Umělci v rolích režisérů aneb z galerií k filmu – to je téma říjnového magazínu o vizuálním umění. Výstava Loni v Marienbadu v galerii Rudolfinum poukazuje na vztah kinematografie a výtvarného umění. Řada filmů přímo z umění vychází, na druhou stranu řada současných umělců hledá inspiraci ve filmu nebo se stává režiséry. Co k filmu přivedlo Adélu Babanovou, Agniezsku Polskou a další umělce?

Obsah dílu

Přehrát vše
Naše říjnové téma vychází z výstavy Loni v Marienbadu – film jako umění, kterou připravila pražská Galerie Rudolfinum a představuje navíc i současné vizuální umělce, kteří se ve své tvorbě filmem inspirují a v některých případech se tak sami režiséry stávají. V Portrétu jsme zachytili Adélu Babanovou, jednu z nejvýraznějších mladých videoumělkyň české současnosti. Zaujme už tím, že u nás nevídaně dbá na profesionální kvalitu svých filmů. Významná polská autorka žijící v Berlíně, Agniezska Polska, zase vytváří videopříběhy, které diváka naplňují úzkostí a zmatkem. Jejich zdrojem jsou nalezené staré fotografie, tiskoviny převážně meziválečného původu, dokumenty a zapomenuté vizuální archivy i starodávné techniky a postupy.

V Artmixu plus přineseme jako vždy nejzajímavější vizuální události měsíce.
Stopáž52 minut
Rok výroby 2016
 P ST
ŽánrMagazín