iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
3. 6. 2018
20:15 na ČT1

1 2 3 4 5

360 hlasů
838761
zhlédnutí

Dukla 61 2/2

Příběh (z) doby, kdy se socialisticky žilo, kapitalisticky pracovalo a kdy poslední z posledních byli prvními. Dvoudílný televizní film o osudech rodiny elitního havíře na pozadí největší důlní katastrofy druhé poloviny 20. století.

73 min | další Filmy »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...
odkaz na video zhasnout pomoc zvukový popis

Přidejte svůj příspěvek

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.

Vložením komentáře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuse. Pokud tato pravidla nedodržíte, váš příspěvek může být upraven či smazán.

Sledujte diskusi emailem

Nahlašte nevhodný příspěvek

Mik 18.8.2018 22:53 (!) reagovat 11 + - 21

Moudrý názor

Jakože ve srovnání s poštou pro bleble nebo s vypráblej je to nadprůměr. Ale hoši tvl to jako ten mladej po jedný šichtě zjistí, že vlastně chce bejt banik?? a po druhý ho ti drsoni začnou brát?? To bych si tipl tak na dlouhý týdny az měsíce...
A langmajer a to ho mam rád, tam byl jak ze snouwborďáků, stejne tak myšička a ten druhej z dejvic, i ty mam rád, ale tohle meli jakož vsechny role hrat místní.

Ale Aspon ze tam nehrála Bydžovská, gajskerka Mádl a machacek ze jo.

Vyzývam tímto ostravskou partu at natoči katastrofickej film o hipsterech, jak hynou u muzea ve 4 cm zaveji.

Jo a stejně nechci platit koncesi.

Anna 18.6.2018 15:04 (!) reagovat 62 + - 6

Nádhera

Úžasně a pravdivě provedený a Martha Issová? Na její věk teda klobouk dolů, co už dokáže zahrát, dojala mě. Mám z toho zpracování velkou radost.

Ruda 18.6.2018 2:11 (!) reagovat 5 + - 79

Uplna vaginovina

tenhle film, z tvurci mi je na bliti..Z horniku akorat udelali uplny idioty. Nemuze se hodnotit film a udalost v jedne linii. Film vubec nemel ten dobovej nadech, ba naopak - fraska nejvetsiho kalibru, rada totalne prekroucenych veci, jen aby se na to ted v teto dobe lepe koukalo.. Snad ani nema cenu psat.. Jdete tam co je v nadpisu, fakt jste me na*****, na vase filmy uz koukat nebudu, pro me jste, jak by rekl reditel ve vasi "kaucukovine"-filmu, vygumovany.. Příspěvek byl redakčně upraven.

Lucie 18.6.2018 13:04 (!) reagovat 37 + - 1

Že se Vám film nelíbil je úplně v pořádku,

každý máme jiný vkus, ale obávám se, že vaše hodnocení není úplně objektivní. Při premiéře filmu v Havířově - včera jsem se odtamtud zase vrátila - byli horníci a pamětníci události, a s pojetím filmu, obsahem i zpracováním byli vesměs spokojeni a dojati. A řidič autobusu, co nás vezl předevčírem z Hukvald zpět do Ostravy a jehož otec i bratr fárali na Dukle (ani jeden naštěstí u tohoto důlního neštěstí nebyl) mi osobně tváří v tvář řekl, že to bylo "vopravdu dobrý" a že "brácha bečel", jak ho to vzalo, prý jako by to zase viděl.

Ruda 19.6.2018 1:19 (!) reagovat 1 + - 33

to je prave to hodnoceni v jedne linii s udalosti. Mam velky respekt k hornikum a dokazu si prestavit co pro kazdeho znamenalo vratit se v pameti do te udalosti. Postava reditele byla az prilis prehnana-k prospechu tvurcu filmu ("zlej a vyc***nej komunista" **** jak h****o-alespon s hereckym obsazenim nezklamali..) V realu to tehdy byli nositele radu prace Klementa Gottwalda, ty nejvetsi frajeri, moralne nadevsema, a ne jak nejekej " ze bude delat zabijacku" Mladej nastopil ze dne na den, to je takova pi....na a jeste tresnicka na dortu ten reditelovo proslov na pohrbu. Az mi je blbi to spatne komentovat z ucty k hornikum, ale ja bych to natocil jinak, mozna jsem narocnejsi divak o to vytribenejsi vkus mam Příspěvek byl redakčně upraven.

20.6.2018 6:12 (!) reagovat 5 + - 1

Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

Lucie 25.6.2018 20:12 (!) reagovat 19 + - 1

Říká Vám něco

pojem dějová zkratka? Když už jste ten náročnější divák s vytříbeným vkusem?

Ruda 26.6.2018 0:21 (!) reagovat 1 + - 27

dejovou zkratkou to bohuzel nebude.. Cely film si hraje na"dokument podle pravdy", neco co je asi zrovna ve filmove tvorbe"in". Mam pocit, ze ve filmu horniky vyuzili a udelali z nich ozraly kteri se chodili do prace vyspat, nebo vystrizlivet, uplny trotly, ta romanticka scenka pred synem tomu byla tresnikou na dortu tyhle amaternosti tvorby (jak ji ..dal do zadni casti predku) to se predvedli- komu cest tomu cest..
Podobne nehody a nedodrzovani predpisu se deje denne, tady za vsechno muze ....vskej komous-reditel, kterymu jde jen o sebe. To je vrchol, udelali z toho teletubies, podle toho co jim zrovna lidi nejvic sezerou a jeste aby se olizovali za usima a bylo jim uplne jedno nejakych 108 horniku a jejich rodiny. mimochodem moc by me zajimal koment te druhe skupiny-jak jste psala "vesmes dobry.."

Roman 26.6.2018 10:36 (!) reagovat 26 + - 1

Rudova vaginovina

Arogantní, namyšlený Rudo, lidi, se kterými nesouhlasíte, posíláte: "Jdete tam co je v nadpisu". Jindy možná napíšete něco o penisovině. Domníváte se, že máte "o to vytribenejsi vkus". Upřímně vám přeji, abyste měl opravdu vytříbený vkus, chování a rovněž vyjadřování.

Ruda 27.6.2018 1:55 (!) reagovat 1 + - 27

arogantni ne!

ten zbytek mozna trochu, nadpis musel byt v jine podobe, jinak by se to smazalo a ano mohl jsem se vyjadrit lepe-s tim vytribenym vkusem to asi tak horky nebude, Pardon ! Kdyz si to pak prelozite do oxfordsky cestiny tak vcem nemam pravdu co jsem kritizoval???

Roman 27.6.2018 9:03 (!) reagovat 25 + - 1

Vypadá to,

že nerozlišujete mezi výrazy arogance a vulgarita. Arogantní jednání je jednání domýšlivé, pyšné, pohrdavé. Vulgarita obvykle označuje používání sprostých slov. Abyste se vyhnul jednomu vulgárnímu slovu, napsal jste "vaginovina". Je arogantní = pyšné, pohrdavé, zpupné, urážlivé, když například posíláte lidi - viz vaše "Jdete tam co je v nadpisu". Ve svých příspěvcích 18. 6. 2018 02:11 a 19. 6. 2018 01:19 jste použil sprostá=vulgární slova, která vám odpovědný člověk z ČT kvůli porušení pravidel diskuse změnil tak, že velkou část písmen vulgárních slov nahradil hvězdičkami. Nehodnotím film, popisuji vaše arogantní vyjadřování a jednání. Kdo má opravdu vytříbené chování, vyjadřování a vkus, neposílá lidi do vaginy a podobně. Člověk s vytříbeným chováním, vyjadřováním a vkusem dokáže chápat a uznat, že jiní lidé mají odlišné názory a postoje, i když s nimi sám nesouhlasí, a při obhajobě svých názorů se neuchyluje k urážení svých oponentů. Doufám, že nyní jste již správně pochopil obsah mého příspěvku.

Ruda 28.6.2018 1:59 (!) reagovat 1 + - 19

nemate pravdu

..ani v jednom z mojich komentu, ani v jednom! jsem nepouzil vulgarismy. Misto hvezdicek jsem tam ja mel tecky-vsude, ve vsech peprnejsich vyrazech( viz. soulozit = ..dat ), ktere pak byly presto nahrazeny CT hvezdickama, a koho jsem urazil? kdyby byly vulgarismy tak se to smaze. Moc to resite, mylite se domyslite si, a na podklade vasich spatnych domnenek si jeste hrajete na psychologa, kdybych rekl ze jste arogant vy, memohl by jste nic namitnout-protoze to presne odpovida tomu co jste napsal vy. Vam se ten film strasne libil, vidte, protoze vite-( to co jde pred toaletnim papirem do zachodu ) a proto resite jen "slohovou stopu" - pratelsky mysleno..

Roman 28.6.2018 8:39 (!) reagovat 19 + - 1

Rudo, s vámi solidní diskuse není možná

Dokladem toho je několik věcí. O tom, jaký je film, jsem vůbec nic neřekl, ale vy přesto tvrdíte = lžete, že se mi film strašně líbil aj. Tímto diskusi s vámi končím.

Ruda 30.6.2018 1:40 (!) reagovat 0 + - 12

jako

kdybych se vas prosil se mnou diskutovat. Ja jsem se presto omluvil-Pardon a uznal chybu, ze jsem se mohl vyjadrit lepe, nebo ne? To arogantni clovek a namyslenej by asi neudelal, pismenka misto hvezdicek, kam ja jsem dal tecky abych nikoho zas tak nepobouril, jste si dosadil vy sam-asi podle vaseho vytribeneho vkusu, variant bylo nekolik, to damske prirozeni moc resite-je to normalni slovo-slusne-horsi by bylo vyjadreni jako Pan Pre.... v radiu.. Napsal jste:" presto tvrdite=lzete, že se mi film strašně líbil aj." To neni pravda, ja napsal "vidte"- to neni tvrzeni!- z vasi strany to je prekrucovani veci, ve svuj prospech, stejne jako tenhle film a historie te doby, ale vy film neresite, tak to s vami nema cenu resit. Je to jako kbyby jste nesouhlasil vy s nazorem jineho=arogantni, pysne, pohrdave, zputne, urazlive chovani, jak tu nekdo v diskusi napsal, a tak prekrucujute, vam se ten film libit musel, je to presne vas vkus

Lucie 1.7.2018 5:29 (!) reagovat 6 + - 0

Rudo,

chápu, že se Vám film nelíbil, to je věc osobního vkusu. Ale znovu se Vás ptám, když jste ve svém hodnocení tak kategorický (zvracet z toho opravdu nemusíte):čím si prosím vysvětlujete, že se tento film líbil nebo lépe, byl příznivě přijat značnou částí konkrétních osob, které jsou buď pamětníci této události, a dokonce jsou to zčásti oni horníci, které podle Vás ten film tak strašně dehonestoval? Pochopte, že já jsem s těmi horníky - kteří jsou dle Vás ve filmu zobrazení jako úplní trotlové, hovořila přímo. Taktéž jsem mluvila s jejich rodinnými příslušníky...nemám pocit, že by úplně sdíleli Váš názor...jinak - ten alkohol, vulgarity, profesní šlendrián, primitivismus, hrubost, násilí...nechci Vás zklamat, ale i tom se na Ostravsku bohužel přinejmenším doslechnete. Když tak si do Havířova, do Ostravy zajeďte a pohovořte si s někým o tématu osobně, abyste nemusel příště tolik blinkat...ale pozor na obličej...

Ruda 2.7.2018 1:42 (!) reagovat 0 + - 2

nepsal jsem, ze se mi z toho chce zvracet, ale z tech tvurcu - z tech lidi kteri tento film vytvorili.. To je rozdil.. A neni to otazka osobniho vkusu-pokavad dej filmu neni zcela vymyslen ale tyka se konkretni historicke udalosti. Hornici meli tehdy vysoke postaveni ve spolecnosti, velky respekt i zaslouzene vetsi plat, nic z toho tu nebylo ukazano, naopak-podle poslednich trendu libivosti zapadnich zajemcu(BBC-jak tu nekdo v diskusi uz zminil).. Je to skoda, proc? Prachy! Proc by to jinak byla takova lziva patlanina prekroucena vynechavajici podstatne veci. Protoze tvurci maji sve priority. Tento film by si zaslouzil uplne jiny format podani a uhel pohledu, proto ta "zaludecni nevolnost.."

29.7.2018 0:43 (!) reagovat 1 + - 0

Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

29.7.2018 0:42 (!) reagovat 1 + - 0

Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

Jitka Moravcová 15.6.2018 21:33 (!) reagovat 35 + - 3

TOP!!

Jednoduše skvělé, děkuji!

Hynek Paleček 10.6.2018 10:34 (!) reagovat 69 + - 4

KVALITA

Hodně,ale opravdu hodně dobrá práce.
Skvěle natočené.

Dana 8.6.2018 21:57 (!) reagovat 57 + - 2

Skvělé

Krásné, opravdu působivé dílo. Neodolala jsem a pustila si ho 3x v rozmezí týdne, ty scény se zavrtají hluboko pod kůži. Herci jeden lepší než druhý, výborná muzika, prostě nemělo to chybu.
Jak se jinak smutným filmům vyhýbám, tohle mne dostalo. Je moc dobře, že to vzniklo, díky všem, kteří se na tom podíleli, odvedli vynikající práci.
Bylo by fajn vidět hrát častěji Roberta Mikluše s jeho zemitým hlasem i přízvukem, ale i éterickou Izabelu Firlovou, která skvěle zahrála roli blonďaté Anežky. Už jsem měla pocit, že tu nemáme žádné krásné a mladé herečky, že si je musíme dovážet ze Slovenska. Snad ji uvidíme i v dalších filmech.

Alda 11.6.2018 11:47 (!) reagovat 12 + - 0

Naprostý souhlas

Se vším naprosto souhlasím, a také jsem si film pouštěla již několikrát... Mimořádné dílo!

Kamila 8.6.2018 13:52 (!) reagovat 51 + - 3

Děkuji

všem tvůrcům, hercům a všem, kteří se na tomto díle podíleli. Vrátilo mě to do doby mého dětství a bylo mi tak nějak krásně smutno. Je moc dobře, že tenhle film někdo natočil a uctil tím památku všech havířů, kteří tam tenkrát zůstali. Vše už tady bylo napsáno, tak ještě jednou díky, tenhle film ve mně bude ještě dlouho doznívat. Čest jejich památce.

Petr 8.6.2018 8:56 (!) reagovat 24 + - 5

ganz fajny film

Jako ganz fajny film. Akurat jak to manželka pustila poprvé, tak jsem ji s tím poslal do dupy.
Jak jsem slyšel ty herce, jak to dupu tu ostravštinu. Tak jsem říkal, to je síla na to se dívat nebudu.
Ale potom jsem si to pustil, protože to téma mě zajímalo . Takže nelituju. Až na toto a možná tomu tvrdému socializmu se ten film trochu vyhýbá.

brygadnik 8.7.2018 0:13 (!) reagovat 3 + - 0

Ostravština přehravana

si myslim, jak jsem to slyšel poprvé, tak to uši rvalo. No co tež chceš po pražakach, že? Viš jak přijede pražak na Svinov a pta se: Helééé, voléé, kudy se jdé do centrá? A dostane jasnu odpověď: S takim přizvukem do centra živy nedojdeš :-)

Danuschka 7.6.2018 17:16 (!) reagovat 46 + - 1

5krát*****

skvělý, skvělý,,,sice když jsem četla, že tam hraje Issová, tak moje první reakce byla, tak na tohle se dívat nemusím... Nedalo mi, jsem ráda, že jsem 1 a 2 viděla a musím pochválit i tu Issovu, zahrala to perfektně, nejen ona, ale i ostatní herci perfektní Mikluš, Taclík, Nádasdi. Issové i tu ostravštinu jsem celkem zbaštila. no i ta slza ukápla, děkuju ,,,

Lucyje 7.6.2018 12:51 (!) reagovat 40 + - 3

Díky

Jak již zde bylo napsáno - dívám se teď na havíře úplně jinak. O mnoho více chápu, proč je náš kraj "razovitý", jak zpívá pan Nohavica... Čest památce všech padlých havířů!!!
Tvůrcům filmů velký dík za něco nového. I tu ostravštinu jim člověk odpustí, no ni?
Zdař Bůh!

LM 7.6.2018 14:46 (!) reagovat 8 + - 34

...

..veru, mne tiež význam veľa slov ako
" cyp" " dupa" ...a odkiaľ vlastne pochádzajú, došlo až z týchto dvoch filmov.
( Pražák sa pýta Ostraváka : " A proč vy v tý Ostravě mluvíte tak krátce ? " A Ostravák mu odpovie : " Bo pi*o neni čas " )

Alena 7.6.2018 15:09 (!) reagovat 48 + - 1

Havíři

nepadli.

první ‹ předchozí 1 2 3 4 poslední

Související