Šanghajská triáda (Yao a yao yao dao waipo qiao)
Hlavní čínský přístav Šanghaj se ve třicátých letech 20. století, v době vlády republiky, mezi císařstvím a komunistickou diktaturou, stal nevídaným centrem zábavy a smyslných potěšení. Společenský život ve velkém stylu, ovšem s dráždivou příchutí Orientu sem přitahoval i četné evropské návštěvníky. A mocným městům vládly mocné mafiánské rodiny, jejichž absolutní kontrole podléhala zejména dvě nejvýnosnější odvětví - obchod s opiem a prostituce.
Rodina Tangů neměla v Šanghaji konkurenta a mocnějšího muže nad jejich Kmotra nebylo. Malý Šuej-šeng, který přijíždí z vesnice na pozvání svého strýce z rodu Tangů, vidí Šanghaj poprvé v životě a to ještě netuší, co všechno lze zažít za pouhých několik dní. Protože je z rodu, dostane své místo v Kmotrově blízkosti - totiž úkol sloužit jeho hlavní metrese - krasavici Siao, pěvecké hvězdě vlastního luxusního kabaretu v pařížském stylu. Než se však malý Šuej-šeng rozkouká, odehraje se přímo před jeho očima příběh moci a zrady jako třpytivý film s tragickým koncem...
Další příspěvek k portrétu jednoho z nejslavnějších čínských režisérů, kteří se dokázali prosadit i za hranicemi - I-moua Čanga (Yimou Zhang) se odehrává jen o desetiletí později než film Vyvěste červené lampiony. Kulisy příběhu se radikálně změnily - ze starobylého, staletými tradicemi spoutaného panského dvora se ocitáme v rušném prostředí moderního přístavu, rychle se modernizujícího podle zbohatlických představ drogové mafie. Nezměnilo se však základní téma - nelidská krutost moci bezohledně - snad jakoby pro vlastní potěšení - ničící bezbranné životy nevinných. Tentokrát však není příběh vyprávěn očima oběti - (byť překrásné a křehké) bossovy milenky, protože i ona se už stala příliš součástí tohoto pokřiveného světa mafiánské rodiny, ale znovu očima nevinného, nově příchozího chlapce. Před ním se odehraje v několika dnech takový příběh krutosti a zrady, že se vlastně i on ve chvíli, kdy je přijat do rodiny, stává její obětí. Výtvarná dokonalost snímku je u I-mou Čangových filmů doslova pravidlem a v hlavní roli se znovu (a opět ve zcela jiné podobě) představuje Čangova dvorní herečka, čínská superstar Li Kung (Li Gong).