Všude dobře, proč být doma
Třicátníci Burt a Verona čekají první dítě a moc se na něj těší. Jejich společný svět je skromný a neokázalý, jsou vlastně vědomými outsidery, nyní však cítí, že by měli začít žít nějak jinak. A jelikož je doma nic nedrží, sbalí svých pět švestek a vyrazí na cestu, na jejímž konci by rádi našli dokonalý domov pro sebe i svého potomka. Jejich putování po známých a příbuzných je zavede do různých míst Spojených států i do kanadského Montrealu a cestou poznávají různé modely partnerského soužití i to, jak se lidé mohou měnit. Navzdory zklamáním však neztrácejí víru v sebe a společnou budoucnost.
Sam Mendes, původně úspěšný divadelní režisér, se ve světě filmu prosadil hned svou oscarovou prvotinou Americká krása (1999) a v následujících letech dokazoval, že je režisérem schopným pohybovat se s neuvěřitelnou lehkostí v různých žánrech. Ať už šlo o gangsterku Road to Perdition (2002), válečný snímek Mariňák (2005) nebo rodinné drama Nouzový východ (2008). Snímkem Všude dobře, proč být doma, se pustil do hořké komedie kombinované s road movie, jež nese četné rysy amerického nezávislého filmu, včetně bohatého soundtracku, který z větší části obstaral skotský písničkář Alexi Murdoch. Film stojí především na kvalitním scénáři debutující dvojice Dave Eggers a Vendela Vidaová a přesvědčivých hereckých výkonech nepříliš známých představitelů ústřední dvojice, jimž ve vedlejších rolích sekundují mnohem známější kolegové.