iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
28. 3. 2019
19:00 na ČT24

1 2 3 4 5

1 hlas
2442
zhlédnutí

90’ ČT24

Vize českého školství

Host: František Dobšík

90 min | další Zpravodajství »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Přidejte svůj příspěvek

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.

Vložením komentáře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuse. Pokud tato pravidla nedodržíte, váš příspěvek může být upraven či smazán.

Sledujte diskusi emailem

Nahlašte nevhodný příspěvek

Dennis Olley 28.3.2019 23:17 (!) reagovat 10 + - 2

Vize, on někdo nějakou ve skutečnosti má?

Začal bych €, aby jich na školství mohlo jít tolik jako v jiných zemích (AT, DE, SWE) musí na to stát mít rozpočet. Bohužel po „sametu” se prodalo pod cenou mnoho podniků, které jsou dodnes v zisku (od čokoládoven po pivovary), bylo omezeno mnoho odvětví (vč. strategických), kde prostor ihned vyplnil cizí kapitál (cukrovarnictví, zbrojní průmysl, doly, část. energetika a další). Dnes není situace o nic lepší, proč např. od začátku stát nevybíral mýtné na silnicích sám (sat.), ale nechal se roky odírat / vydírat fy Kapsch (AT)? Proč je mýtné tak nízké, DE dnes ukazuje, že dvojí metr je ve výběru možný (cizinci platí víc, našinec má zpětnou kompenzaci). Nyní mnoho prostředků utíká (+ bank. sektor) do zahraničí a státu tyto chybí třeba na školství. Inkluze je kapitola sama pro sebe, žáci se dnes vymlouvají na kde co, vše už je prakticky nemoc, co není vykřičí rodič. Navíc všichni se nerodí se stejnými možnostmi - schopnostmi, život nikdy nebyl fér. Škola už prakticky nemá jak nevychované dítě umravnit a přivést ke kázni, disciplíně. Což je velmi důležitá věc, pro znalostní obory. Jsou jimi např. matematika, geometrie, fyzika, chemie, samostatné uvažování, logické myšlení, získávání, třídění, uspořádávání a prověřování získaných informací je už pouze nástavba. Dnes se školy v UK či USA vrací v oborech jako MAT k drilu dle sovětského vzoru, proč asi? Aby člověk posunul obor, který ovládne, musí v něm mít pevné základy. Možná ještě něco ČR školství opomíjí, málo se věnuje IT už od nižších ročníků, vč. základů programování. Hraní s hybridy, skutečně nestačí - nikam nevede a vše nelze „okecávat” jako humanitní obory či dějepis.

Související