Medailonek závodního týmu, který se účastnil letošní Rallye Dakar
00:00:16 S velkými ambicemi odjížděl
00:00:18 ke 43. ročníku Rallye Dakar
00:00:20 tým ze Sedlčan.
00:00:30 Bude to trochu pozměněné
00:00:32 oproti klasice.
00:00:35 Odpoledne už první ostrá akce bude.
00:00:42 Nejen na shakedown,
00:00:44 ale také prolog.
00:00:46 Martin Macík si 1. 2 účasti
00:00:48 vyzkoušel z pozice navigátora.
00:00:50 Pak se posunul za volant.
00:00:54 Nejlepší dosavadní výsledek bylo
00:00:55 páté místo z roku 2020.
00:01:02 Od samotného začátku se trojice
00:01:04 mušketýrů Sedlčan pohybovala
00:01:06 mezi elitou.
00:01:07 V prologu přišla
00:01:08 medailové umístění.
00:01:11 Potom se průběžně drželi
00:01:14 na čtvrté příčce.
00:01:17 Ztratili jsme 10 minut.
00:01:20 Dojeli jsme pátí.
00:01:23 Navigačně jsme to zvládli.
00:01:24 Můžeme být ještě rychlejší.
00:01:26 Autu nic není.
00:01:29 Já jsem šťastný.
00:01:31 Tým je šťastný.
00:01:33 Další souboj prokazoval,
00:01:34 jak moc je vyrovnaná
00:01:36 špička kamionů.
00:01:37 Mezi prvním a čtvrtým byl rozdíl
00:01:39 pouhých 22 sekund.
00:01:41 1. 2 příčky měli Kamazy.
00:01:45 Třetí byl Bělorus.
00:01:47 A čtvrtý Martin Macík se Iveco.
00:01:55 Celkově jsme se posunuli
00:01:56 na druhé místo.
00:01:58 I když jen 30 sekund před třetího.
00:02:00 Na prvního
00:02:01 ztrácíme 26 a půl minuty.
00:02:05 Také tato posádka si prošla
00:02:07 nástrahami rally.
00:02:11 Některé etapy připomínaly boje
00:02:13 o zlatého bludišťáka.
00:02:24 Když jsme začínali,
00:02:25 byli jsme trochu nervózní.
00:02:27 Od samotného začátku jsme
00:02:28 se ztrácely.
00:02:32 Na skále se všichni ztratili.
00:02:35 Vyletěli jsme nahoru.
00:02:36 Kde se opět všechny ztratili.
00:02:41 Přijeli jsme pět km dále a všichni
00:02:43 se opět ztratili.
00:02:49 V posledních 100 kilometrech
00:02:51 najednou jsme prostě skočili dolů
00:02:53 z duny.
00:02:54 Dopadlo to špatně.
00:02:55 Pohnuli jsme spojovačku.
00:02:57 Špatně se to zachytilo.
00:03:02 Měli jsme tady kola.
00:03:03 To bohužel v písečném terénu nejde.
00:03:14 Přestože posádka klesla na páté
00:03:17 místo,
00:03:18 naděje na posun v průběžném pořadí
00:03:19 stále byla.
00:03:25 Maratonská double etapa je za námi.
00:03:27 Osmá etapa celkově z Dakaru 2021.
00:03:32 Nebylo to úplně vydařená
00:03:34 maratonská etapa.
00:03:35 Měli jsme několik problémů.
00:03:39 Zato mohl jediný problém.
00:03:41 Pravá přední brzda.
00:03:43 Na startu osmé etapy jsme věděli,
00:03:45 že bohužel jdeme do toho s tím,
00:03:47 že kdykoliv zabrzdíme,
00:03:49 auto skáče doprava.
00:03:51 Můžeme pohnout další spojovačku,
00:03:53 také se může stát cokoliv
00:03:56 na skalách.
00:03:57 Na těch rovinách.
00:03:58 Když přijde nějaký výmol,
00:04:00 tak okamžitě ji půjdou
00:04:02 kola doprava.
00:04:03 Celý kamion jde do boku.
00:04:04 Spadnete do díry.
00:04:10 Opravou techniky tým trochu
00:04:11 ztratil,
00:04:12 ale po odstranění příčiny potíží
00:04:14 se vůz pustil opět do tempa.
00:04:17 V deváté etapě se podařilo to,
00:04:19 na co se v předchozích osmi
00:04:21 startech Dakarské Rallye
00:04:22 nepodařilo dosáhnout.
00:04:24 Premiérově vyhráli etapu.
00:04:26 Trať vedla po okruhu
00:04:27 vznikajícího města.
00:04:33 Jezdci týmu Big Shock racing neměli
00:04:35 čas vychutnávat přírodní krásy
00:04:37 místní krajiny.
00:04:38 Etapa byla extrémně rychlá
00:04:40 a prašná.
00:04:41 Big Shock racing postupoval
00:04:43 od počátku pořadím.
00:04:44 Aby se na osmém kontrolním bodě
00:04:46 dostal do vedení.
00:04:48 Úvodní příčku udrželi
00:04:50 až do cíle etapy.
00:04:53 Devátá etapa.
00:04:54 Na Dakaru.
00:04:57 Ta byla dlouhá.
00:04:58 Náročná.
00:04:59 Ale také byla vítězná.
00:05:03 Nemám asi úplně sílu říci všechno,
00:05:05 co se stalo.
00:05:07 Mělo to 465 km.
00:05:09 Asi tak.
00:05:12 Od samotného počátku,
00:05:13 kde byla pěkná panoramata na pláži,
00:05:16 startovali jsme po půlminutě,
00:05:18 tak jsme se projeli podél moře.
00:05:23 Hezké útesy.
00:05:25 Pro kameru.
00:05:26 Pro fotoaparát.
00:05:30 Dostal Karel hodně zabrat.
00:05:33 Ta etapa byla hrozně rozbitá.
00:05:37 Vůbec nevíte, kam letíte.
00:05:39 Občas jsme letěli skrze kamení.
00:05:43 10. etapa byla opět rychlá.
00:05:45 Prašná.
00:05:46 Navigačně náročná.
00:05:48 Bylo předem zřejmé,
00:05:49 že na trati dlouhé
00:05:50 přes 300 závodních km nebude
00:05:52 prostor pro chyby.
00:05:59 Kamiony byly řazeny
00:06:00 za 30. startující vůz.
00:06:03 Ani na trati to nebylo
00:06:04 úplně jednoduché.
00:06:05 Posádka přijela do cíle
00:06:07 v lyžařských brýlích.
00:06:08 Jejich kamion neměl čelní sklo.
00:06:11 Z prvního místa jsem
00:06:13 nikdy nestartoval.
00:06:15 Byli jsme trochu nervózní.
00:06:16 To musíme přiznat.
00:06:18 Nevěděli jsme, co nás čeká.
00:06:20 Otevírali jsme celou etapu.
00:06:22 Jeli jsme kameny.
00:06:24 Poušť.
00:06:26 Písek.
00:06:27 Pořád se to střídalo.
00:06:28 Navigačně celkem složité.
00:06:29 Udělali jsme nafouknutí
00:06:31 jedné pneumatiky.
00:06:35 Mohli jsme mít potom servis.
00:06:38 Pak tam byla naše asistence.
00:06:41 Mohli jsme v rámci toho času
00:06:44 cokoliv dělat.
00:06:47 Trefili jsme ještě pár stromů.
00:06:50 Kamion je přece jen větší než autu.
00:06:53 Stromy mají větve dolů.
00:06:54 Trefili jsme jich pár.
00:06:57 Jeden z nich se trefil přesně
00:06:59 do rohu Karla.
00:07:04 A tam to dostalo ránu.
00:07:06 Hlava nahoře to prasklo.
00:07:09 Potom podél celého okna.
00:07:10 Ale okno drželo.
00:07:15 Pokračovali jsme a 10 km rána.
00:07:19 Celá prasklina se na nás vyvalila.
00:07:26 Důvod k oslavám.
00:07:30 Kamionu Big Shock racing týmu
00:07:31 se posunul na čtvrté místo.
00:07:34 V závěru rally se nabízelo hlídat
00:07:36 si pozici těsně za stupni vítězů.
00:07:38 To znamenalo jezdit hodně rychle.
00:07:39 Z čehož vzešlo ještě jedno
00:07:41 etapové vítězství.
00:07:42 A konečná čtvrtá příčka.
00:07:45 Zase doprava.
00:07:47 Pořád po hřebeni.
00:07:50 Pořád po hřebeni.
00:07:53 Pořád.
00:07:55 Doprava.
00:07:58 Bacha.
00:08:00 Čtvrtým místem Martin Macík
00:08:02 vytvořil své dakarské maximum.
00:08:04 Doposud dojel na pátém
00:08:06 místě nejlépe.
00:08:08 Vyrovnal se svému otci.
00:08:09 Který také jednou skončil těsně
00:08:11 pod stupni vítězů.
00:08:13 Vyrovnat je ale jedna věc.
00:08:14 Překonat druhá.
00:08:16 Takže Martin Macík junior má před
00:08:17 sebou další výzvu.
00:08:20 Dílčími výsledky naznačil,
00:08:22 že se nemusí
00:08:23 bát ani těch nejlepších.
00:08:24 Takže třeba brzy cinkne také
00:08:26 medailové umístění.
00:08:29 Společně s Františkem Tomáškem
00:08:31 a Davidem Švandou ukázali,
00:08:33 že se nemusí bát ani ruského
00:08:35 továrního týmu Kamaz.
00:08:36 A jeho skvělých pilotů.
00:08:38 Dobré časy jsou ještě před týmem
00:08:40 Big Shock racing.
00:08:44 Jsem spokojený.
00:08:46 To můžeme říci určitě.
00:08:48 Nemluvím asi jen za sebe.
00:08:49 Ale za celý tým.
00:08:51 Samozřejmě mohlo to být lepší,
00:08:52 ale také mnohem horší.
00:08:54 Udělali jsme maximum.
00:08:56 Co jsme mohli.
00:08:58 Je to Dakar.
00:08:59 Kdykoliv se může stát cokoliv.
00:09:01 Bohužel nás to stálo dost.
00:09:02 Hlavně pátá a sedmá etapa.
00:09:08 Jsme tady od toho, abychom ukázali,
00:09:10 že jsme nejlepší.
00:09:12 Což jsme ukázali ve třech etapách.
00:09:14 Příští rok uděláme všechno,
00:09:15 abychom to ukázali častěji.
00:09:19 Celý tým Big Shock racing
00:09:20 měl na cílové rampě velkou radost.
00:09:23 Před ním skončili pouze Kamazy.
00:09:31 Tři vyhrané etapy.
00:09:32 Konečná čtvrtá příčka.
00:09:34 Velký příslib do budoucna.
00:09:35 Živé titulky ve spolupráci se ZČU Inovace podpořená TA ČR Mluvčí: Jiří Holický
Medailonek závodního týmu, který se účastnil letošní Rallye Dakar
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 3