Kapitán Lindbergh
Charles Lindbergh (1902-1974), muž, jehož popularita se ve své době dala měřit se slávou Jurije Gagarina či Neilla Armstronga. Syn z typické středostavovské americké rodiny si už v mládí zamiloval létání. Načas se stal vojenským pilotem a později působil u letecké pošty. Bravurně zvládal pilotáž i navigaci, svůj letoun byl schopen i sám opravit. V roce 1926 se rozhodl, že zkusí štěstí a pokusí se o získání ceny Raymonda Orteigy. Představovala 25 000 dolarů pro toho, kdo jako první překoná bez mezipřistání vzdálenost mezi New Yorkem a Paříží anebo opačně. Lindbergh získal potřebnou částku peněz a nechal si za ni postavit letadlo konstruované pro transatlantický let. Zcela sám pak 20. května 1927 se svým strojem nazvaným Spirit of St. Louis odstartoval z New Yorku a po více jak třiceti třech hodinách ve vzduchu dosedl na pařížské letiště Le Bourget. Svět propukl v jásot. Lindberghovým činem letectví učinilo několik mílových kroků vpřed. A pro něj samého začal nový život - život člověka, který ztratil své soukromí. Nejen kvůli své slávě letce, ale i osobní tragédii, jež ho postihla v roce 1932, kdy byl unesen a zavražděn jeho syn. A později, ve druhé polovině třicátých let, v souvislosti s oficiálními cestami do nacistického Německa. Po vypuknutí 2. světové válcky se aktivně angažoval v izolacionistickém hnutí. To mu mnozí vyčítali po přepadení USA Japonci. Na bojích s císařským letectvem se na sklonku světového konfliktu v Tichomoří sám podílel a v očích veřejnosti se tak rehabiliotval. V padesátých letech radil americké vládě i několika leteckým firmám. Ke stáru se věnoval ekologii a etnografii, putoval po Filipínách a nakonec se odstěhoval na havajský ostrov Maui, kde také zemřel.