V osmdesátých letech se Praze zahraniční hvězdy populární hudby spíše vyhýbaly. Za kvalitními interprety tak museli čeští zájemci putovat do ciziny, například do Budapešti. I v perestrojkové Moskvě se začala postupně objevovat špičková jména, a Praha se tak stávala ve světě pop music naprostou periférií. Vedle politických příčin hrála největší roli nepružnost agentury Pragokoncert a především nedostatek finančních prostředků. Jako nejpřijatelnější směr se režimu jevila ta nejpustší komerce, ale pozvání kýčovité skupiny Modern Talking v roce 1987 skončilo přes velké náklady doslova fiaskem. V březnu následujícího roku však do československé metropole přicestoval jeden ze skutečně špičkových světových souborů – britská skupina Depeche Mode zastupující moderní techno-pop. Prahu zavalila „depešácká“ móda – tedy chození v černém oblečení. Lístky stály na tehdejší poměry poměrně vysokou částku – více než 150 korun, ale přesto byl Pragokoncert údajně zavalen devadesáti tisíci žádostmi o jejich koupi. Samotný koncert proběhl v pražské Sportovní hale tehdejšího Parku kultury a oddechu Julia Fučíka (dnes Výstaviště). I přes některé organizační problémy zaviněné nezkušeností pořadatelů, kteří nebyli zvyklí na koncerty podobné úrovně, proběhl k plné spokojenosti nadšených, především náctiletých diváků. Spokojeni byli i členové samotné skupiny Depeche Mode, kteří se do Prahy vrátili hned koncem září téhož roku, aby si tento architektonický skvost, byť v té době stále ještě notně zaprášený, mohli pořádně prohlédnout.Televizní noviny, TN-1988-03-12; ČST