Diskuse

Tato diskuse je určena pouze k výměně názorů mezi diváky. Pokud chcete zaslat dotaz nebo připomínku tvůrcům pořadu, obraťte se, prosím, na Divácké centrum ČT nebo použijte tento formulář.
  • Jan 4. 3. 2015 14:55 Reagovat 0 0

    KLDR dnes

    http://www.kldr.estranky.cz/

  • nebýt ovce 15. 8. 2013 08:49 Reagovat 10 10

    ten dokument je nutne brat se znacnou rezernou

    zive si dovedu predstavit propagandisticky a nesmyslny dokument s kupou lzi polopravd a zkresleni, ktery by natocili na zapade o nas pred rokem 89. A teke by nas vylicili jako ty zle co chteli s nekym bojovat. Imperialisti a kolonialisti byli ale ti druzi. Cesti svejci a bojovat? Vzdyt naopak se recnilo o miru. Tento dokument je sice zajimavy, ale rozhodne ne objektivni a o necem vypovidajici. Ucastnici zajezdu jsou predem zaujati, mnohdy paranoidni. Nevim kde se bere ta nabubrelost a omezenost se domnivat, ze by nekdo chtel (pruvodkyne), utikat do te dokonale zapadni civilizace devastujici vse kolem, na zaklade vyrazu pri rozlucce. Co jsem si z dokumentu odnesl je to, ze severokorejci pusobili jako slusni a mili lide, coz se neda rici o mnoha tech, kteri ziji v tom jedinem spravnem usporadani. Dost jsem se stydel za poucky a slovni agresy nekterych nasich vymytych mozku. Ten vojak s tou pruvodkyni to rekli spravne. Kdybychom vas brali jako nepratele, nemohli bychom tu s vami vest druzny rozhovor. Pokud to shrnu, pak dokument a chovani nekterych ucastniku je ostudne manipulacni a tendencni.

  • Anna N. 14. 8. 2013 22:35 Reagovat 9 6

    Poselství filmu:At žije propaganda!

    Z jakého důvodu jste vysílali dokument o KLDR? S tak hloupými omezenými Čechy. Kdo je paní Jablonská? Kde v Česku to žila?

  • pope 14. 8. 2013 22:21 Reagovat 10 6

    Deprimujúce.

    Mám už dosť veľa rokov. Prežil som väčšinu života v "reálnom socíku", ale to, čo som tu videl ma viac než šokovalo. Mal som určité predstavy o živote v KĽDR (kedysi som pracoval niekoľko rokov v Moskve), ale ten ruský "totáč" je ozaj iba slabý odvar toho kórejského. Isteže, nebolo možné kamerami prísne strážených turistov ukázať všetko, ale človek za tou ideologickou stenou musel vidieť to zúfalstvo na strane jednej a naivnú vieru vo veľkého Kima. Tie deti spievali krásne, ale tých mi bolo najviac ľúto. U nás ešte žije veľa pohrobkov socíku, ktorí obdivujú Kubu, KĽDR a najnovšie aj Irán. Je mi ich úprimne ľúto. Myslím tých našich pohrobkov. Tí nikdy nepochopia, čo je to sloboda. Hoci aj v "zlom" kapitalizme. Aj keď je "zlý" iba preto, že ho zlým robíme my sami. Lebo v niektorých krajinách je celkom znesiteľný. Myslím ten kapitalizmus...

  • jan 12. 3. 2012 23:52 Reagovat 4 0

    KLDR

    Ryugyong Hotel http://www.china2.estranky.cz/fotoalbum/ryugyong-hotel/

  • Jana 1. 2. 2011 14:54 Reagovat 4 2

    dojem z filmu

    asi týden předtím běžel na už zrušené stanici "Z "fr. dokument: Neříkejte mé matce , že jsem- rovněž ze severní Koreje. připadal mi daleko zajimavější a mnohem líp zpracovaný. Má pravdu režisérka našeho dokumentu, že je to film spíš o " účastnících zájezdu" než o sev. Koreji. Copak se ti lidé, když už jedou na takový zájezd ani trochu o té zemi dopředu nepoučí, měla jsem z této reportáže dojem: typický český zájezd: hodně se lebedilo na hot. pokojích a hodně pilo v autobuse a že aktéři se doma mohou pochlubit: byl jsem v KLDR,heč.

    • Norbert 5. 3. 2011 10:21 Reagovat 3 7

      Zlata

      Vážení vy si myslíte že všude je demokracie? To jste vedle ja ta jedle! Podivejte se co se kolem vás děje všude Jak sváma ted vláda točí Ods nechala rozkráct beztrestně stát a těd vás ždíme na daních to je ta kapitalistická utopie Každý kapitalista jen hrabe a hrabe ajde přes mrtvoli a to beztrestně.Za komunistu se trochu alspon spravedlnosti člověk dočkal dnes ne!Podívejte se třeba na izrael každý odsuzuje nacismus co spáchal na židech ale to co židi dělají dnes palestíncům to nikdo nevidí.A nebo Američané co dělají dnes ve válce druhým.Až kapitalisti ovladnou i tu koreu tak budeme všichni na kolenou.

  • Gina 29. 1. 2011 22:59 Reagovat 11 6

    Ještě

    dlouho po od vysílání dokumentu jsme seděli celá rodina naprosto zděšeni tím co jsme zhlédli.Ano věděli jsme o krutém režimu který tam nastolili komunisté,ale vidět na vlastní oči ty prázdné ulice bez aut a lidí ,zchátralé domy a z oken autobusu vesničky které vypadali jak kulisy z filmů někde v 18.století ty pole na kterých nic nerostlo.S porovnáním jak si žijeme a pořád nadáváme se člověk zamyslí jaké štěstí ,že jsem se narodila tady ...lidi važte si co máme,oni tam mají očistec na zemi!!!

    • Standa 30. 1. 2011 10:39 Reagovat 6 9

      Pokud

      si pomocí tohoto filmu o KLDR máme "vážit" našeho současného zkorumpovaného chlívku, který nemá nic společného s ideály roku 1989, pak nevím. Opravdu nevím.

      • Dana 31. 1. 2011 16:23 Reagovat 8 5

        Není třeba.

        Není třeba si vážit našeho chlívku.Klidně jim tiše záviďte nebo vycestujte a podpořte.

      • Krysa 4. 2. 2011 14:26 Reagovat 4 1

        Chlívek

        Zkorumpovaným chlívkem můžete nazvat celou lidskou společnost x staletí dozadu.. Není to nic nového.

  • RS Boban 29. 1. 2011 16:57 Reagovat 8 0

    díky !!!

    bylo to perfektní, a ten francouz byl třešničkou na dortu

  • Jarda 29. 1. 2011 10:16 Reagovat 9 7

    Masáž

    Na účastníky zájezdu asi nezbyly z grantu peníze na oblečení. V porovnání s Korejci si museli připadat jako hastroši. Jinak film neukázal vůbec nic za života obyčejného Korejce. Asi jako za totáče o životě utlačovaného pracujícího za Západě. Docela nechutné.

    • Dana 31. 1. 2011 16:28 Reagovat 8 2

      Ale Jardo!

      Ještě jim poraďte, jak by se měli k těm "obyčejným pracujícím " dostat, když nemohli udělat ani krok stranou?Tohle bylo nechutné, a kdyby byli upraveni jako Korejci,bylo by to ještě nechutnější.

      • faith 24. 8. 2013 18:19 Reagovat 0 0

        Ty pupky a vytahaný trička!

  • KJ 28. 1. 2011 09:22 Reagovat 11 14

    Zajímavé,

    z filmu mi utkvěl zejména rozhovor s vojenskou instruktorkou, zda tuší, že se chystáme sledovat jejich zemi radarem. Po jejím dotazu jestli z Pchonjangu, a odpovědi že ne že z Prahy, bylo možno z její tváře pozorovat jistou toleranci a respekt k hostům - tedy zdržela se komentáře jaká je to volovina. Jen škoda, že ten Čech ji taky neinformoval ještě o tom, že my jsme tady ten komunismus potrestali tím, že všechno to, co komunisti postavili - si dnešní mocipáni rozkradli a že partaj co to rozkradla je stále u moci a ten největší tunelář sedí na Hradě - zejména díky úplatkům v igelitových taškách. Závěrem chci říci, že po shlédnutí tohoto filmu si nejsem jist, který režim je zvrhlejší; jestli ten český nebo ten severokorejský. S určitostí lze však říci, že ten český nemá se Západoevropskými demokraciemi v zásadě nic společného.

    • Tomáš 28. 1. 2011 12:11 Reagovat 16 7

      Smutné,

      pokud jste během sledování dokumentu nepoznal rozdíl mezi českým a severokorejským režimem, pak je mi Vás upřímně dost líto. Mimo jiné jste si mohl všimnout, že průvodkyně i všichni ostatní severokorejci se ke všemu vyjadřovali maximálně opatrně, neutrálně a ustrašeně několika naučenými frázemi. Nebo že v okamžiku, kdy se diskuse začala rozjíždět, byla okamžitě přerušena všudypřítomnými politruky??? Nepřišlo Vám divné, že ani v hlavním městě v poledne na ulicích nebyli v podstatě žádní lidé a dopravní provoz? Opravdu chcete takový systém porovnávat s tím českým??? Pokud ano, doporučuji Vám emigrovat do KLDR...

      • KJ 28. 1. 2011 13:28 Reagovat 7 9

        Ano Tomáši

        jste živým důkazem, že tím, že jste se nepodepsal plným jménem, nemusíte se tady vyjadřovat jinak než otevřeně, upřímě a bez obav následků za svůj názor. Ano, novináři se u nás nebojí obhajovat neoficielní názory, bohužel jsem jen takové noviny prakticky ještě neobjevil. Ano, pokud v televizi někdo začne mít pochyby o polistopadovém vývoji, je přerušen, nedostane dále slovo (viz "Moravcova klidná nedělní poledne"). A pokud mi doporučujete emigrovat, nejste originelní, komunisti mi to kdysi taky doporučovali. Jen na okraj, KLDR nechválím, jen se zmiňuji o marasmu, jež vůbec nezáleží, jestli se odehrává v posledním modelu škodovky nebo z jízdího kola.

        • Ondřej S. 28. 1. 2011 21:40 Reagovat 12 2

          Smutné

          je vidět předchozí názor a budiž dokladem toho, jak rychle se zapomíná na časy minulé a naši historii. Srovnávat KLDR s naší současnou politikou, ať už je jakákoli, ukazuje bohužel na dosti velkou neznalost reálií (ať už těch našich, nebo zahraničních). "Marasmus" v KLDR se nedá s ničím srovnávat, doporučuji film Crossing. Ve Vašem případě se mi tak zdá jde o klasickou českou nespokojenost. Jinak "KJ" chápu jako tu samou anonymitu jako "Tomáš". Ostatně od toho diskuze jsou:) Hezký víkend.

    • Dana 31. 1. 2011 16:31 Reagovat 3 3

      Trága,

      Váš názor,trága.Děsí mě.Co se dá dělat.Každopádně nestojí za reakci.

      • Dana 31. 1. 2011 16:32 Reagovat 0 3

        Trága II

        Mám na mysli toho Tomáše předtím.

        • Tomáš 1. 2. 2011 13:12 Reagovat 8 0

          Trága III

          Dano, zajímalo by mě co vidíte tragického na tom co jsem napsal a proč reagujete i když to "nestojí za reakci"? Když už reagujete, dokonce ve dvou příspěvcích, proč si nedáte tu práci a nenapíšete něco konkrétního? Rád se dozvím Váš názor, pokud jste schopná ho srozumitelně formulovat. Já jsem nikde nenapsal, že u nás je vše OK. Samozřejmě, že není. Je spousta věcí co mi v ČR vadí. Nedělám si iluze, že někde jinde ve vyspělejších státech je to bezchybné. Moc mi ale vadí, když někdo naší situaci srovnává s tou severokorejskou a navrch obhajuje komunismus. Právě v té Koreji je dobře vidět rozdíl v tom, jak to dopadne, když se u moci drží komunistický autoritativní režim (na severu) nebo je země svobodná a demokratická (na jihu). V té reportáži to bylo tak moc vidět, až z toho mrazilo v zádech. Nechápu jak někdo může napsat, že ten náš "marasmus" je srovnatelný s tím severokorejským. Je smutné, že si nevážíme toho co tu máme. Kdo by to měl vidět líp než někdo, kdo zažil oba typy režimů na vlastní kůži? To máte tak krátkou paměť? pro KJ: jak moc neanonymní je zkratka "KJ"?

          • JK 1. 2. 2011 17:39 Reagovat 4 6

            Přečetl jsem si všechny diskusní příspěvky

            a ani jeden neobhajuje komunismus, spíš naopak. Mylíte se. Na jihu není svobodná země. Autoritativní jihokorejští prezidenti dostali doživotí, jeden spáchal sám sebevraždu. Zatímco náš Klaus nadále lže, krade a otravuje nejen ČR ale celou Evropu. Tedy mýlíte se. Já se ve zkorumpovaných Čechách bojím podepsat, protože české mafie jsou nemilostrdně kruté a navíc můj podpis nic nezmění na naši současné situaci. Opírám se o osobní zkušenost. To jen vy tady hlásáte, jak jsme svobodní a bůhví co ještě. A to se ani nepodepíšete. Opět se mýlíte.

            • Jiří Lelek 10. 9. 2014 18:29 Reagovat 0 0

              bla,bla,bla...

    • Krysa 4. 2. 2011 14:29 Reagovat 9 2

      Zlodějina

      Zajímavé je spíš to, že člověk, kterému tak vadí zlodějiny, může obhajovat komunistický režim.. Ten byl založen na největší zlodějině naší historie.. Ale to Vám asi přijde v pořádku, obrat OSTATNÍ lidi o majetek, když to šlo směrem VÁM..

    « | | 1 2 | | » (2)

Pošlete svůj komentář

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.

Položky označené * jsou povinné.

Sledujte diskusi e-mailem

Příspěvky zadané do diskuse vám budeme posílat na zadanou e-mailovou adresu. Na konci každé zprávy bude odkaz pro odhlášení.

Položky označené * jsou povinné.

Pošlete svou připomínku

Položky označené * jsou povinné.

» Pravidla diskuse na webu České televize

» Nahlásit nevhodnou diskusi