20. 3. 2009
Celovečerní dokument René režisérky Heleny Třeštíkové zvítězil v sekci dokumentů na 13. ročníku mezinárodního filmového festivalu v Sofii. „Jedná se o film, který díky soustavnému dvacetiletému pozorování života hlavního protagonisty zachycuje podstatu dokumentární tvorby. Ta se stává intimní symbiózou života a filmu, vrcholící 'aktem lásky'," zdůvodnila mezinárodní porota své rozhodnutí. Helena Třeštíková je autorka námětu, scenáristka a režisérka ryze dokumentárního filmu, který se syrovou autentičností vypráví těžko uvěřitelný příběh Reného, jenž byl od sedmnácti let sledován filmovou kamerou na své cestě mezi vězeními a krátkými pobyty na svobodě. Kamera ho v roce 2008 opouští v jeho sedmatřiceti letech, tedy přesně o dvacet let později, jako nemocného člověka, muže stále se pohybujícího na hraně zákona, který napsal a publikoval dvě knihy. Čas proměny z mladíka v muže zaznamenávala režisérka Helena Třeštíková na pozadí významných politických změn střední Evropy. Reného příběh začíná ve vězení pod socialistickými plakáty, pokračuje během sametové revoluce a dostává zdánlivou pointu amnestií tehdejšího prezidenta Václava Havla. René se ale brzy vrací zpět do kriminálu, aby tak vstoupil do Evropské unie opět jako vězeň. V průběhu let strávených za mřížemi, zejména za krádeže, se nechal potetovat na celém těle, utekl z vězení a zase byl chycen, vydal dva romány, vykradl byt režisérky Třeštíkové, prožil dva milostné příběhy, onemocněl roztroušenou sklerózou a psychologové u něj zjistili nadprůměrnou inteligenci. Svůj názor na svět demonstruje René anglicky nepřesně napsaným tetováním „Fuck of people“, které „zdobí“ jeho krk. Dokument René vznikl v koprodukci Negativ s.r.o., Helena Třeštíková a Česká televize – Centrum publicistiky, dokumentu a vzdělávání, za podpory Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie a Media Development. Světovou premiéru měl v dokumentární soutěži letošního MFF v Karlových Varech. S autorkou námětu, scenáristkou a režisérkou Helenou Třeštíkovou na snímku spolupracovali: střih - Jakub Hejna, hudba - Tadeáš Věrčák, kamera - Martin Kubala, Petr Pešek, Stano Slušný, Václav Smolík, Marek Dvořák, Ondřej Belica, Miroslav Souček, Vlastimil Hamerník, zvuk - Vladimír Nahodil, Pavel Sádek, Jan Valouch, Václav Hejduk, Miroslav Šimčík, Štěpán Mamula, Daniel Němec, Zbyněk Mikulík, Petr Provazník, Jan Valouch. Ladislav Šticha Tiskový mluvčí ČT
20. 1. 2015
Česká televize získala na 28. ročníku cen Českého televizního a filmového svazu Trilobit Beroun 2014 celkem šest ocenění za koprodukční filmové, dokumentární, ale i televizní projekty. Cenu dětské poroty Berounský Medvídek obdržel Jiří Mádl za svůj režijní debut Pojedeme k moři.
19. 1. 2015
Colette, Kateřina Horovitzová nebo pianista Wladyslaw Szpilman - to jsou jen někteří hrdinové dramatických příběhů, prostřednictvím nichž připomene Česká televize 70. výročí osvobození nacistického koncentračního tábora v Osvětimi. Mezi hranými a dokumentárními snímky mají diváci možnost zhlédnout hned dvě oscarová dramata a ve své televizní premiéře se představí i koprodukční film České televize Colette, oceněný hlavní cenou na největším filmovém festivalu s válečnou tematikou v Sevastopolu.
16. 1. 2015
Na letošním ročníku prestižního Berlínského mezinárodního filmového festivalu budou tvorbu České televize reprezentovat hned dva zástupci. Po kontroverzním dokumentu Danielův svět byla do soutěžní sekce vybrána i road movie Ivana Ostrochovského s názvem Koza.
7. 1. 2015
Pátý ročník Cen české filmové kritiky se prostřednictvím nominací představuje jako snad nejvyrovnanější klání v pětileté historii. Na slavnostním večeru, který proběhne 24. ledna 2015 v divadle Archa a divákům jej zprostředkuje v přímém přenosu ČT 2, se utká o vítězství v osmi kategoriích celkem čtrnáct snímků z produkce loňského roku. O nejlepším filmu roku 2014 a ocenění za nejlepší scénář a režii se pak rozhodne mezi tituly Cesta ven, Fair play a Pojedeme k moři.
17. 12. 2014
Po ceně diváků z posledního ročníku Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Jihlava je to již druhý úspěch tohoto filmu. Zařazení do soutěžní sekce berlínského festivalu je už samo o sobě velké vítězství naposledy měl český film v sekci Panorama na Berlinale zastoupení v roce 2010.
11. 11. 2014
Hynek Čermák v hlavní roli filmu Americké Dopisy o klíčové epizodě ze života skladatele Antonína Dvořáka. Bolek Polívka jako baskytarista z Moravy, který se snaží o hudební návrat ve filmu Revival, a Jakub Prachař, který v kostýmu ušáka rozdává balonky v příběhu Křídla Vánoc. To jsou hrdinové tří premiérových filmů, které o Vánocích uvede Česká televize.
4. 11. 2014
Magický hlas rebelky, České století i hodiny záznamů nikdy nevysílaného koncertu z roku 1989. Česká televize připomene vedle zpravodajství výročí sametové revoluce i premiérami unikátních filmových i dokumentárních děl.
31. 10. 2014
Evropským kulturním investorem roku 2014 je společnost RWE Česká republika. Její projekt RWE – energie českého filmu zvítězil v mezinárodní soutěži Evropské ceny kulturních značek, která včera večer vyvrcholila v Berlíně předáním cen. Porota 31 odborníků složená ze zástupců vysokých škol, neziskového sektoru a firem ocenila energetickou skupinu RWE za dlouhodobou a koncepční podporu české kinematografie.
29. 10. 2014
Česká televize potvrdila na letošním Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava pozici nejsilnějšího koproducenta dokumentárních snímků v Česku. Hned čtyři její projekty na něm získaly ocenění. Film Martina Duška K oblakům vzhlížíme, který strohým a přitom kinematografickým stylem vystihuje životní pocit vyřazené generace mladých lidí nejen na severu Čech, získal hlavní cenu v soutěžní sekci Česká radost. Dokumenty, na kterých se podílela Česká televize, bodovaly i v Ceně diváků, Celovečerní film a Ceně Respektu.
27. 10. 2014
Nejlepším českým dokumentárním filmem se na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava 2014 stal film Martina Duška K oblakům vzhlížíme. Odváží si hlavní cenu v kategorii Česká radost. Prozaický film s poetickým názvem vystihující životní pocity současné vyřazené mladé generace vznikl v brněnském studiu České televize v Tvůrčí producentské skupině Kamily Zlatuškové.