iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
3. 6. 2016
00:05 na ČT sport

1 2 3 4 5

0 hlasů
2561
zhlédnutí

MS v rallycrossu 2016

Velká Británie

Souhrn nejdůležitějších momentů šampionátu

48 min | další Sport »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

MS v rallycrossu 2016 Velká Británie

  • 00:00:38 Krásný den a buďte vítáni
    u sledování toho nejzajímavějšího
  • 00:00:42 ze čtvrtého závodu
    mistrovství světa v rallykrosu.
  • 00:00:50 Tentokrát zavítal šampionát
    do Velké Británie,
  • 00:00:54 konkrétně na trať v Lydden Hillu,
  • 00:00:57 což je takové srdce rallykrosu
    obecně, celosvětově.
  • 00:01:01 Právě zde před mnoha
    desítkami let tento sport začal.
  • 00:01:06 A závodily zde takové vozy,
    jako právě teď vidíte,
  • 00:01:10 vozy MG Metro,
  • 00:01:12 a všechno to začalo díky autům
    pocházejícím z rallysportu.
  • 00:01:16 Teď se ale píše rok 2016
    a světový šampionát v rallykrosu
  • 00:01:21 a rallykros obecně
    zažívá jakousi obrodu,
  • 00:01:24 protože se jede potřetí za sebou
    o titul mistra světa.
  • 00:01:28 A to jsou borci, kteří právě
    o titul v letošní sezoně bojují.
  • 00:01:31 My se teď vracíme
    o pár týdnů zpět,
  • 00:01:35 kdy se závodilo
    v Mettetu v Belgii.
  • 00:01:39 Byl to třetí podnik
    mistrovství světa
  • 00:01:43 a na bednu se zde dostali
    Sébastien Loeb, Petter Solberg
  • 00:01:46 a hlavně Mattias Ekström,
  • 00:01:49 který vyhrál druhý závod
    v řadě za sebou.
  • 00:01:52 Petter Solberg nakonec
    byl na třetí příčce,
  • 00:01:56 protože ho těsně před cílem
    překonal Sébastien Loeb.
  • 00:02:05 Největší důvod k oslavám
    měl samozřejmě Mattias Ekström.
  • 00:02:12 Je vždy hezké zajet
    dobrý výsledek,
  • 00:02:14 ale důležitější je dobrý výkon.
  • 00:02:17 To znamená, že jste ten výsledek
    neudělali náhodou.
  • 00:02:20 Ale i tak to bez štěstí nejde.
  • 00:02:23 My jsme ho trochu měli,
    ale o to nejde.
  • 00:02:26 Je důležité, že jsme začali
    oproti minulému roku úplně jinak.
  • 00:02:29 Je to krok dopředu
    a těší nás vědomí,
  • 00:02:32 že když pojedeme takhle,
  • 00:02:34 můžeme bojovat o bednu
    a o vítězství.
  • 00:02:37 A za to jsme šťastni.
  • 00:02:41 Cítím se dobře
    a snažím se držet rytmus.
  • 00:02:44 Když jsem sem přicházel,
    věděl jsem, že to nebude lehké.
  • 00:02:47 Tihle chlápci to dělají léta.
  • 00:02:50 Ale v Mettetu to bylo lepší.
  • 00:02:52 Měl jsem dobrý pocit
    už v tréninku a také z auta.
  • 00:02:55 To jsem přenesl na trať
    až do finále, kde jsem byl druhý.
  • 00:02:58 Je to příjemné překvapení,
    ale ještě jeden krok chybí.
  • 00:03:01 Ale lepší se to.
  • 00:03:07 A takto vypadala tabulka
  • 00:03:10 průběžného pořadí
    mistrovství světa.
  • 00:03:12 O 5 bodů vedl po třech závodech
    Mattias Ekström
  • 00:03:15 před obhájcem titulu
    Petterem Solbergem.
  • 00:03:18 Na 3. místě byl Švéd
    Johan Kristoffersson
  • 00:03:21 a na 4. místo se díky stříbru
    z Mettetu posunul Sébastien Loeb.
  • 00:03:25 Teď si pojďme krátce připomenout
    loňský závod v Lydden Hillu,
  • 00:03:29 který byl dramatický
    až do posledních metrů.
  • 00:03:36 Viděl jsem, že to s Ekströmem
    bude těsné,
  • 00:03:39 takže jsem do toho šel naplno.
  • 00:03:41 A jak víte, v joker lapu je skok,
    a tam jsem udělal gumu.
  • 00:03:45 Musel jsem tedy jet na hraně,
    abych ho nenechal vyhrát.
  • 00:03:48 A to mi ještě na cílové rovince
    praskla poloosa.
  • 00:03:51 Měl jsem štěstí,
    byl to fantastický víkend.
  • 00:03:56 Poslední kolo jsem jel do první
    zatáčky, která byla doprava.
  • 00:04:00 Viděl jsem Pettera a věděl, že
    nebudu mít dostatek přilnavosti.
  • 00:04:03 Jemu to klouzlo
    a dostal se přede mě.
  • 00:04:06 Řeknu vám,
    to bylo velké zklamání.
  • 00:04:11 Cítil jsem, že jedu hranu,
    ale neměl jsem to štěstí.
  • 00:04:14 Bylo to dobré pro fanoušky.
    Myslím, že to zbožňovali.
  • 00:04:18 Ale já nenávidím 2. místo.
  • 00:04:25 To byli hlavní aktéři
    loňského závodu v Lydden Hillu,
  • 00:04:30 Petter Solberg
    a Mattias Akström.
  • 00:04:33 Tady sledujeme Liama Dorana,
    což je místní borec,
  • 00:04:36 kterému se v letošní sezoně
  • 00:04:39 na domácích tratích
    tolik nedařilo.
  • 00:04:42 Sledovali jsme pořadí týmů.
  • 00:04:44 Zatím bezpečně vede tým
    Mattiase Ekströma,
  • 00:04:48 který má dostatek bodů
    k náskoku na ostatní konkurenci.
  • 00:04:56 Teď klasický přehled toho,
  • 00:04:59 jak probíhá každý
    rallykrosový závod.
  • 00:05:01 Je pochopitelně zakončen
    finálovou jízdou.
  • 00:05:11 Pojďme se podívat,
    jak vypadá trať v Lydden Hillu,
  • 00:05:14 pohledem z onboard kamery.
  • 00:05:18 Trať má bezmála 1 200 metrů,
  • 00:05:21 s joker lapem je to
    přes 1 200 metrů,
  • 00:05:24 a klasika, 60 % asfaltu
    a 40 % šotoliny.
  • 00:05:29 Trať v Lydden Hillu
    je opravdu velice rychlá.
  • 00:05:32 Je to jedna z tratí,
    která je takzvaně na motor,
  • 00:05:35 to znamená, že se tady daří těm,
  • 00:05:38 kteří mají výkonný agregát
    a pohonnou jednotku.
  • 00:05:41 Toto byl průjezd joker lapem,
  • 00:05:44 který je zakončen skokem,
    který umí být nepříjemný.
  • 00:05:47 Vracíme se na asfalt.
  • 00:05:50 Všimněte si, že zatáčky
    nejsou tak utažené
  • 00:05:53 na rozdíl od předchozích závodů,
  • 00:05:56 není to taková jízda zručnosti,
    je to spíše plynulejší.
  • 00:05:59 Celý okruh je právě
    v tomto duchu.
  • 00:06:02 Plynulé zatáčky
    a většina z nich je doprava.
  • 00:06:11 Trať sledujeme v podání
    Sébastiena Loeba.
  • 00:06:14 Tady je velice zrádná šikana,
  • 00:06:17 která na první pohled
    nevypadá nijak složitě,
  • 00:06:20 ale v minulosti už dokázala
    vytrestat spoustu závodníků.
  • 00:06:24 Teď nás čeká přehled
    první a druhé kvalifikace.
  • 00:06:27 Pak se samozřejmě podíváme
    na třetí na čtvrtou
  • 00:06:30 a potom semifinálové jízdy,
  • 00:06:34 ze kterých postupují ti nejlepší
    do závěrečného finále.
  • 00:06:44 Jsme v první kvalifikaci,
  • 00:06:47 sledujeme Volkswagen Polo
    Antona Marklunda,
  • 00:06:50 který v této kvalifikaci dokázal
    zajet třetí nejrychlejší čas,
  • 00:06:53 a to jel hned v první jízdě.
  • 00:06:57 Tím nejrychlejším ale byl
    Petter Solberg,
  • 00:07:00 který má Lydden Hill zařazen
    mezi své oblíbené tratě.
  • 00:07:04 Loni tady dokázal vyhrát.
  • 00:07:07 Tady je přímý souboj
    dvou vozů Ford Fiesta.
  • 00:07:12 Kevin Eriksson versus
    Timur Timerzyanov.
  • 00:07:19 Timerzyanov byl nakonec devátý
    v celkovém pořadí.
  • 00:07:24 Závodů se účastnil také
    Tanner Foust,
  • 00:07:27 Američan, kterému se však
    v první kvalifikaci moc nevedlo,
  • 00:07:30 byl až čtrnáctý,
  • 00:07:33 zatímco Mattias Ekström
    s vozem Audi byl druhý.
  • 00:07:40 Znovu je třeba říci,
    že celá parta pilotů,
  • 00:07:43 což v Lydden Hillu znamenalo
    22 pilotů v této kategorii,
  • 00:07:49 závodí po pěti lidech
    a jde o nejlepší čas.
  • 00:08:01 Sébastien Loeb měl velké problémy
    s technikou a byl nazlobený.
  • 00:08:06 Je frustrující ztratit 10 sekund,
    protože vás zradí motor.
  • 00:08:10 Ale to je motorsport,
    nezbývá než to přijmout.
  • 00:08:15 Budeme tlačit dál a uvidíme.
  • 00:08:20 Sébastien Loeb tedy
    v první kvalifikaci neuspěl.
  • 00:08:23 Sledujeme druhou kvalifikaci.
  • 00:08:26 Tohoto závodu se účastnil
    také domácí Guy Wilks.
  • 00:08:30 tedy další z řady
    bývalých soutěžáků.
  • 00:08:34 Guy Wilks závodil
    s Fordem Fiesta.
  • 00:08:39 Všimněte si, jak hodně
    se v šotolinové pasáži práší.
  • 00:08:45 Do problémů se tam dostali
    dva borci,
  • 00:08:49 jeden pilot Seatu Ibiza
    a také Fordu Fiesta.
  • 00:08:57 Tady jsme na vedoucí příčce
    viděli Kevina Hansena,
  • 00:09:00 mladíčka, který nastoupil
    za tým Peugeot-Hansen.
  • 00:09:05 Timur Timerzyanov ulomil zavěšení
    kola po tvrdém kontaktu,
  • 00:09:09 Timerzyanov je jedním
    z nejtvrdších jezdců vůbec.
  • 00:09:13 Tady jsou potíže
    Robina Larssona,
  • 00:09:16 který do sezony vstoupil
    velice dobře,
  • 00:09:19 ale pomalu a jistě
    se mu přestává dařit.
  • 00:09:22 Mattias Ekström v druhé
    kvalifikaci třetí nejrychlejší čas.
  • 00:09:26 Druhou kvalifikaci v řadě
    za sebou vyhrál Petter Solberg.
  • 00:09:32 Byl to skvělý den.
  • 00:09:34 Myslím, že je to tvrdou prací,
    co jsme udělali po Belgii.
  • 00:09:38 Nejsme na pastvě a Ekström
    je strašně drsný chlapík,
  • 00:09:41 ale my se mu teď
    můžeme rovnat.
  • 00:09:50 To byla tedy sobota.
  • 00:09:53 Petter Solberg nasbíral 100 bodů,
    tedy maximum možného.
  • 00:09:56 Na 2. místě byl Mattias Ekström
  • 00:09:59 a až devátý, vinou technické
    závady na motoru,
  • 00:10:03 byl Sébastien Loeb.
  • 00:10:05 Posledním postupujícím
    byl Janis Baumanis,
  • 00:10:08 zatímco Timur Timerzyanov
  • 00:10:11 byl v tuto chvíli
    mimo postupové příčky.
  • 00:10:21 Ještě jednou se díváme na přehled
    po sobotním programu.
  • 00:10:26 Konečně se začalo trochu dařit
    Andreasi Bakkerudovi,
  • 00:10:30 který byl průběžně třetí,
    Timmy Hansen byl čtvrtý
  • 00:10:33 a také dost vidět byl
    Toomas Heikkinen.
  • 00:10:42 Bohužel mimo postupové síto
  • 00:10:44 se nacházel i Guy Wilks
    s Tannerem Foustem.
  • 00:10:47 A hodně se nedařilo čtvrtému
    z týmu Peugeot-Hansen,
  • 00:10:51 což je Francouz Davy Jeanney.
  • 00:10:55 Teď se pojďme podívat
    na třetí kvalifikaci.
  • 00:10:59 Sledujeme Timura Timerzyanova,
    který se lepšil,
  • 00:11:03 v této třetí kvalifikaci zajel
    pátý nejrychlejší čas.
  • 00:11:08 Komu se nedařilo,
    byl Švéd Robin Larsson,
  • 00:11:12 která byl v této kvalifikaci
    až šestnáctý.
  • 00:11:16 Nepovedený závod absolvoval
    domácí Liam Doran,
  • 00:11:20 který byl v této měřené části
    závodu až čtrnáctý.
  • 00:11:33 Se žlutým Fordem Fiestou
    jel Guy Wilks.
  • 00:11:38 A ani jemu se třetí kvalifikace
    příliš nepovedla,
  • 00:11:42 protože obsadil až 15. místo,
    což nejsou dobré body.
  • 00:11:47 Obrovský nálet v podání
    Kevina Erikssona
  • 00:11:52 do té ostré pravotočivé zatáčky.
    Kevin tím ztratil nějaký čas,
  • 00:11:58 ale neztratil kontakt se soupeři,
    což bylo až trošku s podivem.
  • 00:12:06 Johan Kristoffersson zajel
    čtvrtý nejrychlejší čas
  • 00:12:10 a získal slušné body.
  • 00:12:13 Teď nás čeká pátý závod
    třetí kvalifikace.
  • 00:12:19 Budeme sledovat
    ty úplně nejrychlejší,
  • 00:12:22 Pettera Solberga, Timmyho
    Hansena, Mattiase Ekströma,
  • 00:12:26 Andrease Bakkeruda
    a Sébastiena Loeba.
  • 00:12:32 Protože se závodí na čas,
    je třeba připomenout,
  • 00:12:36 že v rozjížďkách se jede
    z jedné startovní čáry,
  • 00:12:39 aby to bylo spravedlivé.
  • 00:12:42 Ti, co startují zvnějšku,
    rovnou míří do joker lapu,
  • 00:12:46 jednalo se o trojici závodníků,
    což nebylo pro jejich čas dobré.
  • 00:12:50 Sébastien Loeb měl problémy
    už na začátku.
  • 00:12:53 Byl vytlačen mimo ideální stopu
  • 00:12:56 a jen taktak se dokázal
    do joker lapu napasovat.
  • 00:12:59 Propadl se tak na poslední místo.
  • 00:13:02 Na čele této jízdy byl
    Petter Solberg.
  • 00:13:05 Solbergovi vycházel závod
    v Lydden Hillu
  • 00:13:09 podle jeho představ.
  • 00:13:11 V předchozích závodech
    tomu tak nebylo.
  • 00:13:14 Solberg se nacházel vždy
    kolem 4. nebo 5. místa,
  • 00:13:18 ale tentokrát byl na čele
    od samého začátku.
  • 00:13:21 Tady byl pronásledován
    Timmy Hansenem.
  • 00:13:25 Jeden ze čtveřice týmu
    Peugeot-Hansen
  • 00:13:28 byl na zádech Pettera Solberga.
  • 00:13:31 Tato dvojice nejela do joker lapu,
    teprve na ni čekal.
  • 00:13:34 V Lydden Hillu je joker lap
    poměrně dlouhý, přes 4 vteřiny,
  • 00:13:38 takže tady je opravdu
    ta ztráta markantní.
  • 00:13:42 Připomeňme si, že je potřeba
    do joker lapu zajet
  • 00:13:46 kdykoli během jízdy,
    jednou to být musí.
  • 00:13:50 Je na každém jezdci
    a týmu zvlášť,
  • 00:13:53 kdy se pro tento úsek tratě
    rozhodnou.
  • 00:13:56 Nepsaným pravidlem bývá,
  • 00:13:59 že do joker lapu zajíždí
    až na závěr ten, kdo jede první,
  • 00:14:03 protože má samozřejmě
    čistý výhled na trať.
  • 00:14:06 Tady to nepsané pravidlo
    trošku porušil Petter Solberg,
  • 00:14:11 protože do joker lapu zajel
    v předpoledním kole.
  • 00:14:14 Zároveň ale zajel do té doby
    nejrychlejší čas dne.
  • 00:14:18 Solberg se vrátil bezpečně
    na 2. místě
  • 00:14:21 za Timmy Hansenem,
    ale ten ještě do joker lapu musel.
  • 00:14:28 Ze záběrů kamer to nevypadá,
  • 00:14:31 že by byla trať v Lydden Hillu
    nějak členitá,
  • 00:14:34 ale ono to trošku klame,
  • 00:14:37 protože tady se jezdí z kopce
    do kopce poměrně výrazně.
  • 00:14:40 Toto je klesání, taková stráň,
  • 00:14:43 možná ještě uvidíme, jak je
    obsypaná zaparkovanými auty
  • 00:14:47 a diváci sledují dění na trati
    ze svých vozů.
  • 00:14:51 Timmy Hansen v joker lapu,
    ztráta je tam opravdu veliká.
  • 00:14:56 Petter Solberg bezpečně návrat
    na 1. místo,
  • 00:15:00 Timmy Hansen se vrátil
    na 2. místo,
  • 00:15:03 opět si své pozice prohodili.
  • 00:15:06 Třetí jel Mattias Ekström,
    čtvrtý byl Andreas Bakkerud
  • 00:15:10 a mimo záběry kamer byl
    Sébastien Loeb,
  • 00:15:14 kterému tato kvalifikace
    vůbec nevyšla.
  • 00:15:17 Loeb totiž obsadil až 19. místo,
  • 00:15:20 zatímco Petter Solberg
    byl opět nejrychlejší.
  • 00:15:27 Nakonec borec, který byl za ním
    v této jízdě,
  • 00:15:30 Timmy Hansen, ten byl druhý
    a Mattias Ekström byl třetí.
  • 00:15:35 Takže pátá jízda byla
    nejrychlejší ze všech.
  • 00:15:39 Ono to tak většinou bývá,
  • 00:15:42 že ti, co jedou na závěr
    dané série rozjížděk,
  • 00:15:46 tak jsou nejrychlejší ze všech.
  • 00:15:49 Není to úplné pravidlo,
    ale často to tak bývá,
  • 00:15:52 což ukáže následující grafika,
  • 00:15:55 kam se první trojice jezdců
    zařadila.
  • 00:15:58 Solberg, Hansen i Ekström
    zaujali první tři místa,
  • 00:16:02 čtvrtý byl Bakkerud
    a pátý Kristoffersson.
  • 00:16:09 Po třech sériích kvalifikací
  • 00:16:12 Petter Solberg stále
    "bez ztráty kytičky"
  • 00:16:15 a jeho náskok na Mattiase
    Ekströma vzrostl na 21 bodů.
  • 00:16:20 Jen 6 bodíků za Solbergem
    byl Timmy Hansen.
  • 00:16:26 Ken Block se v této fázi
    nacházel
  • 00:16:29 na posledním postupovém,
    12. místě.
  • 00:16:32 Naopak Sébastien Loeb
    byl v tuto chvíli
  • 00:16:35 se svým týmovým parťákem
    Davym Jeanneym mimo hru.
  • 00:16:41 Pojďme se podívat
    na čtvrtou kvalifikaci.
  • 00:16:44 V současném světovém rallykrosu
    se neškrtá žádná rozjížďka,
  • 00:16:48 jako tomu bývalo
    v letech minulých,
  • 00:16:51 to znamená, že prostor na chybu
    opravdu moc není.
  • 00:16:54 Sébastien Loeb, protože
    v předchozí kvalifikaci neuspěl,
  • 00:16:57 tak startoval
    v jedné z první jízd
  • 00:17:00 a svou rozjížďku
    bezpečně vyhrál,
  • 00:17:03 celkově to byl
    osmý nejrychlejší čas,
  • 00:17:06 takže sice postup do semifinále
    vybojován,
  • 00:17:10 ale s žádné dobré pozice.
  • 00:17:12 Robin Larsson v tvrdém souboji
    se svým rivalem.
  • 00:17:17 Larsson se po výjezdu
    z joker lapu zapojil
  • 00:17:20 do tvrdého boje
    s Kenem Blockem,
  • 00:17:24 a tohoto Američana tvrdě,
    ale čistě dostal z cesty.
  • 00:17:28 Block se s tím nechtěl smířit
  • 00:17:31 a ještě těsně před cílem
    na Larssona zaútočil,
  • 00:17:34 ale bez úspěchu.
  • 00:17:36 Sledujeme zadek vozu
    Guye Wilkse.
  • 00:17:39 Vidíme další z trápení
    Liama Dorana,
  • 00:17:43 který se na domácí trati
    nedostal do semifinále.
  • 00:17:51 Kevin Eriksson vyhrál
    další rozjížďku,
  • 00:17:54 celkově mu to dalo
    na devátý nejrychlejší čas.
  • 00:17:58 Ale to nebyli ti nejrychlejší.
  • 00:18:01 Na ty se podíváme až teď.
  • 00:18:05 Čtvrtý závod čtvrté kvalifikace,
    předposlední skupina,
  • 00:18:09 Nor Andreas Bakkerud,
    Fin Toomas Heikkinen,
  • 00:18:12 Švéd Kevin Hansen,
    Francouz Davy Jeanney
  • 00:18:16 a Lotyš Janis Baumanis.
  • 00:18:22 Nejlepší start měl Nor
    Andreas Bakkerud
  • 00:18:26 společně s Toomasem
    Heikkinenem.
  • 00:18:28 Nezvolili joker lap
    stejně jako Kevin Hansen.
  • 00:18:32 Do joker lapu zamířil
    Davy Jeanney
  • 00:18:35 a Lotyš Janis Baumanis,
    to je tato dvojice.
  • 00:18:43 Kevin Hansen,
    pilot tohoto Peugeotu,
  • 00:18:46 který je jakž takž rozeznatelný
    od dalších tří.
  • 00:18:50 Aspoň mladého Hansena můžeme
    dobře rozpoznat na trati.
  • 00:18:54 Jel na 3. místě.
  • 00:18:56 Je zajímavostí, že o víkendu,
    kdy se závodilo v Lydden Hillu,
  • 00:19:00 tak pilot Peugeotu 208
    oslavil své 18. narozeniny,
  • 00:19:04 takže se stal chlapem.
  • 00:19:09 Samozřejmě dosáhl plnoletosti,
  • 00:19:12 ale to, co předvádí za volantem
    rallykrosového speciálu
  • 00:19:15 ve své první první sezoně
    v kategorii Supercars,
  • 00:19:18 to už je víc než chlapské.
  • 00:19:23 Povídá se o tom, že Kevin Hansen
    je velice talentovaný jezdec,
  • 00:19:27 který v blízké budoucnosti
    všem hodně ukáže.
  • 00:19:31 V grafice v levém horním rohu
    vidíte, kdo už jel joker lap.
  • 00:19:36 Joker lap už zbýval pouze
    na Andrease Bakkeruda
  • 00:19:40 a Kevina Hansena.
  • 00:19:43 Andreas Bakkerud, který zažívá
    dost trápení s technikou,
  • 00:19:47 ale pak se také trochu pere
    sám se sebou,
  • 00:19:52 protože byl zvyklý na to,
    jezdit vpředu,
  • 00:19:56 a když se mu to nedaří,
    tak z toho pramení chyby,
  • 00:20:01 což si Bakkerud zažil v prvních
    třech závodech letošní sezony.
  • 00:20:08 To už je Kevin Hansen.
  • 00:20:13 Čas v joker lapu vycházel
    v této části závodu na 4,3 vteřiny.
  • 00:20:19 Tady vidíme,
    že Toomas Heikkinen na tom byl
  • 00:20:22 ve srovnání s Andreasem
    Bakkerudem o 0,6 vteřiny hůře.
  • 00:20:28 Je to samozřejmě jen propočet,
    ale teď se ukazuje realita.
  • 00:20:33 Andreas Bakkerud
    je v joker lapu
  • 00:20:36 a standardní trať jede
    Toomas alias Topi Heikkinen.
  • 00:20:43 A statistika, předpoklad
    nezklamal,
  • 00:20:47 protože Bakkerud se vrátil
    na 1. místě.
  • 00:20:52 Pozice si prohodili Kevin Hansen
    a Davy Jeanney.
  • 00:20:56 To leccos o něčem hovoří,
  • 00:20:59 protože Kevin Hansen je
    opravdovým začátečníkem
  • 00:21:02 v této elitní kategorii
    na rozdíl od Davyho Jaenneyho,
  • 00:21:05 což je zkušený francouzský
    harcovník.
  • 00:21:12 Andreas Bakkeurd
    nakonec dosáhl času
  • 00:21:15 2 minuty 53 vteřiny a 49 tisícin,
    což se nakonec ukázalo
  • 00:21:20 jako nejrychlejší čas v rámci
    celé kvalifikace číslo 4.
  • 00:21:32 Andreas Bakkerud,
    Toomas Heikkinen,
  • 00:21:35 Hansenovi to nakonec dalo
    na třetí nejrychlejší čas.
  • 00:21:39 Mezi Bakkeruda a Heikkinena
    se dostal ještě Petter Solberg.
  • 00:21:47 Andreasi, tohle byla
    super vyhraná jízda.
  • 00:21:50 Je trať rychlá,
    nebo je to jen vámi?
  • 00:21:53 Jenom mnou. Je to skvělé.
  • 00:21:55 Jsem rád v tomto týmu
    a s našimi sponzory.
  • 00:21:59 Žiju svůj sen a jsem rád,
  • 00:22:02 že si to můžu rozdat
    se světovou elitou.
  • 00:22:05 Jsme na nejlepší cestě do finále
    a tam snad dáme bednu.
  • 00:22:08 jeden nikdy neví,
    ale cítím to tak.
  • 00:22:15 To byl tedy přešťastný
    Andreas Bakkerud.
  • 00:22:18 Teď nás čeká závěrečná,
    pátá rozjížďka čtvrté kvalifikace
  • 00:22:23 a znovu jsou na startu
    ti nejrychlejší:
  • 00:22:25 Solberg, Hansen, Ekström,
    Kristoffersson a Timerzyanov.
  • 00:22:32 Timerzyanov měl tu nejméně
    výhodnou, vnější pozici,
  • 00:22:35 takže bylo téměř jasné,
    že po startu půjde do joker lapu
  • 00:22:39 a s ním možná i Kristoffersson,
    kterému nevyšel start.
  • 00:22:43 Kristoffersson nakonec nezvolil
    joker lap,
  • 00:22:47 ale tam vyrazil Mattias Ekström
    s Timurem Timerzyanovem.
  • 00:22:55 Vidíte, jaká se během
    celého víkendu vytvořila díra
  • 00:22:59 za dopadem ze skoku.
  • 00:23:02 To auta poměrně
    dost rozhazovalo.
  • 00:23:06 Na čele byl Petter Solberg,
    druhý jel Timmy Hansen
  • 00:23:09 a třetí byl Johan Kristofferson,
  • 00:23:12 který nezvládl
    startovní proceduru
  • 00:23:14 a hned po několika metrech
  • 00:23:17 najednou ztrácel na zbylou
    čtveřici několik metrů,
  • 00:23:21 takže se rozhodl pokračovat
    na standardní trati.
  • 00:23:27 Mezitím ale dvojice Ekström
    a Timerzyanov
  • 00:23:31 stahovala svou ztrátu
    na tuto trojici,
  • 00:23:35 která do joker lapu
    ještě musela.
  • 00:23:42 Také v Lydden Hillu
    se rozjížďky jely na 4 okruhy
  • 00:23:45 na rozdíl od semifinálových
    a finálových jízd,
  • 00:23:49 kde jsou vždy ještě 2 kola navíc.
  • 00:23:54 Petter Solberg
    a jeho Citroën DS3,
  • 00:23:57 velice dobře připravený
    na tento závod.
  • 00:24:01 Petter Solberg jezdí
    svým charakteristickým stylem,
  • 00:24:04 tedy hodně rozevlátým,
    to mu zůstalo z dob rallysportu,
  • 00:24:08 ale je to rychlé. Důkazem
    jsou jeho nejrychlejší časy.
  • 00:24:12 Solberg teď v joker lapu,
  • 00:24:14 znamenalo to, že se před něj
    dostali
  • 00:24:17 jak Hansen, tak Kristoffersson,
  • 00:24:20 ale Solberg dělal
    všechno správně.
  • 00:24:27 Měl to spočítané a hlavně
    to měl spočítané i jeho tým.
  • 00:24:33 Tady vidíme drobné zavání
    Timmyho Hansena,
  • 00:24:35 který se nechal vyvézt
  • 00:24:38 až na vnějšek pravotočivé
    zatáčky,
  • 00:24:41 kde není ideální stopa
    a kde to tak nelepí,
  • 00:24:44 takže Hansen nějaké
    ty desetinky vteřiny ztratil.
  • 00:24:48 Jsme v posledním kole,
  • 00:24:51 Timmy Hansen musí
    do joker lapu
  • 00:24:53 stejně jako Johan
    Kristoffersson.
  • 00:24:56 Mattias Ekstrom má levou
    přední pneumatiku prázdnou.
  • 00:25:00 Timmy Hansen se vrátil
    na 2. místo
  • 00:25:03 za jasně vedoucího
    Pettera Solberga.
  • 00:25:06 Třetí byl v tu chvíli
    Timur Timerzyanov.
  • 00:25:10 Tato rozjížďka byla rychlá,
  • 00:25:13 ale nebyla rychlejší
    než ta předchozí,
  • 00:25:16 kde zvítězil Andreas Bakkerud.
  • 00:25:19 Ještě tvrdý souboj,
  • 00:25:22 Timerzyanov patří k nejtvrdším
    závodníkům ve startovním poli.
  • 00:25:25 Pro ránu nechodí daleko.
  • 00:25:27 Timmy Hansen
    ale jeho atak ustál.
  • 00:25:31 Petter Solberg první v cíli,
    nikoli však s nejlepším časem.
  • 00:25:38 Petter Solberg se zařadil asi
    s vteřinovou ztrátou na 2. místo.
  • 00:25:43 Zde je Mattias Ekström s prázdnou
    levou přední pneumatikou.
  • 00:25:53 Toto byla nejméně vydařená jízda
    Mattiase Ekströma,
  • 00:25:57 který v této jízdě obsadil
    až osmnáctý čas.
  • 00:26:01 Solberg, Hansen, Timerzyanov,
    nakonec se zařadili borci takto.
  • 00:26:05 Solberg byl celkově druhý.
  • 00:26:12 Pettere, Mattias Ekström
    měl defekt pneumatiky.
  • 00:26:16 Vy jste si počínal dobře.
  • 00:26:19 Byl to dobrý čas.
  • 00:26:22 Snažil jsem se to kontrolovat
    a jel jsem hodně v klidu.
  • 00:26:25 Poslední dvě kola byla opatrná.
  • 00:26:27 Šetřil jsem pneumatiky
    a fungovalo to skvěle.
  • 00:26:30 To, co jsme zvládli od Belgie,
    je výborné. Prostě fantazie.
  • 00:26:39 Nadšený Petter Solberg,
  • 00:26:41 který v celkovém součtu
    všech kvalifikací zvítězil.
  • 00:26:45 Zvítězil s velkým přehledem,
    zde je to vidět v grafice.
  • 00:26:48 Tři vyhrané rozjížďky.
  • 00:26:50 Druhý byl Andreas Bakkerud
    a třetí Timmy Hansen.
  • 00:26:53 Mattias Ekström, lídr světové
    tabulky, až na 5. místě.
  • 00:26:57 Už za tyto kvalifikace
    se udělují mistrovské body.
  • 00:27:01 A je jich hodně.
    Vítěz bere 16 bodů.
  • 00:27:05 Prvním nepostupujícím je
    Davy Jeanney.
  • 00:27:09 Do semifinále se neprobojovali
  • 00:27:11 Ken Block, Robin Larsson
    ani Niclas Grönholm,
  • 00:27:15 což je syn legendárního soutěžáka
    Marcuse Grönholma.
  • 00:27:25 Nedělní program
    se vždy skládá
  • 00:27:28 z jízd semifinálových
    a potom z finále.
  • 00:27:33 Poté co se odjedou
    další dvě kvalifikace,
  • 00:27:36 následují semifinále.
  • 00:27:38 Tady je to zmiňované
    naplněné parkoviště.
  • 00:27:41 V Anglii je rallykros
    velice populárním sportem.
  • 00:27:44 Aby také ne,
    vždyť v této zemi vznikl.
  • 00:27:47 Zde jsou mistrovské body,
  • 00:27:51 které si jezdci připíší do tabulky
    světového šampionátu,
  • 00:27:55 z čehož vyplývá i to,
  • 00:27:58 že jezdec, který je nejlepší
    v těchto kvalifikacích,
  • 00:28:01 může nakonec získat více bodů,
    než samotný vítěz finálové jízdy.
  • 00:28:06 Tady je rozložení
    do dvou semifinálových jízd,
  • 00:28:09 samozřejmě po šesti.
  • 00:28:12 Nakonec se do semifinále
    probojoval i Sébastien Loeb,
  • 00:28:15 ale čekal ho start až z třetí
    řady druhého semifinále.
  • 00:28:18 Jsme na startu
    první semifinálové jízdy,
  • 00:28:22 kde se vedle sebe v první řadě
    postavili
  • 00:28:24 Petter Solberg
    a Timmy Hansen,
  • 00:28:27 v druhé řadě byli Toomas
    Heikkinen a Kevin Hansen,
  • 00:28:31 to je ten mladíček,
    o kterém už byla řeč.
  • 00:28:35 Další mladík, Kevin Eriksson,
    s Antonem Marklundem
  • 00:28:38 uzavírali startovní pole
    a stáli v třetí řadě.
  • 00:28:43 Kevin Eriksson
    se trošičku pohnul,
  • 00:28:45 ale neťukl do tyčky na startu,
  • 00:28:48 takže nebyl penalizován,
    nebyl to ulitý start.
  • 00:28:51 Polovina startovního pole
  • 00:28:54 vyrazila po startovní rovince
    do joker lapu,
  • 00:28:58 takže startovní pole
    se rozdělilo na dvě poloviny.
  • 00:29:06 Celé startovní pole
    uzavíral Toomas Heikkinen.
  • 00:29:09 Na čele byl Petter Solberg
    sledovaný Kevinem Erikssonem
  • 00:29:13 a třetí jel Anton Marklund.
  • 00:29:16 Bratři Hansenovi projeli
    v prvním kole joker lapem,
  • 00:29:19 takže ho měli za sebou
  • 00:29:22 a v následujících
    pěti a půl okruzích
  • 00:29:25 se tím už nemuseli zabývat.
  • 00:29:27 Tady je to vidět v grafice.
  • 00:29:30 To je ta zrádná šikana.
  • 00:29:33 Opravdu na první pohled
    nevypadá nijak složitě,
  • 00:29:36 ale když člověk nevychytá
    první zatáčku,
  • 00:29:40 tak skončí až na louce
    a kolikrát i uprostřed ní,
  • 00:29:44 protože obrubník je hodně vysoký
    a velmi nakopává.
  • 00:29:53 Přímý souboj Kevina Erikssona
    a Antona Marklunda,
  • 00:29:57 tedy vozů Ford Fiesta
    a Volkswagen Polo.
  • 00:30:00 V tomto pravotočivém vracáku
    to Marklund na Erikssona zkoušel,
  • 00:30:04 trošku ho oťukával,
  • 00:30:07 ale předjet ho se mu nepodařilo,
    alespoň v této fázi.
  • 00:30:14 Problémem zmiňované šikany
    je i to,
  • 00:30:17 že se do ní najíždí
    ze šotolinové části tratě
  • 00:30:21 a auto dokáže být rozházené
    už z této partie,
  • 00:30:24 takže trefit správný okamžik,
    kdy zatočit doleva a hned doprava,
  • 00:30:30 není vždy jednoduché.
  • 00:30:33 Kdo se s tím dobře vypořádával,
    byl Petter Solberg,
  • 00:30:36 který vedl s velkým náskokem.
  • 00:30:39 Stále pokračoval souboj
    Antona Marklunda,
  • 00:30:42 který dorážel
    na Kevina Erikssona,
  • 00:30:45 a z toho nejvíc těžila
    bratrská dvojice Hansenů,
  • 00:30:48 především Timmy Hansen,
    který už byl téměř na kontakt
  • 00:30:52 s touto dvojicí, Erikssonem
    a Marklundem,
  • 00:30:55 a to oba tito borci ještě
    museli do joker lapu.
  • 00:31:00 Momentálně se nacházíme
    ve čtvrtém ze šesti kol.
  • 00:31:06 Dvě třetiny tohoto semifinále
    měli piloti za sebou.
  • 00:31:09 Timmy Hansen s Peugeotem 208
    už tušil,
  • 00:31:13 že pokud neudělá nějakou
    výraznější chybu,
  • 00:31:17 tak bezpečně postoupí
    do finálové jízdy,
  • 00:31:21 protože tato dvojice je stále
    každé kolo v nějakém kontaktu,
  • 00:31:25 z čehož samozřejmě rezultuje
    horší čas a pomalejší jízda.
  • 00:31:31 Ten, kdo na trati jede sám,
    tak na tom vydělává.
  • 00:31:35 A to byl případ
    Timmyho Hansena.
  • 00:31:38 Petter Solberg si vytvořil
    naprosto bezpečný náskok,
  • 00:31:41 nehledě na to, že ho zajímal
    až čtvrtý Timmy Hansen.
  • 00:31:45 Ti dva, co jeli za ním, Solberga
    vůbec zajímat nemuseli,
  • 00:31:49 protože ti stejně jako on
    ještě do joker lapu museli.
  • 00:31:54 V tomto semifinále už se na trati
    v Lydden Hillu dost prášilo,
  • 00:31:57 což nebývá zvykem.
  • 00:32:00 Naopak zvykem v Anglii je to,
    že neustále prší,
  • 00:32:03 ale tentokrát došlo na výjimku.
  • 00:32:06 Během celého víkendu
    déšť tuto trať nezkrápěl.
  • 00:32:14 Joker time, to je doba,
    kterou jezdec stráví v jokeru.
  • 00:32:18 Čas 4,2 vteřiny
    tady v Lydden Hillu,
  • 00:32:21 Petter Solberg
    naprosto bez potíží.
  • 00:32:26 Hlídal si pouze
    Timmyho Hansena,
  • 00:32:29 ale vrátil se bezpečně před něj.
  • 00:32:32 Anton Marklund ještě udělal
    v joker lapu chybu.
  • 00:32:36 Nakonec na 2. místo postoupil
    Timmy Hansen
  • 00:32:40 a na třetí, poslední postupové
    místo Kevin Hansen,
  • 00:32:43 takže Kevin Eriksson a Toomas
    Heikkinen, ale i Anton Marklund
  • 00:32:47 byli najednou ze hry venku,
    tedy ze hry o finálovou účast.
  • 00:32:55 Heikkinen ještě bojoval
    s Kevinem Erikssonem,
  • 00:32:58 ale byl to už jen boj
    o další bonusový bodík
  • 00:33:01 do tabulky mistrovství světa.
  • 00:33:04 Petter Solberg v cíli,
    první postupující,
  • 00:33:06 druhý Timmy Hansen
    a třetí Kevin Hansen.
  • 00:33:09 Ve čtvrtém závodě
    tohoto mladíka,
  • 00:33:12 18letého Kevina Hansena,
  • 00:33:15 přišel postup do hlavní
    finálové jízdy,
  • 00:33:18 což mimo jiné potvrzuje slova
    o jeho velikém talentu.
  • 00:33:24 Také za semifinále jsou
    championship points,
  • 00:33:28 což jsou body do tabulky
    mistrovství světa.
  • 00:33:33 Jezdci zde získávají body
    za každou součást závodu,
  • 00:33:37 a to je sprrávně,
  • 00:33:39 protože v současném
    světovém rallykrosu
  • 00:33:42 se nedá vypustit vůbec nic.
  • 00:33:45 Sledujeme Sébastiena Loeba,
  • 00:33:48 to znamená, že jsme na startu
    druhého semifinále,
  • 00:33:50 kde se v první řadě představili
  • 00:33:53 Nor Andreas Bakkerud
    a Švéd Mattias Ekström,
  • 00:33:56 Švéd Johan Kristoffersson
    a Rus Timur Timerzyanov
  • 00:34:00 a Francouz Sébastien Loeb
    a Lotyš Janis Baumanis.
  • 00:34:12 Krátce po startu, který nejlépe
    vyšel Mattiasi Ekströmovi,
  • 00:34:16 se do čela dostal
    Andreas Bakkerud,
  • 00:34:19 protože Mattias Ekström
    se rozhodl
  • 00:34:22 i přes velice dobrý start zajet
    do joker lapu hned v prvním kole.
  • 00:34:26 Nakonec jeho rozhodnutí
    bylo zcela správné.
  • 00:34:32 Vedl Bakkerud
    před Kristofferssonem
  • 00:34:35 a na 3. místě jel
    Timur Timerzyanov.
  • 00:34:38 Sledujeme tuto trojici pohledem
    Sébastiena Lobea,
  • 00:34:42 který se z všech sil snažil dostat
    před ruského soupeře.
  • 00:34:46 Tady byl jeho atak
    právě na Timerzyanova.
  • 00:34:49 Loeb to zkoušel zevnitř, zvenku,
    všemi možnými směry,
  • 00:34:53 ale nedařilo se.
  • 00:34:58 Pro Sébastiena Loeba
    to nebyl tak povedený závod
  • 00:35:01 jako v Mettetu v Belgii.
  • 00:35:04 Loeb se teď vydal do joker lapu.
  • 00:35:06 Pochopil, že by tím oťukáváním
    Timerzynaova jen ztrácel čas.
  • 00:35:12 Jenže on ten čas ztrácel i tak.
  • 00:35:15 Loeb se vrátil z jokeru
    za Janisem Baumanisem,
  • 00:35:19 který mu díky tomu, že jel
    vnější stopou, hodně zaprášil,
  • 00:35:23 ale tím ztratil zmiňovaný čas
  • 00:35:26 a hlavně důležitý kontakt
    se soupeři.
  • 00:35:30 Nakonec jel až šestý
    a už teď si můžeme říci,
  • 00:35:34 že Sébastien Loeb
    ve čtvrtém závodě
  • 00:35:37 do finálového závodu
    nepostoupil.
  • 00:35:44 Postupovou trojici v této fázi,
  • 00:35:47 tedy v polovině
    semifinálové jízdy,
  • 00:35:50 stále tvořili Bakkerud,
    Kristoffersson a Timerzyanov,
  • 00:35:53 zatímco Mattias Ekström byl mimo
    postupové pozice na 4. místě.
  • 00:35:58 Tady udělal chybu Kristoffersson,
  • 00:36:02 před kterého se natlačil
    Timur Timerzyanov,
  • 00:36:05 naprosto dokonale využil
    drobného zaváhání
  • 00:36:08 švédského soupeře
    a pilota Volkswagenu Polo.
  • 00:36:11 Timerzyanov za volantem Fiesty
  • 00:36:14 poskočil o jednu příčku výš
    na 2. místo.
  • 00:36:22 Stále bezpečně vedl
    Andreas Bakkerud.
  • 00:36:25 A to, co jsem říkal před chvilkou,
    se teď ukázalo v realitě.
  • 00:36:28 Johan Kristofferson netrefil
    nájezd do šikany před cílem,
  • 00:36:33 trefil ten velký obrubník
  • 00:36:36 a ten ho katapultoval
    doprostřed travnaté plochy,
  • 00:36:40 to znamená konec nadějím
    na postup do finále
  • 00:36:43 pro Johana Kristofferssona.
  • 00:36:47 Skvělý výkon
    Andrease Bakkeruda,
  • 00:36:52 který jel nikým neohrožován
    na vedoucím postu
  • 00:36:55 a mířil do finálové jízdy.
  • 00:37:03 Jsme v předposledním kole.
  • 00:37:06 Na 2. místě Timerzyanov
    a už třetí byl Mattias Ekström.
  • 00:37:15 Ten asi tři čtvrtiny jízdy
    nebyl vidět.
  • 00:37:19 Bylo to tím, že Mattias Ekström
  • 00:37:22 se joker lap odbyl
    už v prvním kole,
  • 00:37:26 takže byl tak trochu
    mimo zájem kamer.
  • 00:37:29 Tady vidíme nešťastníka
    Johana Kristofferssona,
  • 00:37:33 který už jen pomalinku dojížděl,
  • 00:37:35 protože si byl vědom toho,
    že do finále nepostoupí.
  • 00:37:39 Mattias Ekström a jeho ztráta
    na vedoucího Andrease Bakkeruda
  • 00:37:43 byla pod 4,2 vteřiny
  • 00:37:47 a teď se mělo ukázat,
    kdo je celkově rychlejší.
  • 00:37:51 Nakonec to byl Mattias Ekström,
  • 00:37:55 přesně to vyšlo,
    ten odhad se potvrdil,
  • 00:37:58 protože Ekström se dostal
    v posledním kole na 1. místo
  • 00:38:01 před Andrease Bakkeruda.
  • 00:38:04 Takto druhé semifinále
    dojelo až do cíle.
  • 00:38:10 Mattias Ekström odvedl
    další z řady kvalitních výkonů
  • 00:38:13 a v tomto semifinále potvrdil,
  • 00:38:17 že mistrovství světa
    nevede úplnou náhodou.
  • 00:38:24 Sébastien Loeb poskočil
    o jenu příčku na 5. místo,
  • 00:38:28 ale to nic neřešilo,
    snad jen ten bodík navíc
  • 00:38:31 ve srovnání s Johanem
    Kristofferssonem.
  • 00:38:35 V cíli tedy vítězství a postup
    do první řady finálové jízdy
  • 00:38:38 slavil Mattias Ekström,
    druhý byl Andreas Bakkerud
  • 00:38:42 a třetím postupujícím
    Timur Timerzynaov,
  • 00:38:45 mimochodem trojnásobný
    mistr Evropy z minulých let,
  • 00:38:49 dvakrát v divizi Supercars
    a také v šestnáctistovkách.
  • 00:39:02 A teď už to hlavní,
    finálová jízda.
  • 00:39:05 V první řadě Petter Solberg
    a Mattias Ekström,
  • 00:39:09 první dva také z loňského ročníku
    závodu v Lydden Hillu.
  • 00:39:12 V druhé řadě Andreas Bakkerud
    a Timmy Hansen,
  • 00:39:15 za ním stál jeho bratr Kevin
    společně s Rusem Timerzyanovem.
  • 00:39:22 Pojďme na čtvrté finále
    letošní sezony.
  • 00:39:27 Ta předchozí dvě vyhrál
    Mattias Ekström,
  • 00:39:30 takže se teď snažilo o třetí
    vítězství v řadě za sebou.
  • 00:39:36 Podobně jako v semifinále,
  • 00:39:38 přestože Ekström vyrazil
    o trošičku lépe než Solberg,
  • 00:39:41 Ekström neměl výhodnější
    vnitřní pozici,
  • 00:39:45 to znamená, že z vnější pozice
    vyrazil rovnou do joker lapu,
  • 00:39:50 zvolil stejnou strategii
    jako v semifinále,
  • 00:39:53 a za vedoucího Solberga
    se zařadili dva bratři,
  • 00:39:57 Timmy Hansen a Kevin Hansen.
  • 00:40:04 Timmy Hansen loni vyhrál
    kategorii RX Lites,
  • 00:40:08 což je taková přípravka
    mezi Supercars,
  • 00:40:12 a letos jede seriál
    mistrovství Evropy v závodech,
  • 00:40:16 které se konají
    na evropské půdě,
  • 00:40:20 ale jede zároveň
    mistrovství světa,
  • 00:40:23 takže dostává tu nejlepší
    možnou školu,
  • 00:40:26 kterou může rallykrosař dostat,
    to znamená mezi velkými kluky.
  • 00:40:32 A vzhledem k jeho věku
  • 00:40:34 se určitě máme na co těšit
    v blízké budoucnosti.
  • 00:40:37 Mattias Ekström byl
    v této chvíli na 4. místě,
  • 00:40:43 ale jeho ztráta na Kevina Hansena
    se neustále zmenšovala,
  • 00:40:49 a to samozřejmě nahánělo strach
    i Petteru Solbergovi.
  • 00:41:00 Rallykrosová auta,
    to jsou opravdové rakety.
  • 00:41:04 Především v detailních záběrech
    je to nádherně vidět,
  • 00:41:07 jak odjíždějí z vracáku,
    ten výkon je tam markantní,
  • 00:41:11 a hlavně jak neuvěřitelně
    fungují podvozky těchto aut.
  • 00:41:15 Tato auta jako by se houpala
    na velkých zdvizích,
  • 00:41:20 karoserie pracuje na podvozku
    nádherně,
  • 00:41:24 auta doslova lížou spojlery
    o asfalt,
  • 00:41:27 ale stále, a to především,
    jsou čtyři kola na zemi,
  • 00:41:32 což je pro přenos síly a trakce
    to nejlepší, co může být.
  • 00:41:38 Solberg a Ekström
    do joker lapu,
  • 00:41:42 vycházelo to ve srovnání
    těchto dvou
  • 00:41:45 zatím lépe pro Mattiase Ekströma.
  • 00:41:49 Petter Solberg to pochopil,
    pochopil to i jeho tým,
  • 00:41:52 a tak už ve čtvrtém kole
    zajel do joker lapu,
  • 00:41:55 a vidíte, že se za Mattiase
    Ekströma vrátil,
  • 00:41:58 to znamená, že Solberg ve chvíli,
    kdy byl v jokeru,
  • 00:42:01 tak prohrál ten dílčí souboj
    s Mattiasem Ekströmem,
  • 00:42:04 který se v tuto chvíli posunul
  • 00:42:08 za Timmyho Hansena
    na 2. místo,
  • 00:42:15 ale to bylo jen dočasné,
  • 00:42:18 protože Mattias Ekström i Petter
    Solberg měli joker lap za sebou,
  • 00:42:22 zatímco Timmy Hansen ještě ne.
  • 00:42:29 Jsme v pátém kole,
    a to znamenalo,
  • 00:42:32 že Timmy Hansen
    si nechává joker lap
  • 00:42:35 až na poslední, šesté kolo.
  • 00:42:38 Zde je to vidět, že v joker lapu
    ještě nebyl,
  • 00:42:42 ale i z tohoto pohledu je vidět,
  • 00:42:45 že se rozhodne nejedná
    o 4,2 vteřiny,
  • 00:42:49 které byly mezi Timmy Hansenem
    a Mattiasem Ekströmem,
  • 00:42:52 ale také Petterem Solbergem.
  • 00:42:55 Bylo to mnohem méně
    a dalo se předpokládat,
  • 00:42:58 že Timmy Hansen se z 1. místa
    bude stěhovat na 3. místo.
  • 00:43:06 Žádná velká změna už se nedala
    čekat na 4., 5. a 6. místě.
  • 00:43:10 Finále nevyšlo
    Andreasi Bakkerudovi,
  • 00:43:14 takže na vysněnou bednu
    se ani v Lydden Hillu nedostal.
  • 00:43:17 Ale sledujte. To, co jsem říkal,
    se naplnilo.
  • 00:43:20 Timmy Hansen se vrátil
    z 1. místa na 3. místo
  • 00:43:24 a před sebou měl Mattiase
    Ekströma a Pettera Solberga.
  • 00:43:27 Naopak za svými zády udržel
    svého mladšího bratra Kevina.
  • 00:43:32 Pro třetí vítězství v řadě
    za sebou mířil Mattias Ekström,
  • 00:43:36 který tím vrátil porážku
    Pettersu Solbergovi,
  • 00:43:40 tím myslím porážku z loňského
    ročníku závodu v Lydden Hillu.
  • 00:43:46 Podruhé v řadě za sebou
    na této trati
  • 00:43:50 se Mattias Ekström nenechal
    od Solberga porazit
  • 00:43:53 a v tomto ohledu je to tedy 1:1,
    počítáme-li sezony 2015 a 2016.
  • 00:43:58 Na 2. místě Petter Solberg
    a třetí Timmy Hansen,
  • 00:44:03 šťastný Timmy Hansen,
  • 00:44:06 protože dosáhl na své
    první letošní pódium
  • 00:44:09 a už ho opravdu, aspoň
    podle svých slov, moc potřeboval.
  • 00:44:16 Sledujeme lídra průběžného
    pořadí světového šampionátu,
  • 00:44:20 Švéda Mattiase Ekströma.
  • 00:44:29 Přestože Ekström vyhrál
    tři závody v řadě za sebou,
  • 00:44:33 jeho náskok v čele šampionátu
    není nijak závratný.
  • 00:44:36 A trošku paradoxně rozdíl
  • 00:44:39 mezi ním a druhým
    Petterem Solbergen
  • 00:44:42 se tady, co se bodů týče,
    nijak nezvětšil,
  • 00:44:45 naopak lehoulince se zmenšil,
  • 00:44:48 protože, a tím se dostávám
    k tomu,
  • 00:44:51 o čem jsme si povídali
    před chvílí,
  • 00:44:54 že vítěz finálové jízdy
    nemusí mít v celkovém součtu
  • 00:44:59 víc bodů než úspěšný
    kvalifikant,
  • 00:45:02 což byl v Lydden Hillu
    Petter Solberg.
  • 00:45:05 Ten byl vůbec nejúspěšnější,
  • 00:45:08 získal veledůležitých 16 bodů
    za vítězství v kvalifikaci.
  • 00:45:12 Mattias Ekström si připsal 8 bodů
    za 1. místo ve finále,
  • 00:45:18 Petter Solberg 5 bodů za 2.místo
    a Timmy Hansen 4 body.
  • 00:45:29 Velice šťastný Mattias Ekström,
  • 00:45:32 který se šel okamžitě pozdravit
    se členy svého týmu.
  • 00:45:38 Radost ale měl také
    Petter Solberg.
  • 00:45:43 Tady v živé diskusi Kevin Hansen
    a Timur Timerzyanov.
  • 00:45:49 Pět bodů rozdílu mezi Solbergem
    a Ekströmem,
  • 00:45:52 ale tato dvojice se takříkajíc
    utrhla zbytku startovního pole,
  • 00:45:57 protože Kristoferson, Loeb,
    Heikkinen,
  • 00:46:00 ani jeden z této trojice
    nebyl ve finále.
  • 00:46:04 Mattiasi, to musela být perfektní
    pomsta Petterovi za loňský rok.
  • 00:46:08 Ano, minulý rok to bylo
    obrovské zklamání.
  • 00:46:13 Měli jsme auto,
    které mohlo vyhrát,
  • 00:46:15 a já pak jen seděl
    a ptal se sám sebe,
  • 00:46:18 jestli jsem mohl udělat víc,
    ale nemyslel jsem si to.
  • 00:46:21 Motivace byla vysoká
  • 00:46:23 a chtěl jsem Petterovi
    pořádně zatopit.
  • 00:46:26 V první kvalifikaci jsme měli
    problémy s motorem
  • 00:46:29 a ve čtvrté defekt,
    takže jsem byl rád,
  • 00:46:32 že jsme se dostali do semifinále
    na slušném místě.
  • 00:46:35 Semifinále dopadlo dobře
  • 00:46:37 a ve finále jsme do toho
    chtěli dát všechno.
  • 00:46:40 Viděl jsem, jak Petter jede
    do jokeru, a já byl před.
  • 00:46:43 Říkal jsem si,
    není to rozhodnuté.
  • 00:46:45 A pak jsem udělal velkou chybu
    a on mě dojel, ale vyšlo to.
  • 00:46:49 Cítím to jako zadostiučinění,
  • 00:46:51 protože minulý rok jsem měl
    na to, dovézt trofej.
  • 00:46:54 Teď se to povedlo.
    Takže jsem fakt šťastný.
  • 00:47:03 To byl velice sdílný
    Mattias Ekström,
  • 00:47:05 jehož tým stále bezpečně vede
    tabulku týmů.
  • 00:47:10 Polepšil si tým Peugeot-Hansen,
    klesl Volkswagen RX Sweden.
  • 00:47:14 Jinak pořadí týmů
    zůstalo stejné.
  • 00:47:23 To už je z anglického
    Lydden Hillu všechno.
  • 00:47:25 Příští závod se pojede
    v Norsku v Hellu
  • 00:47:29 a ani o ten vy diváci programu
    ČT sport nebudete ochuzeni.
  • 00:47:33 Děkujeme vám za pozornost
    a na shledanou.
  • 00:47:38 Skryté titulky Blažena Stráníková
    Česká televize 2016

Související