Použitá podkresová hudba

Poučen svými minulými seriály vím, že diváky velmi často zaujme hudba použitá v podkresu a ptají se po autorech podkresové hudby. Tak tedy v seriálu Praha, město věží je hlavním použitým skladatelem Petr Iljič Čajkovskij. Po úvodní písni zní úryvky z jeho Koncertu pro housle a orchestr D dur op. 35 a v závěru každého dílu zní úvodní tóny skladby jménem 1812, op. 49.

Mezi tímto zarámováním lze zaslechnout úryvky ze skladeb Louskáček, Labutí jezero, Italské Capriccio ba i snad vůbec nejznámější Čajkovského dílo, Koncert pro klavír a orchestr koncert č. 1 B moll op. 23.

Nehledejte v tom žádnou zvláštní logiku než tu, že je to krásná, melodická, vznešená hudba – právě taková, která se hodí k Praze a jejím věžím.

Dále můžete zaslechnou ukázky z hudba J. S. Bacha, G. F. Handela, J. B. Vivaldiho, L. van Beethovena, Johanna a Josefa Strausse.

Bylo mi ctí (a bylo to velmi napínavé), položit vedle hudby těchto velikánů svou ústřední píseň. Snad obstála se ctí. A nejen ve své zpívané podobě, ale i v instrumentálním provedení.

To jsem nahrál s flétnistou Pavlem Kvarkem, který přišel a na místě, z listu, mou píseň na svou flétnu mistrovsky zazpíval. Vlastně jsem mu ani nestačil poděkovat, což tímto opožděně činím.

notový záznam od Jana Jiráska