Aktuality z domácího a světového motorsportu
00:00:01 SVĚT MOTORŮ
00:00:05 -V rubrice motoristických sportovních aktualit
00:00:08 se dnes nejprve podíváme na křest kalendáře roku 2017
00:00:11 letošního vicemistra Evropy cestovních vozů Petra Fulína.
00:00:15 Na tomto setkání nešlo pouze o kalendář,
00:00:17 ale hlavně o bilancování úspěšné sezóny,
00:00:20 která jen těsně neskončila ziskem mistrovského titulu.
00:00:23 Petr Fulín měl stejně bodů jako pozdější mistr Evropy,
00:00:27 stejný počet vítězství,
00:00:29 a tak o titulu rozhodl počet druhých míst.
00:00:32 -Já bych řekl, že jsme určitě udělali kus práce.
00:00:35 Je těžké vždycky se koukat dozadu
00:00:39 v zimě nebo v tomhle předvánočním čase,
00:00:42 protože člověk spíš spřádá plány na to nacházející.
00:00:45 Ale myslím si, že samozřejmě je tam trošku šmouha
00:00:48 v podobě toho dramatického závěru,
00:00:50 kdy tedy o titulu rozhodl až počet druhých míst.
00:00:53 Člověk možná cítí ještě dodnes nějakou křivdu,
00:00:56 ale spíš to beru tak,
00:00:58 že nás to nakoplo, nebo určitě mě osobně.
00:01:00 A budu o to silnější v příští sezóně.
00:01:03 -Spekuluje se o tom,
00:01:05 že jeden ze závodů by se měl jet na mosteckém autodromu.
00:01:08 Co by to pro vás mělo znamenat?
00:01:10 -Ta finální podoba pro program tedy 2017
00:01:13 ještě nepadla.
00:01:15 Ale samozřejmě ETCC je jedna z hlavních jako variant
00:01:19 nebo nejpravděpodobnějších scénářů pro mě.
00:01:23 A samozřejmě pokud bych to jel, tak pojedu Most,
00:01:27 což jsem v životě nejel takovýhle šampionát,
00:01:31 jako na domácí půdě, v Mostě.
00:01:34 Známe Brno jakoby dva roky zpátky
00:01:37 a finále třeba v Brně, a podpořený titulem.
00:01:40 Ale v Mostě to bude premiéra.
00:01:42 -Vy jste se snažil dlouhou dobu také o starty v mistrovství světa.
00:01:47 Je to jedna z uvažovaných odboček?
00:01:50 -Je, no, protože samozřejmě je veřejným tajemstvím,
00:01:53 že WTCC 2 bude nová třída, tak aby doplnili pole.
00:01:57 A bude to shodou okolností stejná technika, jakou mám já pro ETCC.
00:02:02 A tato technika bude od roku 2018 tou hlavní třídou,
00:02:05 alespoň takhle jsem to jako pochopil, takhle to vnímám.
00:02:09 Takže samozřejmě se nabízí i tahle varianta,
00:02:12 být připraven na sezónu 2018
00:02:14 a příští rok se porvat třeba o titul mistra světa,
00:02:17 byť v té slabší kategorii.
00:02:20 A je to jedna z cest.
00:02:22 Na druhou stranu,
00:02:23 samozřejmě už to není šest víkendů, ale deset,
00:02:26 je v tom poměrně hodně cestování.
00:02:29 A je třeba počítat, kalkulovat a být nohama na zemi
00:02:32 a neohrozit finančně svoji rodinu a své potomky.
00:02:35 Takže je to velice těžká doba.
00:02:37 Já bych řekl, že tím, jak přichází ten předpis i do toho WTCC,
00:02:41 a ETCC se trošičku jakoby mění,
00:02:44 tak ta situace pro mě je poměrně hodně nečitelná,
00:02:47 nebo jako asi zatím nejhorší.
00:02:50 -Když se ještě teď ohlédnete za tou sezónou,
00:02:53 kterou máte za sebou,
00:02:55 co chybělo k tomu pověstnému titulu?
00:02:57 Co byste udělal jinak?
00:02:59 -Já ani nevím, ono když člověk vezme jako nejrychlejší kola
00:03:03 a vlastně třeba i takové věci, které se neřeší,
00:03:06 taková ta dominance v těch trénincích, že jo.
00:03:09 Já vím, že to je jenom trénink,
00:03:12 a každý si jede možná trošku jiný režim,
00:03:14 ale vlastně tam nechyběla rychlost,
00:03:16 tam nechyběla jako lepší práce týmu anebo připravení techniky.
00:03:21 Tam spíš šlo o to, že já se prostě,
00:03:24 že jo, vyhýbám jako stylizovat se
00:03:28 do role tedy ukřivděného a uplakaného
00:03:31 nebo člověka, který není schopen jako přiznat porážku.
00:03:35 Ale vlastně to rozhodnutí na tom Slovakiaringu...
00:03:38 Těch aut tam nebylo moc, a vyřazení dvou aut,
00:03:41 která sice neměla difuzor, ale spadl jim.
00:03:44 Oproti tomu byli soupeři,
00:03:46 kteří ještě ten difuzor měli a vlál jim za autem,
00:03:49 a bylo to spíš jako nebezpečnější jakoby pro tu situaci.
00:03:53 Stejně tak ve Villareal situace,
00:03:55 prostě drive through, za který se sprosťáci omluví.
00:03:58 Zrovna v Portugalsku,
00:04:00 kde jako náhodou se rozdávaly dvojnásobné body,
00:04:03 a přes to všechno prohrát prostě jakoby na počet druhých míst,
00:04:06 vlastně do poslední chvíle,
00:04:08 i přes tyhle dvě vlastně vyřazení ze hry, být tím hlavním kandidátem.
00:04:13 A to ještě k tomu tedy prostě
00:04:15 ne úplně sportovní jako jednání našeho oponenta,
00:04:18 kde Honda přivezla prostě dvě auta a trošičku takticky s námi...
00:04:23 s námi jako vypekla nebo jak to říct.
00:04:29 Prostě je to, je to smolné, ale jak jsem říkal,
00:04:32 já jsem se z toho nějak psychicky otřepal.
00:04:36 A to, co si z toho vezmu, je, že musíme být připravení.
00:04:39 To, co je černé na bílém, prostě je pro nás jako jasné.
00:04:43 Nějaké sliby technických komisařů nemůžeme brát v potaz.
00:04:46 Být připravení, co se týče homologací.
00:04:49 A co se týče rychlosti, tak bych řekl, že ta nám nechyběla.
00:04:55 Nám chyběl jako ten kousek v podobě promile navíc,
00:04:59 být prostě stoprocentně připravení
00:05:02 i na ten leckdy jakoby právní boj, nebo jak to říct.
00:05:09 -V letošním roce se rozloučil s aktivní kariérou
00:05:12 trojnásobný držitel Zlatého volantu,
00:05:15 šestinásobný mistr republiky, pětinásobný vicemistr Evropy
00:05:18 a držitel mnoha pohárů z evropských závodů do vrchu
00:05:22 Petr Vojáček.
00:05:24 Volant pověsil definitivně na hřebík
00:05:26 a nyní dělá kastelána na zámku Brandlín.
00:05:29 Jaký byl jeho konec kariéry? A proč vlastně skončil?
00:05:33 -Tak hlavně k tomu došlo,
00:05:35 že skloubit opravdu práci kastelána na zámku Brandlín
00:05:38 a závodění na nějaké úrovni, na kterou jsem 40 let zvyklý.
00:05:42 I když jsem začínal trabantem,
00:05:44 tak vlastně jsem teďka tři roky měl možnost jezdit na ferrari,
00:05:48 takže opravdu skloubit takováhle...
00:05:51 takováhle, nechci říkat, dvě zaměstnání,
00:05:54 ale je to tak strašně časově náročné,
00:05:57 že jsem opravdu se musel rozmyslet.
00:05:59 A po těch 40 letech chci skončit s kariérou.
00:06:03 A navíc mám pětiletou Natálku
00:06:05 a moje paní Kateřina taky není šťastná.
00:06:10 Když nejsem zrovna na zámku, tak jsem určitě na závodech,
00:06:14 a ten čas opravdu už takhle není.
00:06:16 Navíc firma, autoservis v Praze,
00:06:18 takže opravdu tedy to rozhodnutí zrálo rok dva.
00:06:22 Splnil jsem si sen,
00:06:24 zazávodil jsem si poslední tři roky,
00:06:27 jak jsem říkal, ve Ferrari.
00:06:29 Takže myslím si, že můžu po těch letech skončit.
00:06:32 -V závodění ale rozhodně bude pokračovat váš syn.
00:06:36 Znamená to, že na něj už se nebudete jezdit dívat?
00:06:39 -Tak podívat, to mně to zase samozřejmě bude líto,
00:06:43 ale určitě do Šternberka, na Babu,
00:06:46 na první Brno, které...
00:06:48 Letos začíná vrchařská sezóna zase závodem v Brně.
00:06:52 Určitě se pojedu podívat.
00:06:54 Lukáš, to bylo taky jedno z rozhodnutí,
00:06:57 jezdí na špičkové úrovni,
00:07:00 je několikanásobný vítěz Poháru FIA a mistr republiky,
00:07:03 závodí opravdu v té top špičce mistrovství Evropy.
00:07:09 Takže po letošním 2. místě v áčku se chceme příští rok,
00:07:13 nebo vlastně syn se chce soustředit na mistrovství republiky.
00:07:17 Takže ten určitě dál svoji kariéru bude rozvíjet, doufám.
00:07:23 -Mnozí závodníci v minulosti oznámili konec kariéry,
00:07:27 nakonec se vrátili.
00:07:29 Žhavým příkladem je třeba váš závodní kolega Tomáš Vavřinec.
00:07:33 Je to vaše konečné rozhodnutí opravdu konečné?
00:07:37 -No, určitě na téhle úrovni stoprocentně.
00:07:40 Když bych měl někdy možnost se svézt nějaký menší závod
00:07:44 nebo něco pro radost.
00:07:46 Určitě nepřestanu jezdit revivaly u Eedy Patery,
00:07:49 kde máme nádherné auto, Mitsubishi Stadion.
00:07:51 Takže to jsem taky vždycky bojoval s časem,
00:07:54 stihl jsem jenom Berounku.
00:07:56 Příští rok chci jet určitě Rallye Praha, jak Rallye Berounka.
00:08:00 A uvidíme, ale momentálně tedy vůbec neuvažuju,
00:08:03 že bych se vracel, a navíc třeba na takové úrovni,
00:08:06 jak třeba Tomáš Vavřinec,
00:08:08 tak Tonda Charouz, ten se taky vracel, že jo.
00:08:11 Doufám... Nebo nedoufám, ale dokonce snad dvakrát.
00:08:14 Takže já opravdu o tom neuvažuju, že bych se do takovéhle úrovně,
00:08:18 a navíc do takového auta, jaké je ferrari,
00:08:22 tak já jsem měl teď k dispozici 560koňové,
00:08:26 to auto váží 1000 kilo,
00:08:29 takže opravdu závodění na té největší úrovni,
00:08:32 tak to si myslím, že už ne.
00:08:34 -Na zámku Brandlín je velké množství historických exponátů.
00:08:38 Ale my stojíme v místnosti, která je takovou vaší síní slávy.
00:08:42 Máte spočítány poháry a trofeje, které jsou tady?
00:08:45 -Tak když jsme to instalovali, tak jich tady bylo 560,
00:08:49 ale to je opravdu hodně let zpátky.
00:08:51 Přibývají Lukáškovi, synovi,
00:08:54 ještě jsem já za ty poslední tři roky sem něco dodal.
00:08:57 Takže zhruba máme tady na 800 pohárů a různých ocenění,
00:09:01 jako jsou tituly mistrů Evropy, Zlaté volanty.
00:09:04 A tak samozřejmě, je to taková naše síň slávy,
00:09:08 kde končíme vždycky prohlídku
00:09:11 a já se směju, jestli se chtějí podívat.
00:09:14 A jedna paní dokonce říkala: "Jé, vy tady máte mauzoleum."
00:09:18 Já říkám: "Ne, tak zatím je to opravdu jenom síň slávy."
00:09:22 Takže ty poháry konečně mají nějaké místo,
00:09:25 kde jsou všechny pohromadě.
00:09:27 A tak když se podívám okolo,
00:09:29 tak opravdu ta léta jsou tady vidět, toho závodění.
00:09:33 -Co byste na závěr tohoto povídání popřál všem svým závodním kolegům,
00:09:37 kteří v kariéře pokračují na rozdíl od vás?
00:09:41 -No, tak určitě,
00:09:43 určitě Martinovi Jermanovi, Jardovi Malému,
00:09:46 s kterými jsme strávili strašných let na tom závodění...
00:09:50 No, úplně jednoduše, ať je to baví a ať do toho jdou s vervou,
00:09:53 jakou jsem měl třeba já před 20 roky ještě.
00:09:56 A hlavně bez nehod, to je vždycky důležité.
00:09:59 Ať to baví a nejsou žádné rány.
00:10:01 Skryté titulky: Alena Kardová, Česká televize 2016
Aktuality z domácího a světového motorsportu
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 1