iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
28. 6. 2014
17:45 na ČT2

1 2 3 4 5

0 hlasů
2752
zhlédnutí

Festivalové ozvěny (48. ročník)

Ohlédnutí za 48. ročníkem Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

26 min | další Dokumenty »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Festivalové ozvěny

  • 00:00:20 -Dobrý večer. To to uteklo.
  • 00:00:22 Vítám vás u prvních
    FESTIVALOVÝCH VTEŘIN.
  • 00:00:25 Často dostávám otázku,
    kdy se začíná připravovat
  • 00:00:28 další ročník filmového festivalu?
  • 00:00:31 Odpověď zní: přesně 1 den
    po skončení toho předešlého.
  • 00:00:35 A začíná se připravovat tady,
    v Panské ulici.
  • 00:00:38 K této historické budově
    často vyjíždějí hasičské sbory,
  • 00:00:43 protože z okna v 1. patře
    se valí hustý dým.
  • 00:00:46 Jirko, letos je to 20 let,
    co jsi s festivalem začínal.
  • 00:00:50 Co sis myslel před těmi 20 lety?
  • 00:00:53 Že se to vyvine
    do takovýchhle rozměrů?
  • 00:00:57 -Já říkám, že jsem člověk okamžiku,
    tak mám pocit,
  • 00:01:00 že jsem si nemyslel nic.
  • 00:01:02 Ale hlavně jsme s paní doktorkou
    skutečně šli jako velcí badatelé
  • 00:01:06 a polárníci, protože Eva nevěděla,
    jak jet na filmy.
  • 00:01:09 Já nabyl dojmu,
    že ve smokingu zahájím festival
  • 00:01:13 a tím ta moje funkce končí.
  • 00:01:15 1. ročník - to byl Motokov,
    nějaký státní podnik,
  • 00:01:18 nebo něco takovýho - tak nám
    půjčili dva jaguáry.
  • 00:01:21 A dokonce já jsem jeden řídil.
  • 00:01:23 A vím, že někdo z hostů
    tehdy byl nadšený, že prezident
  • 00:01:26 festivalu mu dělá šoféra.
  • 00:01:29 -Výkonný ředitel festivalu
    Kryštof Mucha samozřejmě nemá
  • 00:01:32 tak pěknou kancelář jako prezident
    festivalu Jiří Bartoška,
  • 00:01:35 ale to dá rozum,
    s tím už se smířil.
  • 00:01:38 Ptám se, Kryštofe, po 20 letech
    trvání filmového festivalu,
  • 00:01:42 stane se taky,
    že by to někdy fungovalo opačně,
  • 00:01:45 že byste nemuseli shánět hvězdu,
  • 00:01:48 ale naopak by některá sama
    projevila zájem?
  • 00:01:52 -Tak letos to do určité míry
    je náš zahajovací film:
  • 00:01:57 PĚNA DNÍ Michela Gondryho.
  • 00:01:59 My jsme Michela Gondryho chtěli
    pozvat už dlouho, a ve chvíli,
  • 00:02:02 kdy se ukázalo, že má nový film,
    tak velmi významný producent
  • 00:02:06 řekl, ano, Karlovy Vary, zahájení,
    to je to správný místo
  • 00:02:10 pro náš film.
  • 00:02:12 -Jak to probíhalo
    s Johnem Travoltou?
  • 00:02:15 -My si trochu myslíme, že Johna
    Travoltu do festivalu uvrtal
  • 00:02:19 Robert De Niro,
    protože John Travolta uvede
  • 00:02:22 film KILLING SEASON,
    který natáčel s Robertem De Niro.
  • 00:02:27 A když jsme začali jednat,
    už bylo jasné, že John Travolta
  • 00:02:29 má čas, tak nás překvapovalo,
    že tam bylo vždycky napsáno:
  • 00:02:33 "A tohle chceme, jako to měl Robert
    De Niro." A pak další týden zase:
  • 00:02:37 "A chtěli bychom tu stejnou
    ochranku, co měl Robert De Niro."
  • 00:02:40 Takže evidentně v pozadí
    toho stál Robert De Niro.
  • 00:02:44 A to je ideální moment,
    že festival je doporučen lidmi,
  • 00:02:47 kteří jsou respektováni.
  • 00:02:52 -John Travolta překvapil.
  • 00:02:54 Myslím, že ještě žádná velká hvězda
    nebyla k divákům tak vstřícná.
  • 00:02:59 Dokázal se podepisovat svým
    nadšeným fanouškům snad 10 minut.
  • 00:03:04 Však za to také dostal
    Cenu za mimořádný umělecký přínos
  • 00:03:08 světové kinematografii.
  • 00:03:12 Zeptal jsem se ho, jestli ho někdo
    z jeho tanečních partnerů překvapil
  • 00:03:16 svými dovednostmi?
  • 00:03:19 -To se musím zamyslet.
    Kdo by mě tak překvapil?
  • 00:03:24 Slavní tanečníci? Ano,
    tancoval jsem s Janem Kelleym.
  • 00:03:28 Měli jsme takové, řekněme,
    soukromé tvůrčí setkání,
  • 00:03:32 co bychom tak spolu
    mohli tančit ve filmu.
  • 00:03:36 Tak jsme zkoušeli nějaké tancování.
  • 00:03:39 Pak jsem tancoval s princeznou
    Dianou - ta byla úžasná.
  • 00:03:44 Hýbala se nádherně, nechala mě,
    abych ji vedl.
  • 00:03:48 To na mě hodně zapůsobilo.
  • 00:03:51 A věřte nebo ne,
    tancoval jsem se Seanem Connerym.
  • 00:03:55 Byl jsem tehdy na party
    Franka Sinatry, to už je hodně,
  • 00:03:59 hodně dávno.
  • 00:04:03 Druhý den velmi brzo ráno
    jsem měl točit a Sean řekl:
  • 00:04:07 "Johne, kam jdeš?"
    Já: "Musím, ráno točím."
  • 00:04:09 A on: "Neodejdeš,
    dokud si se mnou nezatančíš."
  • 00:04:14 Tak jsme spolu tancovali
    v sále plném lidí.
  • 00:04:17 Takže to jsou
    mí tři oblíbení partneři.
  • 00:04:23 -Já myslel, že jedním z nich bude
    Christopher Walken?
  • 00:04:27 -Chris? Ano, taky.
  • 00:04:30 To je profesionální tanečník
    z muzikálu HAIRSPRAY,
  • 00:04:33 člověk, který v tanci přesně ví,
    co dělá.
  • 00:04:38 To byl taky úžasný partner.
  • 00:04:40 Ale já byl v tom filmu hrozně
    tlustý, že jsem skoro necítil,
  • 00:04:42 co děláme.
  • 00:04:44 Museli jsme tancovat bokem k sobě.
    Ale to byl taky výborný partner.
  • 00:04:49 -Ve filmu HAIRSPRAY hrajete ženu,
    poněkud tlustou, a to vy jste dal
  • 00:04:54 Edně Turnbladové její tvar?
  • 00:05:01 -Ano, protože původně chtěli,
    aby to byl muž oblečený jako žena.
  • 00:05:06 A já řekl, to už je staré,
    to už nikoho nepobaví.
  • 00:05:10 Ale když mi pomůžete udělat
    to tělo, aby mělo ženské tvary,
  • 00:05:13 jako třeba Anita Ekberg,
    ale velmi silná, pak můžu hrát tak,
  • 00:05:18 aby lidi věřili, že to je žena.
  • 00:05:21 Tak jsem hodně dřel,
    abych přesvědčil diváky,
  • 00:05:25 že to hraje žena, ne muž.
    A povedlo se to.
  • 00:05:31 Dokonce jsem dostal pár cen,
    takže to asi dopadlo dobře.
  • 00:05:40 -Dostal jste v tom převlečení
    nějaké nabídky od chlapů?
  • 00:05:44 -Jen od milovníků kyprých žen.
  • 00:05:53 -O úvod slavnostního večera
    se postarala skupina 8 vozíčkářů.
  • 00:05:58 Přestože nikdy nedělali balet,
    byli tak přesvědčiví,
  • 00:06:02 že si řada lidí myslela,
    že jsou to najatí tanečníci,
  • 00:06:06 kteří si sedli na vozík
    jen na ten jeden večer.
  • 00:06:09 Bylo to krásné, dojemné
    a také velmi slavnostní.
  • 00:06:36 Mě na bratrech Cabanech
    fascinuje celá řada věcí.
  • 00:06:39 Např. jejich morální kvality.
  • 00:06:42 Protože když se podíváte
    na ty obrazovky a na ty záběry
  • 00:06:46 z jednotlivých filmových festivalů,
    tak to jsou dva pohlední lidé,
  • 00:06:50 kteří žijou obklopeni
    těmi nejkrásnějšími tanečnicemi,
  • 00:06:54 mnohdy spoře oděnými,
    a oba dva přitom žijí už dlouho
  • 00:06:58 ve stabilních manželstvích.
  • 00:07:01 To dokáže jenom člověk
    vysoké morální hodnoty.
  • 00:07:05 Já mám jenom ještě takový krátký,
    praktický návod
  • 00:07:09 pro návštěvníky výstavy.
  • 00:07:11 Já jsem zvyklý chodit včas,
    takže jsem si tu výstavu prošel.
  • 00:07:14 A vždycky jsem se zastavil
    u nějaké obrazovky
  • 00:07:17 a tam byla nějaká
    spoře oděná děvčata.
  • 00:07:19 Říkal jsem si,
    že by to asi nebylo vhodný,
  • 00:07:21 abych u toho dlouho stál,
    že to bude vypadat blbě.
  • 00:07:24 Tak jsem se přesunul vedle,
    a nebylo to lepší.SMÍCH
  • 00:07:27 Takže vám chci říct,
    klidně se zdržte, nepolepšíte si.
  • 00:07:34 A kdyby vám to nestačilo,
    tak můžete jít do pravého křídla
  • 00:07:38 a tam probíhá výstava Sensorium,
    která - jak jsem se dočetl -
  • 00:07:42 otevírá otázky možnosti
    umělecké reflexe dnešní doby,
  • 00:07:45 která v sobě nese množství
    rozmanitých impulsů a stop
  • 00:07:49 z různých kulturních teritorií
    ve vnímání umění všemi smysly.
  • 00:07:53 To si užijete.
  • 00:08:09 John Travolta nažhavil
    své tryskové motory a odletěl.
  • 00:08:13 A to o hodně přišel.
  • 00:08:15 P.B.CH.: Robert Kodym,
    David Koller a Michal Dvořák,
  • 00:08:20 to je skupina Lucie,
    která se právě tady ve Varech
  • 00:08:23 po letech znovu vrací
    na koncertní pódium.
  • 00:08:27 Jaké to bylo,
    sejít se po takové době?
  • 00:08:30 -Tak my se scházíme
    už od loňskýho léta,
  • 00:08:33 ale vlastně člověk přijde
    do tý party,
  • 00:08:35 jako kdyby z ní odešel před 14 dny.
  • 00:08:38 Prostě ty lidi se vevnitř neměnej,
    jsme všichni stejní, myslím.
  • 00:08:42 I ty první zkoušky byly, že jsem
    si říkal, sakra, my jsme to fakt
  • 00:08:47 tak dlouho nehráli, že to šlo samo.
  • 00:09:27 -Děti se ve Varech tradičně dávají
    pod most, aby viděly, kde skončí,
  • 00:09:33 když se nebudou pořádně učit.
  • 00:09:35 Ale hrála se tam pro ně loutková
    pohádka Matěje Kopeckého
  • 00:09:40 O SLUNÍČKU.
    ZPĚV
  • 00:09:46 -A když na Goethovou
    vyhlídkou vyšel papírový měsíček,
  • 00:09:50 přišel čas pro jejich rodiče.
  • 00:09:53 I když tohle asi rodiče nebudou,
    to jsou pořád ty děti,
  • 00:09:57 co se špatně učily.
  • 00:10:01 Letos máme ve Varech Obludárium.
  • 00:10:04 Čímž nemyslím hosty,
    kteří po včerejších večírcích
  • 00:10:07 vylézají ven z hotelu,
    myslím tím Divadlo bratří Formanů.
  • 00:10:15 -Nasajte odér z té výhně,
    nedělejte rychlý pohyby.
  • 00:10:25 My hrajem
    česko-francouzsko-anglicky.
  • 00:10:28 Přidáme trošku víc češtiny v Česku,
    víc francouzštiny ve Francii a tak.
  • 00:10:32 Ale pak třeba vlámsky
    a italskou verzi.
  • 00:10:35 Snažíme se,
    aby lidi trošku pochopili.
  • 00:10:37 Ale ono zase je lepší, když neví.
  • 00:10:40 Je odzbrojující,
    když člověk ten jazyk úplně nezná,
  • 00:10:42 tak zase se tolik neposlouchá.
  • 00:10:45 Řekneme třeba blbosti
    a ono to na toho diváka
  • 00:10:48 v tý cizí zemi podle mě působí
    taky jako dobře.
  • 00:10:51 Ono to vlastně má jinej efekt.
  • 00:10:54 Takže my vlastně úplně drsně,
    drze říkáme v podstatě, co chcem.
  • 00:10:58 Myslíme si, že to tak má bejt.
  • 00:11:01 Ony jsou to třeba kraviny,
    ale nemám z toho strach.
  • 00:11:04 -Vy už jste měli Divadlo na lodi,
    to máte pořád, pak máte takové
  • 00:11:08 pojízdné divadlo, s tím stanem
    teda, neuvažujete ještě o vzduchu?
  • 00:11:12 Balón?
  • 00:11:14 -Tak, Marku, já nevím,
    jestli to mám říct? No ne.
  • 00:11:22 -V divadle se promítaly dva horory.
  • 00:11:25 Jeden Hitchcockův s názvem RING
    - a živě ho na klavír doprovodil
  • 00:11:29 specialista na hudbu
    k němým filmům Neil Brand.
  • 00:11:40 A ten druhý film byl český
    z roku 1921,
  • 00:11:43 jmenuje se PŘÍCHOZÍ Z TEMNOT.
  • 00:11:46 A historici zjistili,
    že všechny kopie byly vyrobeny
  • 00:11:50 po roce 1950 z negativu,
    který měl dva zaměněné kotouče.
  • 00:11:54 Takže v programu kina Ponrepo
    z roku 73 se píše
  • 00:11:58 "o velmi komplikovaném příběhu
    se spoustou flashbacků".
  • 00:12:03 Možná, že to jednou vejde
    do dějin kinematografie
  • 00:12:07 jako tzv. "Dražického pokus".
  • 00:12:14 Tři Oscary a pět Zlatých globů,
    to všechno jsou ceny,
  • 00:12:17 které získal americký režisér
    Oliver Stone, ale nechal je doma,
  • 00:12:22 protože potřebuje v kufru místo
    na Křišťálový glóbus.
  • 00:12:25 Ten ale dostane až zítra.
  • 00:12:29 Pomohla vám vaše zkušenost
    z armády později,
  • 00:12:32 když jste velel filmovému štábu?
  • 00:12:36 -Já studoval filmovou školu
    až po službě v armádě.
  • 00:12:41 Armáda, to je zvláštní zkušenost.
  • 00:12:44 Šlo o válečnou situaci,
    bylo to mnohem zmatenější,
  • 00:12:48 než si kdo myslí.
  • 00:12:51 Nemyslím, že by velitelský přístup
    byl vhodný pro všechny umělce.
  • 00:12:56 Myslím, že to,
    co mám já osobně, díky výcviku,
  • 00:12:59 je schopnost organizovat.
  • 00:13:02 Být dobrý režisér vyžaduje být
    do určité míry dobrý taktik,
  • 00:13:06 stratég, musíte myslet dopředu.
  • 00:13:09 Přesouváte velké skupiny lidí,
    snažíte se dodržet plán.
  • 00:13:12 Ale systém vojenského velení
    není přenosný. Nemusíte být silný.
  • 00:13:17 Není nutné křičet a řvát,
    ale musíte být příkladem.
  • 00:13:20 Režisér ztělesňuje myšlenku,
    a já se o to snažím - když přijdu
  • 00:13:25 na plac, jsem připravený.
  • 00:13:27 Všechno si připravuju předem.
    Často si věci přepisuju.
  • 00:13:32 Myslím, že když autor zná své dílo,
    dokáže přijmout roli
  • 00:13:36 jakési ústřední autority.
  • 00:13:39 Na mnoha filmech žádnou takovou
    hlavní autoritu nemáte.
  • 00:13:42 Nevím, na kolika filmových placech
    jste byl vy, ale často to chybí.
  • 00:13:47 Někdy je producent nebo společnost
    tak silná, že mají výbor.
  • 00:13:51 Ten řídí režiséra.
  • 00:13:54 Režisér musí hledat koncensus,
    místo aby usiloval o vizi.
  • 00:13:58 -Každý den festivalu probíhá tady,
    na golfovém hřišti, nějaký turnaj.
  • 00:14:03 A když hrajete dobře,
    tak můžete i něco pěkného vyhrát.
  • 00:14:07 Třeba včera hrál dobře
    pan Jiří Bartoška a vyhrál kávovar.
  • 00:14:11 Což mu přeju,
    protože už na něj mnoho let šetřil.
  • 00:14:15 A to nás inspirovalo k otázce:
  • 00:14:18 Kdy jste si naposled řekli o něčem,
    to je tedy opravdu silná káva?
  • 00:14:23 -Já jsem z fotbalovýho prostředí,
    a to, co tam prožíváme,
  • 00:14:26 je dost silná káva dennodenně,
    bohužel.
  • 00:14:30 -Bylo to převčírem, kdy jsem viděl
    film dopravní policie.
  • 00:14:33 Je to polský film, který se jmenuje
    DROGOVKA,
  • 00:14:36 a to je tak otevřený film,
    který mluví o korupci
  • 00:14:38 nejen u policie, ale v politice.
  • 00:14:41 Takový se u nás nikdy nenatočil,
    a možná ani nenatočí. Doporučuji.
  • 00:14:45 -Psal se rok 1965, nebo 6.
  • 00:14:48 To jsme s maminkou šli tehdá
    nakupovat
  • 00:14:50 a ona mi chtěla koupit blejzr.
  • 00:14:52 A stál 135 korun.
  • 00:14:55 A to jsem si teda řek,
    to je teda silná káva, maminko.
  • 00:14:58 To snad ani za to nestojí,
    maminečko moje.
  • 00:15:01 -Na koncertu Vojty Dyka,
    kdy mě přinutili,
  • 00:15:04 abych zazpíval se sborem
    ve složení pan Bartoška,
  • 00:15:07 Macháček a další slavní.
  • 00:15:09 A kdy jsem dostal dva řádky textu,
    asi tři hodiny jsem se to učil,
  • 00:15:13 a stejně jsem se to nenaučil.
    ZPĚV
  • 00:15:16 -Johoho, tuhle rundu platím já,
    johoho, tuhle rundu platím já.
  • 00:15:23 Johoho, tuhle rundu platím já,
  • 00:15:27 johoho, tuhle rundu platíš ráád.
  • 00:15:36 -Předsedkyní hlavní
    festivalové poroty je
  • 00:15:39 letos polská režisérka
    s českými zkušenostmi
  • 00:15:42 paní Agnieszka Holland.
  • 00:15:44 Na festivalu byl také uveden její
    film o Janu Palachovi HOŘÍCÍ KEŘ.
  • 00:15:48 Paní Agnieszko, vy jste studovala
    v Praze, a zrovna v těch letech,
  • 00:15:52 co se všechny ty události odehrály.
    Jaké na to máte vzpomínky?
  • 00:15:57 -To se nedá shrnout
    do několika slov,
  • 00:15:59 protože to bylo...
  • 00:16:02 Já jsem přijela hned po maturitě,
    bylo mi sedmnáct, byl to 66. rok,
  • 00:16:06 takže když přišlo Pražské jaro,
    tak jsem byla v 2. ročníku.
  • 00:16:10 A upřímně řečeno, na začátku
    jsem si toho moc nevšimla.
  • 00:16:15 Teprve jednou jsem viděla nějakou
    demonstraci, která šla ulicí a byla
  • 00:16:22 taková hravá, tak jsem se přidala.
  • 00:16:24 A pak už jsem s nima šla
    hodně dlouho.
  • 00:16:27 Určitou dobu jsem chtěla
    v Československu zůstat.
  • 00:16:30 Požádala jsem dokonce o občanství,
    ale když jsem se našla na Ruzyni,
  • 00:16:34 tak jsem pochopila,
    že to asi nebyl dobrý nápad.
  • 00:16:37 Tak jsem raději odjela do Polska,
    kde to v téhle době
  • 00:16:39 začalo zrovna být trošku lepší.
  • 00:16:44 -Včera byl ve Varech Dostihový den.
  • 00:16:47 Bylo tak chladno, že někteří koně
    nešli vůbec nastartovat
  • 00:16:51 a museli je roztlačit.
  • 00:17:03 Řeknu vám,
    že to byl pohled k pláči.
  • 00:17:07 Tak jsem se dočetl,
    že síla imaginace se nesmí zastavit
  • 00:17:10 ani před rozpočtem
    pro natáčení filmu.
  • 00:17:13 Abychom si to trochu rozkryli.
  • 00:17:15 To znamená, že když nemáte peníze
    vůbec na nic, ani na kameru,
  • 00:17:19 tak točíte na mobilní telefon.
  • 00:17:21 Stejně jako belgická
    režisérka Shazulla,
  • 00:17:24 která natočila na mobil
    120minutový film.
  • 00:17:27 My zatím ještě kameru máme,
    ale co je dnes, nemusí být zítra,
  • 00:17:31 tak už si to cvičíme.
  • 00:17:35 Tohle je speciálně vytvořený
    architektonický modul,
  • 00:17:39 tzv. Stavebnice
    Ceny Jindřicha Chalupeckého,
  • 00:17:42 kde probíhá přehlídka
    českého videoartu.
  • 00:17:45 Postava z jednoho filmu říká:
    "Potřebuji jeden dobrý nápad."
  • 00:17:53 To znám. To může trvat dlouho,
    a taky to nemusí přijít vůbec.
  • 00:17:57 Takže jdeme raději dál.
  • 00:18:00 Když jdete na výstavu,
    je k nezaplacení,
  • 00:18:02 když si ji můžete projít společně
    s autorem, který vám řekne,
  • 00:18:05 co si o těch věcech vlastně
    máte myslet.
  • 00:18:08 A v případě Františka Skály,
    který vystavuje v Becherově vile,
  • 00:18:11 to samozřejmě platí dvojnásob.
  • 00:18:14 Františku, zdravím.
    -Ahoj.
  • 00:18:16 -Tak mě hned zaujaly
    interaktivní brýle,
  • 00:18:20 které ty poskytuješ
    návštěvníkům výstavy.
  • 00:18:23 Co to je zač?
  • 00:18:25 -Ty brýle jsou jenom doplněk
    celé výstavy,
  • 00:18:29 která je vlastně oslavou
    velmi prostého materiálu
  • 00:18:32 se spirituálními vlastnostmi.
  • 00:18:36 To znamená, že to je laminát,
    přes který jsou dělány všechny
  • 00:18:40 fotografie, a já z něj vytvářím
    takové schrány a různé domy,
  • 00:18:44 do kterých má nejlépe
    svítit slunce.
  • 00:18:48 Tady, v Becherově vile,
    kde je spoustu světla,
  • 00:18:51 jsem našel ten konečný,
    definitivní prostor,
  • 00:18:53 kde to slunce občas zasvítí.
  • 00:18:56 -Všechny objekty a fotografie,
    které vidíte, sledujete očima
  • 00:19:00 návštěvníka, který si nasadil
    tyto speciální brýle.
  • 00:19:03 Jsou tu jenom troje.
  • 00:19:05 Na koho brýle nevyjdou,
    může tento efekt suplovat
  • 00:19:08 v Becherově vile prostřednictvím
    šesti becherovek.
  • 00:19:12 HOUKÁNÍ
  • 00:19:19 Od experimentu se vrátíme
    k filmové klasice,
  • 00:19:22 protože náš další host je
    představitelem filmové klasiky.
  • 00:19:25 Má na svém kontě takové filmy
    jako STRAŠÁK, s Gene Hackmanem
  • 00:19:29 a Al Pacinem v hlavních rolích,
    ale také je vynikající fotograf.
  • 00:19:32 A je tvůrce obálky slavné desky
    Boba Dylana BLONDE ON BLONDE
  • 00:19:36 a s Dylanem byli staří přátelé.
  • 00:19:39 -Jednou ke mně do studia
    přišla nějaká žena a řekla,
  • 00:19:43 že je z časopisu Queen a že za mnou
    přišla, abych fotil pro ten časopis.
  • 00:19:48 Znělo to trochu podezřele,
    ale pustil jsem ji dál,
  • 00:19:52 povídal jsem si s ní.
    A ona vyprávěla, co dělá.
  • 00:19:56 Že dělala rozhovor
    s Marlonem Brandem,
  • 00:19:59 s tímhle tím, s tamhle tím...
    A najednou mi řekla:
  • 00:20:03 "Vy znáte Boba Dylana, že jo?"
    Já: "Ano."
  • 00:20:06 "Nemohl byste mi zařídit,
    aby mi dal rozhovor." A já na to:
  • 00:20:10 "Můžu se ho zeptat,
    ale zařídit to nemůžu."
  • 00:20:13 "Jo, to by bylo úžasné."
  • 00:20:16 A když jsme se pak viděli,
    vyprávěl jsem mu to, řekl jsem mu:
  • 00:20:20 "Nevím, co to bylo za ženskou,
    ale tvrdila, že dělala rozhovory
  • 00:20:24 s Brandem a tak."
  • 00:20:26 A měla byt v CoDo, což je velmi
    prestižní dům na Manhattanu.
  • 00:20:31 A Dylan na to: "Dobře, ale musíš
    jít se mnou." Já: "Samozřejmě."
  • 00:20:36 Šel jsem s ním, oni si spolu sedli,
    začali s rozhovorem, a první věc,
  • 00:20:41 co řekla, bylo: "Když teď tolik
    vyděláváte, kolik peněz
  • 00:20:45 ještě chcete vydělat?"
    On na ni kouká a říká: "Všechny."
  • 00:20:50 A ona: "No ne, kolik? Milion? Dva?"
    "Ne, všechny."
  • 00:20:55 A celý rozhovor byl takový.
    Řekla: "Věříte v přírodu?"
  • 00:21:04 A Dylan:
    "Já nevěřím žádným drogám."
  • 00:21:08 Ten rozhovor jsem nikdy neviděl,
    ani nevím, jestli někdy vyšel,
  • 00:21:13 ale bylo to skvělé. Takový on je.
  • 00:21:16 Má humor, je cynický,
    ale velice chytrý.
  • 00:21:23 -Po letech se ve Varech
    promítá jeden z prvních filmů
  • 00:21:27 Věry Chytilové z roku 62,
    nyní nově zrestaurovaný,
  • 00:21:31 s názvem PYTEL BLECH.
    A tihle všichni už se na něj těší.
  • 00:21:35 Ale, nebojte se, to jsou blechy psí,
    ty na člověka nejdou.
  • 00:21:41 A tohle už je slavná italská
    herečka Valeria Golino,
  • 00:21:45 kterou ovšem budete znát
    i z amerických snímků.
  • 00:21:48 Jako např. z filmu RAIN MAN,
    kde má ten slavný polibek
  • 00:21:52 s Dustinem Hoffmanem ve výtahu.
  • 00:21:54 A nebo také z filmu ŽHAVÉ VÝSTŘELY,
    kde hrála s Charlie Sheenem.
  • 00:21:58 Zeptal jsem se jí,
    zda se smála už při čtení scénáře
  • 00:22:01 na tuhle komedii?
  • 00:22:04 -Když jsem to četla, nesmála jsem
    se tak, jako když jsem to viděla.
  • 00:22:08 Potom, co jsme to natočili,
    protože to byl druh humoru,
  • 00:22:12 na který jsem nebyla zvyklá.
  • 00:22:15 To není italský styl humoru,
    to není ani evropský humor.
  • 00:22:19 To je velmi zvláštní styl humoru,
    který jsem se naučila,
  • 00:22:25 když jsem poprvé
    přijela do Ameriky.
  • 00:22:27 Pak mě to začalo bavit.
  • 00:22:29 -Ale asi je to podobné českému
    humoru, protože já jsem se smál
  • 00:22:33 jako blázen,
    když jsem ten film viděl.
  • 00:22:36 -To je fakt, potom se smáli všichni.
  • 00:22:39 Ale když to čtete, říkáte si,
    co to vlastně je?
  • 00:22:43 ZPĚV
  • 00:22:45 -Přece tvoja nebudu,
    ani jednu hodinu.
  • 00:22:51 -A já chovám doma takovú udičku,
    co na ni ulovím kdejakú rybičku.
  • 00:23:01 A ty přeci budeš má,
    lebo mi tě Pánbůh dá.
  • 00:23:10 -V rámci večera města Karlovy Vary
    vystupovala v letním kině
  • 00:23:13 kapela Čechomor společně
  • 00:23:16 s Karlovarským symfonickým
    orchestrem.
  • 00:23:19 A bylo absolutně natřískáno.
  • 00:23:39 Cenu za mimořádný umělecký přínos
    světové kinematografii získal letos
  • 00:23:44 na festivalu ve Varech
    také pan Theodor Pištěk,
  • 00:23:48 kostýmní výtvarník.
  • 00:23:50 Mimochodem, držitel Oscara
    za své kostýmy k filmu AMADEUS.
  • 00:23:55 POTLESK
  • 00:24:02 -A u té slávy chtěli být
    i jeho přátelé z filmu AMADEUS.
  • 00:24:06 Kameraman Miroslav Ondříček
    a americký herec, představitel
  • 00:24:10 Salieriho, pan Murray Abraham.
  • 00:24:15 Pane Pištěku, především gratuluji.
  • 00:24:18 Neměl byste mít už připravený
    nějaký univerzální projev
  • 00:24:21 na přebírání cen?
  • 00:24:22 Protože teď jich je hodně,
    jedna za druhou.
  • 00:24:25 -Já připravuju velkou řeč,
    protože připravuju s Koblasou
  • 00:24:29 jezdeckou bronzovou sochu.
  • 00:24:31 To je poslední,
    co mi ještě schází na nábřeží.
  • 00:24:35 A určitě vy ji budete uvádět.
  • 00:24:37 -To bych moc rád.
    Budete tam v životní velikosti?
  • 00:24:40 -Jako je třeba hrabě Sforza
    v Itálii, ten velikánskej pomník,
  • 00:24:45 tak na to budu mít připravenou řeč.
  • 00:25:02 -Ten kostým, co mi Dodo udělal,
    byl moc malý.
  • 00:25:05 Já jsem nemohl pohnout ani pažemi.
    Řekl jsem mu, je mi to malé.
  • 00:25:10 Já musím dirigovat,
    jak v tom mám dirigovat?
  • 00:25:14 A když se podíváte na ten film,
    tak uvidíte,
  • 00:25:18 že jsem velice přísný dirigent.
    Ramena mám takhle. A on mi řekl:
  • 00:25:23 "Salieriho šaty jsou moc malé,
    on to tak má rád.
  • 00:25:27 Přísné, uzavřené."
    A já řekl: "Aha!"
  • 00:25:30 A v ten okamžik jsem věděl,
    že mám postavu hotovou.
  • 00:25:41 Díky Theodorovi.
    A to říkám z hloubi srdce.
  • 00:25:45 -Thank you very much.
    -Thank you. Thank you, Dodo. Ahoj.
  • 00:25:50 -A to už je dnes všecko.
  • 00:25:52 Za těch 18 let,
    co pro vás VTEŘINY točíme,
  • 00:25:55 se náš štáb vlastně vůbec nezměnil.
  • 00:25:58 A uvědomil jsem si, že jsme se
    nikdy společně nevyfotili.
  • 00:26:02 Tak to uděláme teď.
    Mějte se hezky a opatrujte se.
  • 00:26:05 REŽISÉR
    -Stopnem!
  • 00:26:10 SKRYTÉ TITULKY: Simona Sedmihorská
    Česká televize, 2014

Související