Konzumní děti aneb Komercionalizace dětství
V současné době zde žije v USA sto padesát dva milionů dětí do 12 let. Není proto divu, že právě děti se staly ideální kořistí výrobců a obchodníků, kteří se snaží tento nevídaně obrovský počet zákazníků oslovit a získat za každou cenu. Obchodníci se zaměřují speciálně na děti, protože v nich vidí neustále rostoucí kupní sílu - částky, které v současné době vydávají za zboží od oděvů po hudbu a elektroniku, dosahují výše okolo čtyřiceti miliard dolarů.
Ale asi nejdůležitějším důvodem, proč se obchodníci zaměřují na děti, je množství dospělých, které děti do dvanácti let při nákupech ovlivňují - tato skupina utratí astronomickou částku sedmi set miliard dolarů ročně, což je přibližně součet ekonomik sto patnácti nejchudších zemí světa.
Kvůli jejich kupní síle a kupnímu vlivu začali obchodníci a tvůrci reklamy vymýšlet stále rafinovanější strategie, jak se dostat k jejich penězům. Často jsou to právě děti, které rozhodují, jaké si rodina pořídí auto, počítač, telefonní tarif a také kde stráví dovolenou.