Místo, kde jsou filmy doma

Události ze světa filmu, úspěchy a ocenění

Filip Renč točí v České televizi celovečerní snímek Hlídač č. 47

1. 11. 2007

Česká televize začala od prvních listopadových dnů natáčet podle stejnojmenného románu Josefa Kopty Hlídač č. 47 celovečerní distribuční film. Režii svěřila Filipu Renčovi.

„Remake žádného filmu jsem ještě netočil a domnívám se, že v naší kinematografii ještě žádný nevznikl. I když je scénář trochu odlišný od původního filmu, jedná se o klasický remake. Nejsem pravidelný čtenář psychologických románů, ale Koptův Hlídač č. 47 je považován za mistrovské dílo českého psychologického románu a je výjimečný. Chci ho natočit dynamicky, a přiblížit tak jeden z nejlepších českých románů dvacátých let mladým divákům. Pro ně točím všechny své filmy,“ říká režisér Filip Renč. Hlídač č. 47 je baladický příběh člověka, na jehož tragickém osudu se podílejí nejen prožité válečné zkušenosti, ale především lidé, kteří ho obklopují. Koptův román z roku 1926 byl kritikou označen za to nejlepší, co Josef Kopta napsal. Scénář k filmu Hlídač č. 47 je poslední scenáristická práce renomovaného scenáristy Eduarda Vernera, který zemřel v roce 2003. Eduard Verner ve svém textu vyzdvihl téma bolestného údělu člověka, který, ovlivněn a poznamenán hrůznými válečnými zážitky, doufá, že ve svém dalším životě najde díky lásce, přátelství, práci a rodinnému štěstí ztracenou rovnováhu. Silný a působivě napsaný román zaujal české filmaře už v roce 1937. Režisér Josef Rovenský natočil podle scénáře Otakara Vávry úspěšný film, v němž se v hlavních rolích objevili Jaroslav Průcha, Marie Glázrová a Ladislav Boháč. Protože Josef Rovenský během natáčení onemocněl a zemřel, film dokončil Jan Sviták. Velký lidský příběh oslovil i zkušeného a talentovaného režiséra Filipa Renče, kterému se scénář Eduarda Vernera dostal do rukou již před několika lety. Vzhledem k závažnosti a síle námětu se Česká televize rozhodla realizovat původní scénář jako celovečerní distribuční film. Tento snímek Česká televize natáčí sama bez přispění koproducentů. Režijní scénář Filipa Renče (na úpravách spolupracoval se Zdeňkem Zelenkou) podtrhuje dramatičnost předlohy a posiluje i domýšlí osobní vazby všech hrdinů. Do titulní postavy hlídače Douši režisér obsadil Karla Rodena, jeho ženu bude hrát Lucia Siposová, hrobníka Ferdu Václav Jiráček, kostelníka Bártíka Vladimír Dlouhý, epizodní roli válečného invalidy dostane Jan Svěrák. S režisérem Filipem Renčem na filmu spolupracuje debutující kameraman Karel Fairaisl, výtvarník kostýmů Roman Šolc, architekt Zdeněk Flemming, střihač Jan Mattlach, produkci filmu vede Ilona Jirásková, dramaturgyní je Lidmila Hustolesová. Film vzniká v pražském Centru dramatické, divadelní a hudební tvorby. Film se bude točit u Vejprt ve vesnici Kovářská, dále v severočeských obcích Zubrnice a Úštěk a nedaleko Prahy. Natáčení je naplánováno na 35 natáčecích dnů. Termín premiéry se předpokládá na podzim roku 2008. Tiskový útvar ČT

Další zprávy:

  • 30.Český lev rekordně

    5. 12. 2022

    Tradičně první březnovou sobotu - 4.března 2023 budou rozděleny ceny České filmové a televizní akademie.

  • Letošní Jihlavu ovládly režisérky!

    2. 11. 2022

    Z 26. ročníku Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava si koprodukční filmy ČT odvezly ceny ze soutěžní sekce Česká radost, Cenu studentské poroty a Cenu publika. Všechny tyto oceněné filmy natočily režisérky.

  • Čím v Plzni zaujaly koprodukční filmy ČT?

    29. 9. 2022

    Mezinárodní poroty 35. ročníku Finále Plzeň ocenily Zlatým ledňáčkem hraný snímek Kdyby radši hořelo a dokument Jak jsem se stala partyzánkou. Co mezinárodní poroty zaujalo?

  • Českou republiku bude na Oscarech reprezentovat Il Boemo.

    12. 9. 2022

    Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) vybrala jako reprezentanta české kinematografie pro výroční ceny Academy of Motion Picture Arts and Sciences OSCAR v kategorii Nejlepší zahraniční film snímek Il Boemo. Režisér Petr Václav v něm zpracovává příběh Josefa Myslivečka, nejslavnějšího českého hudebního skladatele své doby.

  • Cena z Benátek pro Běžná selhání

    12. 9. 2022

    Režisérka koprodukčního filmu ČT Běžná selhání Cristina Grosan získala na festivalu v Benátkách Cenu za nejlepší režii “Autrici under 40 Valentina Pedicini”, určenou pro nejlepší filmařky do 40 let.

  • Film BANGER. vybrán na nejvýznamnější asijský festival v jihokorejském Busanu

    8. 9. 2022

    Nadčasový příběh zachycující mladou generaci mladým způsobem.

  • Oběť míří z Benátek do Toronta

    18. 8. 2022

    Koprodukční film České televize OBĚŤ, který natočil ve slovensko-česko-německé koprodukci režisér Michal Blaško podle scénáře Jakuba Medveckého, byl přijat na největší severoamerickou filmovou přehlídku v Torontu.

  • Il Boemo v San Sebastianu, Návštěvníci v Locarnu

    5. 8. 2022

    Dva koprodukční filmy ČT byly vybrány do soutěží prestižních evropských festivalech

  • Oběť a Běžné selhání míří do Benátek

    28. 7. 2022

    Jednou z filmařských met je dostat se na festival do Cannes, Benátek či Berlína. V Benátkách letos mají světovou premiéru dva hrané filmy, které vznikly v koprodukci ČT: Oběť a Běžné selhání.

  • Koprodukce ČT přivezly z MFF KV sedm cen

    11. 7. 2022

    Letošní 56. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary proběhl od 1. července do 9. července 2022 jako nespecializovaný festival se dvěma soutěžními sekcemi.

    V průběhu festivalu se uskutečnilo 453 filmových představení, bylo uvedeno celkem 170 filmů, z toho 108 celovečerních hraných, 24 celovečerních dokumentárních a 38 krátkých filmů. Z filmů uvedených na 56. MFF Karlovy Vary mělo na festivalu 35 světovou, 6 mezinárodní a 4 evropskou premiéru. 158 projekcí osobně uvedla delegace tvůrců. Uskutečnilo se 86 projekcí pro novináře a filmové profesionály.

    Českou televizi zastupovalo v hlavním programu 10 koprodukcí, 2 dokumenty měly premiéru v rámci speciálních projekcí ČT a jeden zaujal porotu posuzující snímky ve fázi vývoje v rámci Works in Progress.

 [ 1 - 10 ]  [ 11 - 20 ]  [ 21 - 30 ]  [ 31 - 40 ]  [ 41 - 50 ]