Den D – I. řada

Hodnocení pořadu:
1 2 3 4 5 Počet hlasů: 8  
Sdílet
| Poslat odkaz

O pořadu

Co je to Den D?

Den, který může změnit Váš život. Den, kdy ambiciózní podnikatele, majitele menších i větších firem a inovátory pozveme na skryté místo a dáme jim šanci získat finance na realizaci svých snů. O svých podnikatelských plánech budou muset přesvědčit pět úspěšných a zkušených investorů – a nabídnout jim podíl ve svém podnikání. Pokud se jim to v Den D podaří, získají potřebné peníze, kontakty a zkušenosti, se kterými mohou být ve svém podnikání mnohem úspěšnější.

Základní pravidla pro Den D jsou jednoduchá. Každý podnikatel představí investorům svůj obchodní plán a řekne, kolik peněz v rozmezí 200 000 až 3 milionů (3. a 4. řada, 1. a 2 řada – 200 tis. až 1,5 milionu Kč) Kč na něj potřebuje. Investoři pak do plánu mohou – ale nemusí investovat.

Investoři investují vlastní peníze (Česká televize žádným způsobem do investic nezasahuje a nepodílí se na nich), a to znamená jediné – budou investovat jenom do projektů, které je osloví. Budou se ptát, aby zjistili, zda jim takový risk stojí za to. A budou se ptát tak dlouho, dokud nedostanou všechny potřebné odpovědi.

Úkolem podnikatele je získat všechny peníze, které potřebuje. Pokud požaduje například 500 000 Kč, ale investor chce investovat jen 250 000 Kč, odchází podnikatel bez peněz – pokud ovšem nepřesvědčí dalšího investora, aby mu poskytl zbývající částku.

Investoři jsou zkušení a často dohlédnou dál než soutěžící. Chtějí investovat, ale své finance nezískali snadno a neradi je pouští, pokud si projektem nejsou jistí. Finance přitom nejsou to hlavní. Investice pro ně představuje i osobní angažování se v projektu v následujících měsících. A čas, jak známo, je někdy k nezaplacení. V mnoha směrech tak na soutěžící čeká úkol hodný skutečných gladiátorů – odůvodnit, přesvědčit a prosadit svůj sen před pěti zkušenými investory.

Stručná historie

Den D je formát, který se s velkým úspěchem vysílal v Japonsku od roku 2001 do roku 2004 pod názvem Money no Tora (Money Tiger). V lednu roku 2005 formát pod názvem Dragon's Den poprvé odvysílala i britská televizní stanice BBC2. Dnes už má anglický Dragon's Den díky svému úspěchu za sebou devět řad.

Kromě Británie si tento pořad našel cestu i do dalších zemí, jako jsou Spojené státy (vysíláno pod názvem Shark Tank), Holandsko, Austrálie, Kanada, Nový Zéland, Izrael, Finsko a dokonce Nigérie. Celkem už byl vysílán ve 22 zemích.

Česká televize byla první televizí ze zemí střední Evropy, která s pořadem tohoto typu přišla. První třináctidílná řada Dne D se vysílala na ČT1 v roce 2009, investory v ní byli Ondřej Bartoš, Dana Bérová, Marta Nováková, Ivan Pilný a Tomio Okamura. Druhá řada se na obrazovkách objevila v roce 2010. Ivana Pilného v ní nahradil Michael Rostock-Poplar.

Třetí řada přinesla v roce 2011 opět mírně jinou sestavu investorů – Ondřeje Bartoše nahradil Ivan Pilný, který se tak po roční pauze vrátil do doupěte. Všechny tři řady moderoval Jan Pokorný. V průměru má Den D pravidelně kolem 600 000 diváků, jejich důležitou část získává na internetovém vysílání České televize, kde patří k vůbec nejsledovanějším.

Ve čtvrté řadě Dne D prošel investorský panel zásadní proměnou, z původní sestavy zůstal pouze Michael Rostock-Poplar, po jeho boku usedli Margareta Křížová, Petra Rychnovská, John Vanhara a Michal Hanus.

Zajímavé odkazy

Kontakt

Pokud máte dotazy k pořadu Den D, podívejte se prosím nejprve na často kladené otázky a přečtete si pravidla. Pokud i přesto máte jakékoliv dotazy k pořadu Den D, napište nám na adresu dend@ceskatelevize.cz.

Stopáž: 45 minut – Rok výroby: 2009 – P  ST
Žánr: Zábava
Vysílání pořadu

Tento pořad v současnosti nevysíláme. Můžete si však nechat zaslat zprávu, pokud se objeví v aktuálním vysílání:

Nastavit připomenutí

Starší data vysílání všech dílů najdete kliknutím na následující odkaz.