Fahrenheit 9/11
Po úspěchu svého filmu Bowling for Columbine se kontroverzní americký dokumentarista Michael Moore zaměřil na nejvyšší představitele Spojených států amerických, z nichž na prvním místě je samozřejmě prezident George W. Bush. Moore shromáždil množství dokumentů, informací a zpravodajských záběrů, z nichž s filmařskou dovedností vytvořil ironický a uštěpačný portrét prezidenta a jeho administrativy. Jeho film je pravým opakem toho, jak se Bílý dům prezentuje v oficiálních prohlášeních a v médiích. Snímek se vrací k problematickému volebnímu vítězství George W. Bushe v prezidentských volbách, v souvislosti s událostmi 11. září 2001 spekuluje o obchodních kontaktech rodin Bushových a bin Ládinových a zpochybňuje nasazení amerických vojenských sil v Iráku.
Michael Moore pojal svůj film se záměrem deklasovat George Bushe před jeho druhou prezidentskou kandidaturou. Zabránit Bushovi ve znovuzvolení se mu nepodařilo, jeho dílo však i poté zůstává ukázkou dovedného zacházení s filmovými prostředky. Mooreovi nejde o hledání pravdy, spíše lze říct, že proti oficiálním polopravdám režisér staví polopravdu svou. Jeho snímek je záměrně předpojatý a tendenční. Je však také vtipný a zábavný. Známé skutečnosti se v něm objevují v nečekaných sovislostech, takže dostávají nové významy. Navíc se zde objevují záběry (např. z války v Iráku), které se tehdejším médiím "nehodily".
Díky filmařským kvalitám získal Mooreův snímek Zlatou palmu a Cenu FIPRESCI na 57. mezinárodním filmovém festivalu v Cannes 2004. Navzdory potížím s distribucí se stal prvním dokumentem, který ve Spojených státech překročil v tržbách sto milionů dolarů.