iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
23. 1. 2010
12:00 na ČT2

1 2 3 4 5

168 hlasů
50400
zhlédnutí

Game Page

Numen: Contest of Heroes — Machinarium — The Saboteur

25 min | další Děti a mládež »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Game Page

  • 00:00:16 Ahoj hráči, hráčky,
    pařani a gamesníci.
  • 00:00:19 Zdravím také videohrami nedotčené
    diváky, kteří na nás náhodou
  • 00:00:24 přepnuli během hledání konečně
    zajímavého televizního programu.
  • 00:00:28 Právě začíná 3. lednová GAME PAGE,
    která bude nejen akční či válečná,
  • 00:00:32 ale z velké části česká.
  • 00:00:34 České akční RPG NUMEN,
    inspirované řeckou mytologií,
  • 00:00:37 bylo na cestě do finální podoby
    poměrně dlouhou dobu.
  • 00:00:41 Nakolik se to podepsalo
    v dobrém i zlém na kvalitě hry,
  • 00:00:45 prozradíme v první dnešní recenzi.
  • 00:00:47 O tom, že hry mohou stále být
    především hříčkami, do kterých
  • 00:00:51 se nezažereme kvůli snaze postoupit
    na další level, ale hlavně
  • 00:00:54 pro jejich krásu a nápaditost,
    vás přesvědčí MACHINARIUM,
  • 00:00:58 nejnovější projekt českých tvůrců
    výborného SAMOROSTU.
  • 00:01:01 2. světová válka by se v soutěži
    o nejvyčerpanější herní téma
  • 00:01:06 jistě umístila vysoko.
  • 00:01:07 S irským sabotérem,
    který proti své vůli uvízl
  • 00:01:10 v okupované Paříži, ale dostává
    tahle nastavovaná kaše novou chuť.
  • 00:01:14 MULTIPLAYEROVÉ OKÉNKO tentokrát
    otevřeme v možná nejočekávanější
  • 00:01:18 střílečce loňského roku
    MODERN WARFARE 2.
  • 00:01:21 Jako obvykle vám ale nejdřív
    představíme novinky.
  • 00:01:32 DARK VOID je na první pohled
    zajímavá scifi akční hra,
  • 00:01:37 která nabízí vedle netradičního
    prostředí také zajímavý děj.
  • 00:01:40 Hlavní hrdina Will se skrze
    Bermudský trojúhelník dostane
  • 00:01:44 do tajemného světa Void,
    který obývají mimozemšťani
  • 00:01:47 zvaní Watchers.
  • 00:01:49 Will ale není jediným člověkem,
    potkáte tu např. i vynálezce
  • 00:01:52 Nikolu Teslu, díky němuž
    budete mít k dispozici jetpack
  • 00:01:56 a spoustu zajímavých zbraní.
  • 00:01:58 Hra by měla být v těchto dnech
    už na světě, o jejích kvalitách
  • 00:02:02 se můžete přesvědčit sami.
  • 00:02:03 Co je ale možná ještě zajímavější,
    je oznámení filmu na základě hry.
  • 00:02:08 DARK VOID zaujal společnost,
    kterou vlastní Brad Pitt.
  • 00:02:11 A právě on by si ve filmu
    měl zahrát i hlavní roli.
  • 00:02:14 Kdy se ale má film dostat do kin,
    to je zatím ve hvězdách
  • 00:02:18 a dost možná bude záležet
    i na úspěchu hry.
  • 00:02:22 Kdo by nechtěl být aspoň na chvíli
    v životě pirátem. Nebo zombií?
  • 00:02:28 Nebo pirátskou zombií?
  • 00:02:29 V SEVEN HAUNTED SEAS
    dostanete skvělou příležitost.
  • 00:02:32 Půjde o akci s prvky RPG,
    a jak můžete vidět v prvním
  • 00:02:36 lákavém traileru, půjde určitě
    o poutavou záležitost,
  • 00:02:39 minimálně co se grafiky týče.
  • 00:02:41 Její autoři mají na svědomí animace
    např. ve hře i filmu AFRO SAMURAI.
  • 00:02:46 SEVEN HAUNTED SEAS je pak jejich
    prvním samostatným projektem.
  • 00:02:51 Celkem slušné akční RPG
    TWO WORLDS od německých autorů
  • 00:02:55 se brzy dočká pokračování,
    které vyjde pro PC, Xbox 360 i PS3.
  • 00:02:59 Hráč se v roli neznámého hrdiny,
    zachráněného z vězení,
  • 00:03:02 znovu vydává do rozsáhlého světa
    Antaloor, kde ho čekají
  • 00:03:06 líbezné savany i smrduté močály
    opravdu lákající k prozkoumání.
  • 00:03:15 Samozřejmě také ale navštíví mnohá
    města, která mají být plná života
  • 00:03:20 a mohou zažít bouřlivý rozvoj
    i pád, podle aktivit našeho hrdiny.
  • 00:03:27 Svojí přítomností pak bude hrozit
    strašlivý despota Gandoar
  • 00:03:31 v roli hlavního záporáka.
  • 00:03:36 Druhé TWO WORLDS se mají objevit
    ještě na jaře 2010.
  • 00:03:52 Čau, Pavle! Co to je, hele?
    To je novej TITAN QUEST, ne?
  • 00:03:56 Ne!
  • 00:03:58 -Co to hraješ?
    - Novej TITAN QUEST!
  • 00:04:00 Ne!
  • 00:04:05 - VŠICHNI -
    Pavle, to je novej TITAN QUEST, ne?
  • 00:04:08 Ne, co furt všichni máte!?
    Tohle je NUMEN!
  • 00:04:18 Mnoho lidí si NUMEN plete s TITAN
    QUESTEM, neboť jej na první pohled
  • 00:04:25 hodně připomíná díky
    zasazení hry do prostředí
  • 00:04:28 řeckých bájí a pověstí.
  • 00:04:30 Jenže realita je, jak už to bývá,
    trochu odlišná od předpokladů.
  • 00:04:34 NUMEN je víc než cokoliv jiného
    jakousi variací
  • 00:04:37 na WORLD OF WARCRAFT, akorát
    zasazenou čistě do offline podoby.
  • 00:04:43 Je to rozhodně zajímavé pojetí hry,
    jen vám bude možná chvíli trvat,
  • 00:04:48 než si na něj zvyknete
    se vším všudy, tedy hlavně
  • 00:04:51 s rozlehlým světem,
    který nabízí přehršel možností.
  • 00:04:54 Trochu zamrzí, že autoři nakonec
    rezignovali na vyprávění
  • 00:04:58 velkolepého děje, který by
    určitě slušel téhle hře,
  • 00:05:02 jinak epických rozměrů.
  • 00:05:03 Stanete se jedním z devíti hrdinů,
    kteří bojují ve jménu svého boha.
  • 00:05:08 Od toho se odvíjí třeba
    i vaše pokročilejší schopnosti,
  • 00:05:11 které můžete podobně jako třeba
    ve FALLOUTU hrdinovi přiřknout,
  • 00:05:16 a tím natrvalo zlepšit třeba jeho
    sílu v boji nebo schopnost kouzlit.
  • 00:05:20 Putování po světě NUMENU
    je ve znamení sbírání
  • 00:05:23 nepřeberného množství kořisti
    po zabitých nepřátelích.
  • 00:05:31 V tomto ohledu se s předlohou,
    tedy populárním WOWKEM,
  • 00:05:34 opravdu může měřit a pro hráče
    jde o obrovské lákadlo, které pak
  • 00:05:39 v kombinaci s vysoce nadprůměrnou
    dobou hraní znamená zábavu
  • 00:05:43 bez nadsázky na týdny až měsíce.
  • 00:05:48 Rozdíly mezi jednotlivými postavami
    jsou navíc celkem znatelné
  • 00:05:52 a minimálně jsou dojmy z hraní
    unikátní za každého hrdinu.
  • 00:05:58 Bez vady bohužel není technické
    zpracování, zejména pak grafika,
  • 00:06:02 na které je hodně znát
    dlouhá doba vývoje.
  • 00:06:04 Co by ještě před dvěma lety
    vypadalo výborně,
  • 00:06:07 je dneska na hranici snesitelnosti.
  • 00:06:10 Zejména detaily nejsou
    na žádné špičkové úrovni.
  • 00:06:15 Na druhou stranu nejde o nic, co by
    vás mělo vysloveně rušit od hraní.
  • 00:06:19 Spíš se budete chtít ponořit
    do kolotoče vylepšování postavy,
  • 00:06:23 získávání stále lepších
    předmětů, absolvování
  • 00:06:26 stále obtížnějších úkolů.
    No, prostě jako v onlinovce.
  • 00:06:30 A ani nemusíte patřit
    mezi milovníky WORLD OF WARCRAFT,
  • 00:06:34 aby se vám NUMEN zalíbil.
  • 00:06:36 NUMEN nás sice trochu zklamal
    nedotaženým dějem
  • 00:06:40 a přece jenom zastaralou grafikou.
  • 00:06:42 Na druhou stranu ale jde o poctivé
    RPG, a takových není nikdy dost.
  • 00:06:46 Dostává od nás
    zasloužených 70 ze 100.
  • 00:06:59 Jedním ze zajímavých prvků NUMENU
    jsou oběti vašemu bohovi.
  • 00:07:03 Zakoupením příslušného zvířete
    dostáváte možnost jej posléze
  • 00:07:07 obětovat, a tím získat božskou
    přízeň, která se dá směnit
  • 00:07:10 za některou z nabízených odměn.
  • 00:07:13 Přízeň také ovlivňují vaše vztahy
    s ostatními konkurenčními hrdiny.
  • 00:07:17 Zatímco spolupráce s nimi boha
    rozhodně netěší, když je vyzvete
  • 00:07:21 na souboj v aréně a zvítězíte,
    ihned v jeho očích stoupnete.
  • 00:07:25 Samotnému klání ovšem ještě
    předchází minihra v podobě
  • 00:07:29 hry v kostky, aby se určilo, kdo
    získá právo vybrat druh souboje.
  • 00:07:40 Zvolili jsme střet dva na dva
    a lítá řež může začít.
  • 00:07:49 Nebojte se, nestal se z nás pořad
    o recyklaci starého železa.
  • 00:07:53 Tahle hromada šrotu
    tu má svoje místo.
  • 00:07:57 Nevěřili byste, co se v takovém
    starém železe dá nalézt za poklady.
  • 00:08:10 Třeba na pozadí železného
    harampádí, které je ve skutečnosti
  • 00:08:15 robotickým městem, se odehrává
    jedno z nejkrásnějších herních
  • 00:08:19 překvapení jménem MACHINARIUM.
  • 00:08:21 Nejlepší zprávou je, že se autorům
    povedlo docílit fantastického celku
  • 00:08:26 pomocí nejjednodušších
    možných technologií.
  • 00:08:29 Grafika je ručně kreslená
    a má záměrně působit
  • 00:08:32 trochu rozklepaným dojmem.
  • 00:08:33 Éterická hudba z dílny známého
    českého autora Floexe posouvá
  • 00:08:37 hranice jednoduchosti a dojemný děj
    je hráči dopraven pomocí
  • 00:08:41 komiksových okýnek,
    ve kterých neprobíhá dialog,
  • 00:08:44 ale pouze obrázkové vysvětlování.
  • 00:08:46 Celková atmosféra se tak blíží
    filmovým klasikám, např. svébytně
  • 00:08:51 surrealistickému Triu z Belleville.
  • 00:08:53 Samotná hra je pak v zásadě
    klasickou adventurou, která hráče
  • 00:08:57 prozkouší především ve schopnosti
    řešit všemožné hádanky a puzzly.
  • 00:09:01 Občas jde o poněkud obtížnější
    kousky, zvláště pak ke konci hry.
  • 00:09:05 Autoři ale mysleli i na zaseknuté
    hráče, a nemusíte tak rovnou
  • 00:09:09 sahat po návodu,
    kdykoliv nebudete vědět jak dál.
  • 00:09:13 Pokud splníte jednoduchou hříčku,
    dostanete klíč k odemknutí
  • 00:09:17 nápovědy, ta ale platí vždycky
    jenom pro danou obrazovku
  • 00:09:20 a řada hádanek je rozprostřená
    napříč více lokalitami.
  • 00:09:24 Jde tedy skutečně jenom o příjemnou
    nápovědu, ne čisté řešení.
  • 00:09:29 MACHINARIUM má jedinou nevýhodu,
    která je ale zároveň i výhodou.
  • 00:09:33 Hra je kompletně postavená
    na technologii Flash, kterou můžete
  • 00:09:37 dobře znát z webového prostředí.
  • 00:09:39 Demo hry je tak třeba rovnou
    přístupné z prohlížeče,
  • 00:09:43 nemusíte vůbec nic stahovat.
  • 00:09:44 Na druhou stranu se vám může třeba
    stát, že při nesprávném nastavení
  • 00:09:49 si hra smaže uložené soubory.
  • 00:09:51 A hlavně nemůžete používat
    pravé tlačítko myši,
  • 00:09:54 což je u adventury
    leckdy docela k vzteku.
  • 00:09:57 Jde ale jenom o malou kaňku
    na jinak bezchybné hře,
  • 00:10:00 která by neměla utéct
    skutečně nikomu.
  • 00:10:04 Jenom málokterá hra je doslova
    a do písmene nádherná.
  • 00:10:08 V případě MACHINARIA
    ale není váhání na místě,
  • 00:10:11 tohle je jasný hit.
  • 00:10:12 A navíc je pod fantastickým obalem
    i stejně vydařená adventura.
  • 00:10:16 90 ze 100.
  • 00:10:32 Já se jmenuju Jakub Dvorský
    a hry jsem začal dělat
  • 00:10:35 asi někdy před 15 lety
    nebo možná ještě trošku víc.
  • 00:10:41 Někdy na gymplu, když mě vlastně
    už trošku přestalo bavit jenom hrát
  • 00:10:46 ty hry pořád dokola, začali jsme
    s kamarády, spolužáky něco vytvářet
  • 00:10:51 a někdy kolem maturity jsme vydali
    hru DRAČÍ HISTORIE
  • 00:10:55 a později ASMODEUS.
  • 00:11:00 Teď pracuješ pod hlavičkou
    vlastního studia Amanita Design.
  • 00:11:04 Kdy jsi studio založil a co všechno
    v jeho rámci už máte za sebou?
  • 00:11:09 Amanitu jsem založil v roce 2003,
    když jsem končil UMPRUM na animaci.
  • 00:11:14 Začal jsem vlastně sám,
    jako grafické studio to začalo.
  • 00:11:22 První věc byla webová hra SAMOROST.
  • 00:11:25 Tahle hra se stala docela populární
    na webu, tak jsem později
  • 00:11:29 se rozhodl udělat pokračování,
    SAMOROST 2.
  • 00:11:32 Na to už jsem si pozval
    nějaké spolupracovníky,
  • 00:11:35 animátora Václava Blína
    a dva Tomáše Dvořáky, jeden z nich
  • 00:11:39 je hudebník a druhý zvukař.
  • 00:11:41 Později jsme dělali ještě nějaké
    komerční hry na zakázku, menší,
  • 00:11:45 webové, jako QUEST FOR THE REST.
  • 00:11:48 Poslední naše zakázka je hra
    QUESTIONAUT, kterou jsme dělali
  • 00:11:52 pro BBC a je to taková
    malá výuková hříčka pro děti.
  • 00:11:56 V podstatě teď jsme soustředění
    hlavně na ty hry a naším posledním
  • 00:12:00 projektem je MACHINARIUM.
  • 00:12:02 Jak dlouho jste
    na MACHINARIU dělali
  • 00:12:05 a kolik lidí se účastnilo vývoje?
  • 00:12:08 MACHINARIUM nám zabralo
    skoro 3 roky vývoje
  • 00:12:11 a dělalo na tom dohromady 7 lidí.
  • 00:12:13 Je to vlastně náš doposud největší
    projekt a první plnodélková hra.
  • 00:12:19 MACHINARIUM jsme se rozhodli udělat
    kreslené tužkou na papír.
  • 00:12:23 Je to opravdu ruční kresba
    tužkou na papír, skenované je to
  • 00:12:27 a pak dodělávané v počítači.
  • 00:12:30 Ještě bych řekl takovou zajímavost.
  • 00:12:33 Chtěli jsme dosáhnout jednak toho
    ručního dojmu, aby tam byl cítit,
  • 00:12:37 a takové trošku uvolněnější kresby.
  • 00:12:40 A náš výtvarník Adolf Lachman
    je strašně precizní
  • 00:12:43 a nešla mu udělat ta kresba
    taková jako opravdu uvolněná.
  • 00:12:47 Tak to zkusil kreslit levou rukou,
    přestože je pravák,
  • 00:12:51 a najednou to bylo ono a levou
    rukou to mělo ten pravý šmrnc.
  • 00:12:57 Problém byl, že ke konci už i tou
    levou rukou to uměl tak dobře,
  • 00:13:02 že začal být příliš precizní.
  • 00:13:04 Jakým způsobem
    je MACHINARIUM animované?
  • 00:13:08 Celá ta hra je vlastně udělaná
    ve Flashi, běží ve Flashi,
  • 00:13:12 takže je i animovaná ve Flashi.
  • 00:13:14 A jinak ta animace samotná
    je v podstatě jako klasická
  • 00:13:17 plošková nebo papírková animace.
  • 00:13:19 Většina animací je dělaných opravdu
    okýnko po okýnku, to znamená tou
  • 00:13:24 klasickou hodně pracnou metodou,
    ale tím jsme dosáhli toho výrazu,
  • 00:13:28 který by se nám jinak nepodařil.
  • 00:13:35 Jaké všechny nástroje jsi použil
    při tvorbě zvuku pro MACHINARIUM?
  • 00:13:40 Hlavně na začátku jsme se hodně
    o tom bavili, že jsme třeba chtěli,
  • 00:13:44 aby ten zvuk byl takový
    jakoby špinavější.
  • 00:13:47 Ti roboti jsou takoví jakoby rezaví
    a ten svět je takový
  • 00:13:51 jakoby vintážovitý.
  • 00:13:53 Tak něco podobného jsme hledali
    i v tom soundtrack, hodně různých
  • 00:14:00 akustických zvuků, jako třeba tady
    tu kalimbu zrovna, takový africký
  • 00:14:04 nástroj, který mám hrozně rád.
  • 00:14:08 Zrovna tady jsem si připravil
    jednu ukázku, tady v tomhle.
  • 00:14:14 - DUTÝ A CINKAVÝ ZVUK -
  • 00:14:16 Tenhle zvuk,
    to je zrovna ta kalimba,
  • 00:14:19 do které jsem bouchal.
  • 00:14:21 Akorát že je právě už jakoby
    zprocesovaná, takže ten originální
  • 00:14:26 zvuk zněl jinak.
  • 00:14:28 Jak hodnotíš život nezávislého
    vývojářského studia?
  • 00:14:31 Určitě život nezávislého týmu
    není snadný, protože samozřejmě
  • 00:14:35 nemají žádné peníze.
  • 00:14:36 Většina nezávislých studií vlastně
    vyvíjí tu hru zadarmo prakticky,
  • 00:14:41 nějak se snaží přežít
    a pak jako očekávají ten zisk,
  • 00:14:44 až tu hru vydají.
  • 00:14:46 A to byl i náš případ, že jsme měli
    nějaké úspory, ale v podstatě
  • 00:14:50 většina z nás dělala úplně zadarmo.
  • 00:14:53 A co se týče rozdílu se zahraničím,
    u nás je výhoda, že tady je život
  • 00:14:57 přece jenom trošku levnější
    než třeba v Anglii nebo v Americe.
  • 00:15:01 Takže v tom je naše výhoda
    a tu hru prodáváme vlastně
  • 00:15:05 úplně na stejném trhu.
  • 00:15:07 V některých zemích mají granty,
    což je docela příjemné.
  • 00:15:10 Třeba ve Skandinávii ve všech
    zemích, v Kanadě mají velké granty,
  • 00:15:15 které můžou dostat
    nezávislí vývojáři,
  • 00:15:17 a taky toho hojně využívají.
  • 00:15:19 Ale rozhodně jako - není to
    jednoduché i z toho důvodu,
  • 00:15:23 že vlastně každý člen toho
    nezávislého týmu musí zastávat
  • 00:15:27 i jiné funkce, než na které
    je jenom jakoby určen.
  • 00:15:31 Já třeba bych rád dělal jenom herní
    design a nějakého výtvarníka,
  • 00:15:35 ale musím se starat o celou tu
    byznys stránku věci a o propagaci.
  • 00:15:43 Dokonce i zákaznickou
    podporu musím dělat.
  • 00:15:46 To je strašně moc práce navíc,
    takže já osobně třeba
  • 00:15:50 zastávám práci za tři lidi.
  • 00:15:54 Už v zásadě od začátku vývoje her
    se mluví o tom, jestli hry jsou
  • 00:15:58 jenom zábava, nebo jestli nějakým
    způsobem jdou připodobnit k umění.
  • 00:16:03 Já si myslím,
    že vy se o tohle snažíte.
  • 00:16:06 Myslíš, že do budoucna tenhle trend
    bude pokračovat?
  • 00:16:09 Úplně nepochybně,
    já o tom nemám nejmenší pochybnost.
  • 00:16:13 Já beru hry jako médium, stejně tak
    jako je médium film nebo kniha.
  • 00:16:18 To znamená, že je úplně irelevantní
    debata, jestli můžou být uměním
  • 00:16:22 nebo nemůžou.
  • 00:16:24 Prostě to je médium a záleží
    na každé hře, jak nakonec vypadá
  • 00:16:28 a jaký má dopad.
  • 00:16:29 Myslím si, že teď se to už začíná
    docela měnit a v následujících
  • 00:16:34 letech uvidíme podle mě velkou
    jakoby revoluci, až bych jako řekl.
  • 00:16:39 Budou prostě vývojáři,
    kteří se budou snažit sdělit
  • 00:16:43 nějaká třeba vážná témata
    nebo nějaké emocionální příběhy,
  • 00:16:47 nebo prostě úplně cokoliv.
  • 00:16:52 V podstatě si myslím, že hry jsou
    strašně neprozkoumané médium.
  • 00:16:57 Záběry z 2. světové války
    bývají obvykle černobílé.
  • 00:17:11 Tedy pokud na nich zrovna
    neřádí SABOTÉR.
  • 00:17:27 SABOTEUR je tak trochu
    politicky nekorektní hra.
  • 00:17:31 Musíte v ní pomoci získat svobodu
    a znovu vybudovat
  • 00:17:35 národní suverenitu Francie, a to
    pomocí vyhazování skoro nekonečného
  • 00:17:40 množství věcí do povětří.
  • 00:17:41 Coby irský automechanik a závodník
    Sean Devlin se stanete hrdinou hry,
  • 00:17:46 která je na první pohled
    směskou GTA s MAFIÍ.
  • 00:17:49 Po bližším zkoumání ale odhalíte
    úplně svébytný titul.
  • 00:17:53 Škoda, že musíte nejdřív projít
    nepochopitelně zpackaným začátkem,
  • 00:17:57 který nezvládá etablovat
    jednotlivé charaktery.
  • 00:18:00 Zvláště sám hlavní hrdina Sean
    působí nejdřív jen jako
  • 00:18:04 nepříjemný frajírek.
  • 00:18:06 Teprve po několika misích přestává
    být otravný a můžete si začít
  • 00:18:10 užívat hru v otevřeném světě
    francouzského hlavního města
  • 00:18:14 a jeho blízkého okolí.
  • 00:18:15 Podle očekávání se hra vůbec
    nezaobírá historickou přesností.
  • 00:18:19 Není to ale vůbec na škodu.
  • 00:18:21 Vaším úkolem je osvobozování
    jednotlivých oblastí Paříže.
  • 00:18:26 Dokud je daná oblast pod kontrolou
    nacistů, grafika je černobílá
  • 00:18:31 a jedinými barvami
    je rudá pro nepřátele
  • 00:18:33 a modrá pro Hnutí odporu.
  • 00:18:35 Jakmile ji však osvobodíte,
    všechno se najednou krásně zabarví
  • 00:18:39 a do ulic se vrací život.
  • 00:18:41 Postupem času je tento efekt stále
    zajímavější, když například autem
  • 00:18:46 projíždíte střídavě okupovanými
    a svobodnými zónami.
  • 00:18:51 Důležitým prvkem hry
    je Seanova schopnost vylézt
  • 00:18:54 na skoro jakoukoliv budovu.
  • 00:18:56 Jednak jde o působivou podívanou,
    hlavně ale tímto způsobem získáváte
  • 00:19:00 spoustu možností postupu
    a hra je skutečně otevřená.
  • 00:19:05 Nejlepší je ale na SABOTEUROVI
    efekt, který má volná aktivita
  • 00:19:09 na hlavní mise,
    jenž posouvají děj kupředu.
  • 00:19:12 Pokud je nějaký úkol
    na první pokus příliš obtížný,
  • 00:19:15 můžete si postup ulehčit
    pomocí několika svazků dynamitu.
  • 00:19:19 Stačí vyřadit z provozu několik
    strážních věcí nebo kasárna
  • 00:19:23 a nepřátelé vám najednou
    budou dělat daleko menší potíže.
  • 00:19:29 Hrám v otevřeném světě může lehce
    zlomit vaz nezvládnutá provázanost
  • 00:19:33 jednotlivých aktivit.
  • 00:19:35 Naštěstí to není případ SABOTEURA,
    který nás opravdu mile překvapil
  • 00:19:39 a jsme mu ochotní odpustit i slabý
    začátek a nedotažené cutscény.
  • 00:19:44 Tenhle výlet do historie
    je totiž opravdu výbušně zábavný.
  • 00:19:49 Na první pohled je tenhle klon GTA
    sice dost zvláštní,
  • 00:19:52 když mu ale dáte šanci a přetrpíte
    nemastný neslaný začátek,
  • 00:19:56 budete se zaručeně bavit.
  • 00:19:58 A SABOTEUROVI navíc nejde upřít
    moc dobrý grafický styl. 80 ze 100.
  • 00:20:13 Když se v SABOTEUROVI potřebujete
    dostat na hlídaná místa,
  • 00:20:17 můžete na to jít různě.
  • 00:20:19 Kupříkladu si můžete zavolat
    kolegy z Hnutí odporu
  • 00:20:22 a v jejich doprovodu si cestu
    prostě a jednoduše prostřílet.
  • 00:20:29 Jinou možností je krádež
    nepřátelské uniformy
  • 00:20:32 a průnik v přestrojení.
  • 00:20:34 V převleku na vás totiž Němci
    podezíravě reagují jen,
  • 00:20:38 když se přiblížíte moc blízko.
  • 00:20:42 Dalším způsobem je pak odlákávání
    poblíž vartujících stráží
  • 00:20:46 pomocí vhodně umístěného dynamitu.
  • 00:20:58 A když už jsme u toho dynamitu,
    ten využijete i při jízdě.
  • 00:21:01 S příslušným perkem můžete
    z vozu udělat jedoucí bombu,
  • 00:21:05 jenom nesmíte zapomenout
    včas vyskočit.
  • 00:21:15 CALL OF DUTY: MODERN WARFARE
    patří mezi nejpopulárnější
  • 00:21:20 multiplayerové střílečky.
  • 00:21:22 Od dvojky tak fanoušci
    po právu čekali stejnou porci
  • 00:21:25 kvalitní zábavy.
  • 00:21:27 Nabídka herních módů je
    v MODERN WARFARE 2 víc než bohatá.
  • 00:21:30 Máte na výběr ze všech možných typů
    deathmatche, dále je tu
  • 00:21:34 Boj o vlajku, Sabotáž, Dominantion,
    Search and Destroy, Headquartes
  • 00:21:39 a Ground War Offensive.
  • 00:21:40 Všechno ale není přístupné
    okamžitě, musíte nejprve hrát
  • 00:21:44 dostatečně dlouhou dobu
    a získávat zkušenosti.
  • 00:21:47 To je sice na jednu stranu
    omezující, ale aspoň jsou lidé
  • 00:21:51 motivováni k dlouhodobému hraní.
  • 00:21:53 Stejně jako v jedničce nechybí
    zaběhnutý systém povyšování, perků,
  • 00:21:57 vypečené odměny za vlastní
    Kill Streak nebo přerušení
  • 00:22:00 Kill Streaku soupeře.
  • 00:22:02 Zatím vypadá všechno
    v nejlepším pořádku. No ne?
  • 00:22:05 Chybělo málo a MODERN WARFARE 2
    se mohla stát důstojným nástupcem
  • 00:22:09 na trůnu online akcí. Jenže...
  • 00:22:11 Jenže se tvůrci z jenom velmi těžko
    pochopitelných důvodů rozhodli
  • 00:22:16 vyřadit dedikované servery
    a multiplayerové mače jsou tak nyní
  • 00:22:20 hostovány přímo na počítačích
    jednotlivých hráčů.
  • 00:22:23 Stejný systém používají
    konzolové verze hry.
  • 00:22:26 Rozdíl je ale v tom,
    že tam to na rozdíl od PC funguje.
  • 00:22:30 Je prakticky nemožné hrát MODERN
    WARFARE 2 bez katastrofálních
  • 00:22:35 problémů s připojením.
  • 00:22:36 Lagování je všudypřítomné
    a nedá se s ním dělat prostě nic.
  • 00:22:41 Navíc hra sama volí,
    který ze zúčastněných hráčů
  • 00:22:44 bude mač hostovat, pokud se majitel
    původního serveru odpojí.
  • 00:22:50 Výsledek je každopádně
    pokaždé stejný.
  • 00:22:52 Hraní je přehlídkou problémů,
    nikoliv zábavnou kratochvílí
  • 00:22:56 jako dřív.
  • 00:22:58 Pokud jste měli v plánu
    si MODERN WARFARE 2 pořizovat
  • 00:23:02 kvůli multiplayeru,
    musíme vás bohužel zklamat.
  • 00:23:04 Autoři naprosto nepochopitelně
    udělali na PC hráče pořádnou boudu.
  • 00:23:09 A můžeme jenom doufat,
    že se situace změní vydáním patche
  • 00:23:12 a zprovozněním serverů.
  • 00:23:16 A je tu soutěž.
  • 00:23:17 První cenou je tradičně konzole Wii
    ke které od nás výherce dostane
  • 00:23:21 ještě tuto limitovanou sběratelskou
    edici hry AVATAR pro PC.
  • 00:23:25 Druhý vylosovaný získá trio PC her:
    AION, EMIPIRE TOTAL WAR,
  • 00:23:29 FOOTBALL MANAGER 2010
    a k tomu speciální edici AVATAR.
  • 00:23:33 A třetí vylosovaný se může těšit
    na rozšířenou edici ZAKLÍNAČE
  • 00:23:37 a dále hry PURE, WHEELMAN a AVATAR.
  • 00:23:40 Jako bonus od nás pak všichni
    vylosovaní získávají triko AVATAR.
  • 00:23:44 Otázka zní:
  • 00:23:46 Kolik minut má v současnosti
    jeden díl našeho pořadu?
  • 00:23:58 Hlasujte na:
    www.ceskatelevize.cz/gamepage.
  • 00:24:03 Uzávěrka soutěže je 31. ledna 2010.
  • 00:24:06 Správnou odpověď z minula
    a jména výherců najdete
  • 00:24:09 taktéž na našem webu.
  • 00:24:11 A pokud jste nevyhráli,
    nezoufejte.
  • 00:24:13 Všechny správné odpovědi
    shromažďujeme a v červenci z nich
  • 00:24:17 vylosujeme výherce multimediálního
    počítače HAL 3000, vybaveného
  • 00:24:21 novou technologií prostorového
    zobrazování, který do soutěže
  • 00:24:24 věnovala společnost ProGamers
    s.r.o. a který můžete vyzkoušet
  • 00:24:28 v síti Cyber Café.
  • 00:24:30 Nač pařit ve 2D,
    když díky nám můžete hrát
  • 00:24:32 rovnou ve třech dimenzích.
  • 00:24:36 Tak hybaj soutěžit!
  • 00:24:38 Jak miluji začátky, tak nesnáším
    konce, ale co se dá dělat,
  • 00:24:41 i GAME PAGE musí jednou vypnout
    a přenechat své místo
  • 00:24:45 dalším pořadům.
  • 00:24:46 Každopádně teď se to docela hodí.
    GAME PAGE.
  • 00:24:49 Hodí se to proto, že čím dříve
    skončíme, tím dříve se dočkáte
  • 00:24:53 dalšího dílu a s ním
    i ASSASSIN'S CREED 2.
  • 00:24:56 Krom Ezia přivítáme i Ratcheta
    s Clankem, který si našel zálibu
  • 00:25:00 v hrátkách s časem.
  • 00:25:07 A v rámci nové inforubriky
    se mimo jiné vrátíme k hororu
  • 00:25:10 DEAD SPACE EXTRACTION.
  • 00:25:15 Skryté titulky: Alena Kardová,
    Česká televize 2010

Související