Cenu má pouze cesta
Když na festivalu Divadla jednoho herce v Chebu uvedl počátkem 90. let Miroslav Částek jeden ze svých duchovních pořadů v kostele, odborné divadelní publikum tuto jeho novou cestu odmítlo. Částek, který v 70. a 80. letech patřil v neokázalé a obtížné disciplíně monodramatu k několika málo profesionálům v tomto oboru a navíc pěstoval vždy formu autorského přístupu k textu, jako by se - i díky nezájmu kolegů divadelníků - v 90. letech vytratil z očí veřejnosti.
Ve vzpomínkách zůstal, na jeho Kejklíře o cestě středověkého komedianta, hrajícího vytrvale příběh Mistra Husa, zapomenout nelze. Ale kam Kejklíř doputoval? Tak se ptali diváci i autoři pořadu. Odpověď nalezli ve venkovských kostelích a farách, ale také v Divadle Oskara Nedbala v Táboře, jehož publikum zůstalo svému herci věrné a on tedy neopustil je.
Za sedm let proměny herce v dominikánského terciáře, který se svými pořady putuje po vzoru středověkých trubadúrů od farnosti k farnosti, připravil Miroslav Částek devět pořadů.
V dokumentu zazní pasáže z textů Václava Renče Císařův mim a Pražská legenda a z evangelia sv. Jana. Jedním z motivů filmu je zachycení vzniku posledního pořadu Citadela na motivy stejnojmenné knihy Antoina de Saint Exuperyho, na jehož vzniku participoval hudební skladatel Zdeněk Pololáník a Částkova manželka, brněnská herečka Jana Hlaváčková.
Miroslav Částek hraje v sakrálních prostorách pro lidi, kteří často neznají jeho jméno, ale v jeho vystoupeních nacházejí duchovní posilu a osvěžení. Částek naopak od nich dostává ve své cestě služby dar životního klidu a radosti - ať už při přátelských setkáních po vystoupení nebo účastí při slavnostech díkůvzdání ve slováckém Kněždubu nebo v Hluku.