AUTOMOBILY

Podzimní smršť novinek z Frankfurtu

15. 10. 2011

Pojďme ještě jednou navštívit letošní frankfurtský autosalon. Byl novinkami skutečně nabytý. Podívejme se nyní na ta nejzajímavější nová auta. Ostatní budeme v Auto Moto Revue představovat později samostatně

Začněme hezky s noblesou. Lexus GS 450h. Tato hybridní limuzína vyšší střední třídy se vyznačuje osobitostí. Zaujme ale především svým hybridním hnacím ústrojím a v neposlední řadě i promyšleným interiérem v němž nechybí informační displej s úhlopříčkou více než 12 palců. „Nová modelová řada GS čtvrté generace spojuje ostré a přesné řízení, vynikající ovladatelnost, špičkovou stabilitu za vysokých rychlostí a veškeré jízdní pohodlí, které ke sportovním sedanům značky Lexus patří. GS 450h je celosvětově prvním sportovním sedanem prémiové třídy, který je vybaven zážehovým vidlicovým šestiválcem s Atkinsonovým cyklem a hybridním pohonem se dvěma elektromotory. Je vybaven širokou škálou technicky nejpokrokovějších systémů aktivní bezpečnosti a asistenčních systémů pro řidiče.“říká Marc Hedrich, viceprezident Toyota Motor Czech.

Kořením každého autosalonu jsou koncepty. Jedním z nich je také Ford Evos. Sice se nepočítá s jeho výrobou, avšak údajně ukazuje, jak by mohla vypadat maska budoucích Fordů. Ačkoliv to tak nevypadá, tento koncept je čtyřdveřovým sedanem. Zadní pár dveří je povedeně schovaný, působí jako povrchový díl karoserie.

Značka Audi oživuje model A2. Zatím jako koncept představila 3,8 metru dlouhý vůz, který je více než jen pětidveřovým provedením modelu A1. Audi A2 s čistě elektrickým pohonem zaujme vytříbeným designem. Sériová výroba podobně pojatého vozu je plánována na rok 2014.

Automobily nižší střední třídy patří v Evropě k nejprodávanějším vozů. Ve Frankfurtu se představili hned dvě novinky tohoto segmentu: Honda Civic a Hyundai i30. Honda se rozvíjí futuristicky pojatý design předchozí generace, kterému dodala více stylu. Modernizací prošel také interiér, který si stále zachovává originální pojetí designu. Detailní modernizace v oblasti pohonu se projevila ve snížení spotřeby. Nejúspornější verze 2,2 diesel například spotřebuje jen 4,2 l/100 km.

Hyundai s modelem i30 navazuje na svého předchůdce vyráběného v České republice, ale používá k tomu líbivý designérský styl plný propojených oválných křivek - a to uvnitř i zvenku. Automobil oproti předchůdci narostl do všech směrů, z čehož těší především prostor pro posádku. Do prodeje se Hyundai i30 dostane v první třetině příštího roku.

Největší prostor jednomu modelu byl na frankfurtském autosalonu věnován novince Volkswagenu – modelu Up. Představil se nejen v sériových provedeních, ale také v mnoha zajímavých výstavních verzích. Jednou z nich byla i stylová plážová bugina. Standardní Up s délkou těsně přesahující 3,5 metru se v České republice začne prodávat na počátku příštího roku. My se s ním svezeme, ale mnohem dříve – uvidíte.

Autor: Petr Hanke