Vzpomněl jsem si na vzpomínky mého tatínka a matky.
00:05:10 Co oni všechno museli zažít?
00:05:13 Nejen v Protektorátu, ale i po 48 roce.
00:05:23 Tak mi to nějakým způsobem znělo blízce s mým otcem.
00:05:28 Pak jsem tam taky napadal na nohu, což tatínek taky napadal.
00:05:33 A pak když se do toho dostane ta intimita,
00:05:37 když hraješ o někom, koho si vážím, koho jsem měl rád a on už tu není.
00:05:43 To je potom taková pocta tomu mému otci.
00:05:46 Třeba Čechům, kteří nejsou moc sebevědomí,
00:05:51 ale umí se dopustit hrdinství.
00:05:55 Tady máš deku a petrolejku. Dobrou noc!
00:06:04 Já ti přinesu teplejší deku.
00:06:41 Kouř!
00:06:56 Akce!
00:07:18 Rozhodl ses za sebe, za mě a také za ostatní lidi.
00:07:22 To mně snad chceš vyčítat?
00:07:25 Nic ti nevyčítám.
00:07:27 -Jenom mi to přišlo, že nemáme děti. -Také si myslím.
00:07:36 Já a moje rodina.
00:07:38 Ten humor, který v tom příběhu je,
00:07:41 je tím tlumočníkem doby před těmi 60 lety.
00:07:44 Kdy se odehrává ten příběh. Mám pocit,
00:07:48 že by to nebylo věrohodné, že by se to dojetí nedostavilo,
00:07:52 kdybychom za těmi postavami cítili ještě nějaké ty předchozí role.
00:08:07 To víte, tohle jsou Češi.
00:08:10 Pro slovenské herce Hubu, Šiškovou, Kaše jsem se rozhodl proto,
00:08:16 že nejsou tak známí herci v Čechách.
00:08:19 A jsou to pro mě ta extraliga, kterou já jsem potřeboval.
00:08:25 Stop!
00:08:32 A u toho Bolka je naopak ta provařenost taková,
00:08:36 že už větší být nemůže.
00:08:40 Takhle!
00:08:43 To už přesáhlo tu míru a tam už mě to zase zajímá.
00:08:48 Chci aby tam Bolek hrál,
00:08:50 ne z vypočítavosti. ale proto, že si myslím,
00:08:53 že Bolek je jeden z nejlepších českých herců po válce.
00:09:29 Je to výborné, Marie.
00:09:35 -Nic nebude zapomenuto.
-Nech si to laskavě, ano?
00:09:40 Podívejte se, jak na mě křičí. Proč mi nedá pokoj?
00:09:48 Vítej u nás!
00:09:52 MLUVÍ NĚMECKY.
00:10:11 Jirko, abych ti viděl i nos.
00:10:14 Zkus se dívat druhým okem.
00:10:22 Strach.
00:10:27 Necukej tou hlavou.
00:10:30 Dveře otvírat, zavírat, lehce.
00:10:38 Heil, Hitler.
00:10:43 Každý je tak mladý, Marie, jak se cítí.
00:10:47 Já se dneska cítím na 21.
00:10:53 Pro mě jsou lidi typu bytostného a lidi typu instrumentálního.
00:10:58 Lidi, kteří se řídí bytostným svým pocitem
00:11:01 a lidi, kteří se řídí instrumentální výhodností.
00:11:05 A jsou strašně šikovní, instrumentálně velmi zdařilí.
00:11:10 To je pro mě tenhle, ten instrumentalista.
00:11:13 Ten pluje těmi okolnostmi, chvíli se zdá, že má nějakou moc.
00:11:18 Sakra, ty tvoje fóry!
00:11:22 Na chvíli mu ten vítr v plachách duje...
00:11:26 Chtěl by, aby ho měli všichni rádi...
00:11:31 -Ty jsou pro někoho mladšího, ne?
-To je pravda.
00:11:37 Nemyslím, že je to svině.
00:11:39 -Přicházíte kvůli mně?
-Ne, jdu do boje.
00:11:42 Pro mě je to nešťastník.
00:11:54 Je to podobné jako v Pelíškách.
00:11:57 Protože ta možnost identifikovat se je nádherně otevřená a nabízivá.
00:12:03 Protože každý kdesi kdysi si řeší takový malý problém.
00:12:08 Protože každý kdesi kdysi se dopustil jakéhosi prohřešku.
00:12:14 Kam to tam dáváš?
00:12:18 Domluvili jsme se na nějakých pravidlech.
00:12:22 -Ihned to vezmi a dones mu to.
-Nech toho.
00:12:29 Není to to, že si to ověříme,
00:12:32 ale je to, že to budeme tím filmem znovu objevovat.
00:12:39 Proč na to má člověk jít?
00:12:42 Protože si myslím, že ho ten film dojme.
00:12:45 Protože je to film, který je velice citovej.
00:12:54 Pojďte! Světlo je perfektní, kouř taky...
00:13:39 -Co jsi chtěl dělat tady?
-Žil jsem tady celý život.
00:13:44 Napadlo mě, že mi někdo z místních možná pomůže.
00:13:57 Je to výborné, budeme pokračovat.
00:14:01 Au! Jdi pro doktora.
00:14:08 Je tam kus ironie.
00:14:12 Ironie, která postrádá soucit, je spíš takovým sarkasmem.
00:14:19 A soucit bez ironie to je taková bonbónová charita, které se nevěří.
00:14:27 Proto ten soucit s ironií, to je to dojetí a smích.
00:14:31 Když tohle se povede, tak je to krásné.
00:14:44 Skryté titulky vyrobilo Studio "V", s.r.o.