50 let TS Ostrava
PDF, 9 MB
Tiskové zprávy, archiv novinek — Televizní studio Ostrava — Česká televize
Televizní studio Ostrava
- je tu s vámi 68 let
- svou tvorbou pomáhá zajišťovat 20% podíl regionální produkce ve vysílání ČT
15. 6. 2006
Veteráni na Trofeo Niké Silesia
Prázdninové vysílání ČT zařazuje na 5.7.2006 na ČT1 v 15:10 reportáž o veterán ralley Trofeo NIké Silesia.
Pětatřicet posádek z několika evropských zemí, pětařicet nablýskaných historických vozů a 444 kilometrů. To jsou základní parametry veterán rallye, která se konala během tří dnů na počátku května na území Moravskoslezského kraje. Reportáž o této jedinečné akci sledujte 5. července 2006 na ČT1 v 15:10 hodin.
Tato ojedinělá a společensky atraktivní událost byla noblesním soubojem historických vozů, ve kterém se nebojovalo o vítězství. Organizátoři ji připravili jako hold motorismu. Složili tak poklonu konstruktérům slavných a legendárních vozů, kteří se zapsali do dějin automobilismu.
Na startu se objevily takové unikáty jako Jaguar Cabriolet (1964), Morris (1939), či BMW 328 (1935). Nechyběly ale ani historické exemlápáře z dílen Ferrari, Porsche, Aston Martin, Porsche a dalších továren. Mezi nejstaršími stroji v pestrém startovním poli byly i tuzemské tatrovky T11 a T110, které opustily brány kopřivnické automobilky v polovině dvacátých let. Českou automobilovou historii zastupovala i laurinka L+K 110 z roku 1925.
Startovalo se 5. května v Jeseníku. První etapa zavedla závodníky do Hradce nad Moravicí a odtud přes Kravaře na Ostravu. Cílovou páskou projeli ve Frýdku-Místku. Příští den opustily stroje Frýdek-Místek a zamířily do Těšínského Slezska. Trasa vedla přes Ropici, Třinec, Lomnou. Pak se vozy obrátily k moravské části Beskyd do Čeladné. Zkouškou odolnosti bylo finálové stoupání na Pustevny. Závěrečná etapa vedla z Pusteven přes Velké Karlovice, Rožnov pod Radhoštěm, Frenštát a Příbor do cíle ve Štramberku.
Mezi závodníky nechyběl ani "monsigneur Dakar" Karel Loprais, který zůstal věrný kopřivnickým strojům. Soupeře měl zdatné, přijeli z různých koutů České republiky, ale také ze Slovenska, Polska, Německa, Rakouska, Itálie, Švýcarska, Velké Británie a Irska.
Veteránská rallye ovládla na tři dny silnice moravskoslezského pomezí a byla také výjimečnou vlastivědnou událostí. Trasa byla lemována pamětihodnostmi a v doprovodném programu nechyběla řada kulturně-společenských akcí. Vedle historických vozidel a nadšenců, kteří usedli za jejich volanty byla rovnocenným účastníkem této "road movie" také krajina, lidé a památky Moravskoslezského kraje.
Vyrobilo Centrum publicistiky a dokumentu Televizního studia Ostrava.
Dramaturg:Martin Červenka,telefon:596201255, e-mail: martin.cervenka@ceskatelevize.cz
Režie: Jaroslav Večeřa
Kamera: Krunoslav Keteleš
Jolanda Pilařová
koordinace vysílání a komunikace
Televizního studia Ostrava
Tato ojedinělá a společensky atraktivní událost byla noblesním soubojem historických vozů, ve kterém se nebojovalo o vítězství. Organizátoři ji připravili jako hold motorismu. Složili tak poklonu konstruktérům slavných a legendárních vozů, kteří se zapsali do dějin automobilismu.
Na startu se objevily takové unikáty jako Jaguar Cabriolet (1964), Morris (1939), či BMW 328 (1935). Nechyběly ale ani historické exemlápáře z dílen Ferrari, Porsche, Aston Martin, Porsche a dalších továren. Mezi nejstaršími stroji v pestrém startovním poli byly i tuzemské tatrovky T11 a T110, které opustily brány kopřivnické automobilky v polovině dvacátých let. Českou automobilovou historii zastupovala i laurinka L+K 110 z roku 1925.
Startovalo se 5. května v Jeseníku. První etapa zavedla závodníky do Hradce nad Moravicí a odtud přes Kravaře na Ostravu. Cílovou páskou projeli ve Frýdku-Místku. Příští den opustily stroje Frýdek-Místek a zamířily do Těšínského Slezska. Trasa vedla přes Ropici, Třinec, Lomnou. Pak se vozy obrátily k moravské části Beskyd do Čeladné. Zkouškou odolnosti bylo finálové stoupání na Pustevny. Závěrečná etapa vedla z Pusteven přes Velké Karlovice, Rožnov pod Radhoštěm, Frenštát a Příbor do cíle ve Štramberku.
Mezi závodníky nechyběl ani "monsigneur Dakar" Karel Loprais, který zůstal věrný kopřivnickým strojům. Soupeře měl zdatné, přijeli z různých koutů České republiky, ale také ze Slovenska, Polska, Německa, Rakouska, Itálie, Švýcarska, Velké Británie a Irska.
Veteránská rallye ovládla na tři dny silnice moravskoslezského pomezí a byla také výjimečnou vlastivědnou událostí. Trasa byla lemována pamětihodnostmi a v doprovodném programu nechyběla řada kulturně-společenských akcí. Vedle historických vozidel a nadšenců, kteří usedli za jejich volanty byla rovnocenným účastníkem této "road movie" také krajina, lidé a památky Moravskoslezského kraje.
Vyrobilo Centrum publicistiky a dokumentu Televizního studia Ostrava.
Dramaturg:Martin Červenka,telefon:596201255, e-mail: martin.cervenka@ceskatelevize.cz
Režie: Jaroslav Večeřa
Kamera: Krunoslav Keteleš
Jolanda Pilařová
koordinace vysílání a komunikace
Televizního studia Ostrava
15. 6. 2006 | Prázdniny v Zeleném údolí |
15. 6. 2006 | Veteráni na Trofeo Niké Silesia |
13. 6. 2006 | Neděle s pohádkou a hrdiny dělnické třídy |
12. 6. 2006 | Z lodního deníku televizních vodáků |
11. 6. 2006 | Křišťálové srdce bije pro Ostravu |
1. 6. 2006 | Tři pořady z Ostravy |
31. 5. 2006 | Bez tabáku nebo s ním? |
30. 5. 2006 | Zveřejnění případu vedlo k odhalení násilníka |
29. 5. 2006 | Postřehy s vůní burgundského |
5. 5. 2006 | Parník má deset let |