iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
25. 12. 2010
00:00 na ČT1

1 2 3 4 5

77 hlasů
6678
zhlédnutí

Půlnoční bohoslužba 2010

Vánoční mše z kostela sv. Jana Nepomuckého v Ostravě-Staré Bělé

75 min | další Náboženské »

upozorňovat

Načítám přehrávač...

Přidejte svůj příspěvek

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.

Vložením komentáře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuse. Pokud tato pravidla nedodržíte, váš příspěvek může být upraven či smazán.

Sledujte diskusi emailem

Nahlašte nevhodný příspěvek

Iveta 21.5.2011 23:37 (!) reagovat 0 + - 0

Vánoce - výsměch pohanů všem opravdovým křesťanů

Kostel pěkný bohoslužba nic moc a narození PJK 24.12.??????
Může mi někdo ukázat místo v bibli, kde jste přišli na toto datum. Je to datum, které si stanovili pohané - den slunovratu. A je to výsměch všech křesťanům.

huhu 3.8.2011 13:09 (!) reagovat 0 + - 0

24.12.

Právě v souvislosti s pohanskou oslavou zimního slunovratu bylo datum oslavy Kristova narození stanoveno na toto období, aby se svátkem slunce bylo v kontrastu.

H+D 27.12.2010 16:17 (!) reagovat 2 + - 1

byl sem se podívat

a až na ty kamery to byla velmi krásná mše .... i když mi tam svítí hlava

Kocour 27.12.2010 16:12 (!) reagovat 4 + - 4

Requiem

Nic proti, ale vymyslet k půlnoční mši při Offertoriu "Dona eis requiem" (...když radostně oslavujeme Tvoje narození...) je opravdu dementní, neznalé, lajdácké, dyletantské. Ale zřejmě k tak příšernému vibrátu nleze nic jíného vybrat.

host 28.12.2010 9:03 (!) reagovat 1 + - 1

Dobrý den,
takto se může vyjádřit jen naprostý idiot neznalý umění a krásy...Navíc co pak spolu s narozením neslavíme i Ježíšovu smrt na kříži? Jeho narozením se Blh stává člověkem, který Otci přinese dokonalou oběť a my jako křesťané nemůže jednotlivé věci oddělovat, ale vnímat současně....Zkuste se zamyslet, jak jste tímto výrokem pro Pána směšný...

Staňka 27.12.2010 11:11 (!) reagovat 1 + - 1

Ráda bych se zeptala, kde se v Ostravě objevila Štrůblova Vánoční mše? Manžel pochází ze Šakvic - autorova rodiště. Děkuji.

Hulová 26.12.2010 20:45 (!) reagovat 9 + - 10

můj názor

a teď mě katolíci zlynčujte..., když se dívám i na ty mladé ortodoxní katoličky, jsou všechny vesměs docela zanedbané, mám pocit že na úkor víry potlačují svou osobnost a bojí se vybočit ze stáda poslušných oveček... ať si každý věří v co chce, ale ať u toho přemýšlí a jen pasivně nepřijímá již dané...toť vše.

Brůůno, 25 let 3.8.2011 13:23 (!) reagovat 1 + - 0

Vážená a milá paní Hulová

schválně jsem se na záznam, s ohledem na Vaše reakce, podíval. Zajímalo by mne kdo Vám tam, z mladých katoliček, připadá mdlý a zanedbaný?
K tomu se dá dodat pouze jediné. Půlnoční mše začíná většinou kolem půlnoci z 24. na 25. prosince, což je v zimě. Loni sice nebylo minus 30 stupňů, ale i tak si myslím, že to nebylo na minisukni a tričko na ramínkách s holým břichem, aby přítomné dívky ukázaly své přednosti a Vy jste si přišla na své.

Hulová 26.12.2010 20:37 (!) reagovat 8 + - 10

můj názor

Bohužel jste pro mně fanatici. Vy, kteří taháte už i malé děti v kočárcích do kostela, vy jenž vidíte jen svého Boha a snažíte se filozofovat ač by jste tomu nějak zvlášť rozuměli...Vás je i líto... Jsem ze Staré Bělé a nedá se říct, že bych byla ateistka ale znám několik zfanatizovaných rodin, a těch je mi upřímně líto... Nemám nic proti víře ale mám hodně výtek proti tzv, vymývání mozků...Ptáte se vy svých dětí, když jsou malé, zda mají zájem s Vámi otrocky chodit do kostela? Mají právo volby? Pochybuji... Bylo by to psaní nadlouho a mnozí, kteří neumějí myslet sami a neustále se spolehají a za vším vidí Boha, by to stejně nepochopili....

AK 27.12.2010 17:10 (!) reagovat 6 + - 5

můj názor

ano, já si také myslím, že bychom se měli ptát dědí jestli se jim chce do školy, vždyť je to strašné vstávat každý den a učit se. Je to fakt fanatismus posílat děti do školy. Nemám nic proti vzdělání ale.....

Hulová 27.12.2010 19:01 (!) reagovat 5 + - 4

Vážená pane nebo paní, nějak jste můj příspěvek evidentně nerozdýchal/a.
Chodit do školy, do práce, to je snad samozřejmost, to jsou základní povinnosti - ne tak chodit do kostela. Mimo to, každý si může vybrat, jakou školu bude navštěvovat, jaké povolání si vybere. To u Vás asi moc nefunguje, že!? U Vás se asi rozkáže co kdo má a nebo nemá dělat a je vymalováno. Tak to Vás upřímně lituju. Tak si nechte tu ironii stranou, vezměte děti a bežte do kostela.
PS: já nikoho neurážím, vy ironizujete můj názor. Buď jste to nepochopil/a a nebo máte velmi zvláštní chápání...Každopádně já se mohu svobodně rozhodovat.

Marie 28.12.2010 7:19 (!) reagovat 4 + - 6

Milá paní Hůlová, já jsem váš příspěvek velmi dobře rozdýchala a přesto s vámi nesouhlasím! Všechno co jste napsala, je evidentně urážející katolíky. Jelikož vás neznám osobně, tak se k vaším výrokům odmítám dále vyjadřovat, asi jste velmi zatrpklý a netolerantní člověk.... Zřejmě vám v životě někdo hodně ublížil, když jste tak negativní ... Budeme se jako farnost za vás modlit! S pozdravem M.L.
P.S. K oblečení katoliček: Jsem ráda, že do kostela i mladí lidé chodí oblečeni slušně a ne jako pracovnice z E 55, což vám ale zřejmě imponuje více...

Hulová 28.12.2010 12:15 (!) reagovat 7 + - 3

Paní Marie, katolíky bych si nedovolila urážet stejně tak jako jiné lidi, ať už ateisty nebo ostatní, to, že můj příspěvek takto chápete je mi líto, ale myslím, že mám právo vyjádřit svůj názor. Zatrpklá nejsem na to mám ve svém věku ještě dost času, jen se mi nelíbí a nemůže líbit jakákoliv - jednotný pohled na vše. Nemá cenu psát, že kdyby byl někdo všemohoucí nebylo by tolik zbytečného utrpení apod. Docela si dokážu představit, co mi na to asi odpovíte, ale upřímně říkám, že když poslouchám mši, tak absolutně nechápu nic, o čem se tam mluví, a věřte, že nejsem jediná. Myslím, že je třeba se na celou věc dívat v širším slova smyslu, ale to by bylo na dlouhou diskuzi.
Ještě si dovolím k tomu vzezření katoliček - jistě nejsou všichny stejné - ale když se na ně tak dívám, mám tendenci jim sama nadídnout něco ze svého poměrně slušného šatníku, aby nevypadaly, jako chodící v oděvu po prapředcích, myslím, že to žádný člověk nemá zapotřebí.
Děkuji, nemusíte se za mně modlit, myslím, že tam nahoře mají pochopení i pro můj názor.

marie 28.12.2010 15:41 (!) reagovat 4 + - 4

Paní Hulová, těší mě, že zatrpklá nejste a že vaše názory zřejmě pramení jen z neznalosti věci samé. A jsem velmi ráda za poslední větu, ve které jste vlastně popřela vaše mnohé předešlé názory! S pozdravem M.

Hulová 28.12.2010 15:50 (!) reagovat 4 + - 2

Nepopřela, na svém si trvám. Nikdy jsem totiž neřekla, že v nic nevěřím, takový člověk snad ani není. Na druhou stranu mám potřebu se vyjádřit k věcem, které mi vrtají hlavou, takže je mi jasné, že když k Vám nepatřím, nenajdu u Vás pochopení, nic jiného jsem ani nečekala. Já ale naštěstí v určité věci chápu Vás - kdybych vyrůstala v ve věřící rodině a už od mala by to do mě "cpali" taky bych nebyla schopna asi přemýšlet jinak. Jsem ráda, že jsem se narodila v rodině v jaké jsem se narodila. Že jsem se o všem vždy mohla rozhodnout sama. Přeji Vám hezký den.

AK 28.12.2010 15:21 (!) reagovat 2 + - 0

můj názor

tak dobře bez ironie. Příklad: přestavme si, že někdo miluje sport, třeba hokej. Nutí své dítě trénovat od malička. Musí vstávat na tréninik atd.... Je to jeho láska ke sportu. Pro někoho kdo nesportuje to bude zvláštní člověk, kterému nerozumí. Dále s tím oblékáním žen, to je snad jejich věc jak se oblékají. To jsme v kostele ještě nebrali. Právo volby má každý buď chodit do kostela nebo ne.
PS. Bůh miluje každého člověka, i toho který do kostela nechodí, to není špatná zpráva, že?

Hulová 28.12.2010 15:43 (!) reagovat 5 + - 2

Děkuji Vám za pokus o rozumnou diskuzi. Já si myslím, že Vy jste určitá komunita, takže tomu co tady píšu třeba dost dobře nerozumíte tak jako já nerozumím Vám. Ne však proto, že byste chodili do kostela, já jsem tam také už několikrát byla - i když ne v tom Vašem. To, o co mi tu od začátku jde, není víra jako taková ale určitý náboženský - a teď mi promiňte to slovo - fanatismus. Tím prosím rozumějme, to když někdo za vším vidí Boha a není schopen připustit, že to všechno může být třeba jinak. Co když je to všechno jinak? Ale vrátím se k tématu - stýkáte se s ateisty, berete je? Já jsem skoro pořád ve společnosti nevěřících a tam jsou má slova ještě dost mírná. Jenom by nás ale zajímalo, zda si Vaše děti mohou vybrat na jakou školu půjdou, jestli si třeba mohou vzít nevěřícího, jestli třeba nemusí chodit do kostela? Jestli zkrátka mají tu svobodu. Dost o tom pochybuji... Ale jak říkám, je to na dlouhou diskuzi... A k tomu odívání - nešlo mi jen o oblečky, myslela jsem celkové vzezření, kdy mi ti mladí lidé připadají takoví ztrápení, celí v šedém, postrádá to nějaký projev originality osobnosti.

AK 28.12.2010 16:10 (!) reagovat 3 + - 1

diskuse

Ano, stýkám se s ateisty a mám mezi nimi spoustu velmi dobrých přátel. Právě v kostele jsem se naučil toleranci a k úctě názoru druhého člověka. Možná, že se to bude zdát divné, ale je to tak, čím hlubší víra, tím větší pochopení pro druhé. Možná, že máte štěstí na ne moc dobré katolíky. Ale na jejich omluvu, vždyť oni ( my všichni) se také pořád učíme porozumění a lásce k druhému.

H 28.12.2010 16:26 (!) reagovat 1 + - 0

diskuse

Možná máte pravdu, ale stále se vyhýbáte odpověďím na mé otázky... Samozřejmě ale, že odpovídat nemusíte.

Jojjo 29.12.2010 14:45 (!) reagovat 8 + - 3

odpovědi na vaše otázky.

patřím do generace mladých, kteří podle vás vypadají mdle. a teď vám odpovím na vaše otázky vážená paní Hulová.
s nevěřícími se stýkám celý život ono to ani nejde se s nimi nestýkat. :) nemáme vlastní obchody, ani školy, ani nemocnice:D. nevěřící kamarádi mě provázeli celým mým životem, od základky, přes všechny kroužky, vysoukou i v práci. nikoho neurážím, nikdo neuráží mě. bereme se takoví jací jsme a tolerujeme se, i když máme odlišné názory, s nevěřícími spolužáky jsem zažila spoustu legrace, výletů i vícedenních pobytů.
střední školu jsem si vybrala jakou jsem chtěla, vysokou školu jsem si vybrala jakou jsem chtěla, kroužky jsem si vybrala, jaké jsem chtěla... my křesťané nejsme zvláští druh vězni svého přesvědčení. jsme obyčejní lidé se svými sny a se svobodnou vůlí a rozhodováním. nic mi nezakazuje si vzít nevěřícího jestli to bude ten pravý :). jen jestli on bude chtít věřící :)
do kostela chci chodit a vymytý mozek nemám. opravdu :)
a k tomu odívání? právě to je ta naše volba. oblíkáme se, tak jak chceme my. máme oči na to abychom viděly co se nosí a co ne. přesto nosíme co se nám líbí a v čem se cítíme dobře a tím jdeme proti proudu- no a není právě to originální?? nikdo nám oblečení neurčuje. právě mi připadá, že jsme originální až nad hlavu. každá holka je schopna si vlastnoručně vyrobit nějakou ozdůbku náušnice, vylepšit triko, každá je trochu umělkyně.
jo a ještě jedna poznámka k tomu, že jsme vypadali mdle. kostel byl plný lidmi jako obvykle, ale polovinu lidí jsem neznala- lidi co normálně do kostela nechodí, jen jednou ročně na půlnoční. takže kdo ví koho jste to označila za mdlého :)
ve farnosti mám své nejlepší přátelé, se kterými jsem zažila spoustu krásných chvil a dobrodružství jako skauti tak i mimo. chodíme spolu na bowling, na zahrádku na pivo, chodíme na plesy, na hory, nakupovat, jsme úplně normální lidi.
jo a ještě, že jsme vypadali utrápeně? kdo by nevypadal o půl jedné ráno, s kamerou v zádech!!!:)
z toho co píšete jde poznat, že nám nerozumíte vy. a ani nám nemůžete rozumět když nás neznáte. sama jste říkala, že se pohybujete především mezi nevěřícími. takže než o nás budete zase psát nesmysly (o vymývání mozků a tak), tak nás poznejte. zkuste jen tak po mši počkat venku a pozorujte jak vycházíme z kostela - co děláme a co jsme za lidi.
znovu říkám: jsme normální obyčejní lidé co se smějí, pracují baví se ale i chybují.

H 29.12.2010 15:54 (!) reagovat 6 + - 2

Mluvila jsem o věřících, které znám, a jak jsem psala věřte mi, že nejsem jediná, mající tyto názory. Akorát jsem na rozdíl od ostatních je tady vyslovila nahlas. Když jsem ještě pracovala - teď studuji VŠ- měli jsme o Vás jako o věřících různé debaty, a ač mi to nemusíte věřit, docela jsem se Vás zastávala.
Chápu, že vyjímka potvrzuje pravidlo, pokud jste měla ve všem svobodnou volbu, pak je to v pořádku. Já mluvila o konkrétních lidech - ale jejich jména zde nebudu psát - které znám, a kteří jsou otroky své víry. Ještěže to tedy nejsou všichni.

nalis 29.12.2010 15:01 (!) reagovat 3 + - 2

je mi líto dětí které jsou svými rodiči dlouhé hodiy vláčeny obchodním centrem, v kočárcích brečící, unavéné, v klokáncích se zalomenou hlavou. lidé, kteří vidí jen koupi nových hadříků, blahobyt, slevy..... a svému řvoucímu dítěti zacpou pusu hamburgerem a dají mu do ruky mluvícího psa- a neotravuj nakupuju!!! ach těch dětí je mi líto....

H 29.12.2010 16:01 (!) reagovat 6 + - 0

Naprosto souhlasím - taky nejsem obětí slev, své děti nechci a nebudu vláčet po obchoďácích apod. Nadruhou stranu - žiju jen jednou a chci aby ten život nejak vypadal, nechci si odříkat a žít jako chudák ve vidině, že jednou budu v ráji. Protože si vím, že nebudu. Ale to je věc názoru. Myslím si, že lidi, kteří nejsou ortodoxně věřící to mají lepší - protože nejsou v osidlech své víry a vidí to všechno tak nějak objektivněji, s nadhledem.

Hulová 29.12.2010 16:23 (!) reagovat 6 + - 1

Ještě jednou zdůrazňuji, že jsem zde něchtěla nikoho urazit, šlo mi jen o to říct svůj názor. Pokud to někoho pohoršuje, tak se omlouvám a ať tedy tuto diskuzi nečte.

ostravačka 1.1.2011 12:03 (!) reagovat 3 + - 5

Milá paní Hulová, mladé katoličky jsou podle vás zanedbané. Vy jistě jste dokonale opečovávaná, tak se z toho radujte.

Hulová 1.1.2011 12:39 (!) reagovat 5 + - 1

Milá paní ostravačko! Vytrhla jste má slova z kontextu, pravděpodobně jste mě tedy nepochopila. Nevadí. Tímto končím tuto diskuzi, nemá to význam cokoliv zde vysvětlovat, stejně budu předmětem Vašeho lynče. Šťastný nový rok a radujte se také!!!

zase Brůno 3.8.2011 15:40 (!) reagovat 0 + - 0

ještě jedna věc.

Ty nešťastné kočárky.
Njn, ono to tak bývá, že když má člověk malé dítě a nechce jenom sedět doma u počítače nebo u televize, tak ho prostě musí vzít s sebou, třeba i do kostela. A dítě pak, chtě nechtě, musí své rodiče následovat. Dokud je dítětem tak to prostě jinak nejde. Svou cestu si vybere až bude starší. Ale upřímně. Já budu radši když se mé dítě naučí chodit do kostela, než třeba do hospody. To říkám, protože znám rodiče, kteří tam svoje děti berou, netvrdím, že zrovna jenom na pivo, ale i to...Už slyším, že církev jenom vymývá lidem mozky a tahá z nich peníze. Církev prostě učí odkazu Ježíše Krista. Na tom snad není nic špatného. To by pak vymývači mozků byli třeba i Buddha, Dalailama, I. Newton, A. Einstein, F. Mercury, J. Vojtek, princezna Diana, zakladatel Velké pardubické nebo zakladatel pivovaru Pilsner Urquel. Každý má právo na svůj názor, každý má právo ho prozentovat. Každý také pak má zcela jistě právo někoho nebo něčí názor následovat. A co se týče těch peněz, tak každá orginazace musí být nějakým způsobem financována. Její aktivity, údržba objektů a já nevím co všechno. A neznám nikoho, kdo by utratil všechny svoje peníze v kostele, ale v hospodě...pardón, v restauraci, aby se to náááhodou někoho nedotklo:-D

Ondřej Scholtz 26.12.2010 5:27 (!) reagovat 3 + - 3

Pie Jesu - dona eis requiem? Pohřební skladba při vánoční mši?

Josef 25.12.2010 9:43 (!) reagovat 19 + - 3

Půlnoční

Bez kostela není svátek svátkem. Zkuste tam zajít a rozjímat, uklidnit se a možná se vám bude zdát svět lepší, pravdivější .......

Milan 25.12.2010 6:34 (!) reagovat 5 + - 19

NEROZUMIM VAM MILI KRESTANE

Proc jste si zvolili za Boha Zida, kdyz vetsina z Vas tak Zidy nenavidite? dekuji za odpovedi Milan ateist

Alex 25.12.2010 9:26 (!) reagovat 20 + - 2

Milý Milana, my jsme si Boha nezvolili, ale Bůh si vyvolil nás, aby nás spasil. A nejen křesťany, ale všechny lidi, Bůh to nerozlišuje. To je velice důležité. A správný křesťan necítí nenávist vůči nikomu, ať je Žid nebo Řek (jasně je to napsáno v Pavlových apoštolských listech). nenávist uměle vytvářejí politici, aby zdiskreditovali (nejen) věřící občany. Bůh přišel pro všechny, bez rozdílu. Antisemitismus, rasisimus, nacismus, třídní boj apod. přišlo od lidí, nikoliv od Boha.

Starokatolík 25.12.2010 15:56 (!) reagovat 6 + - 2

Pokoj Vám, jsem křesťan a mám rád Židy. Jsou to naši starší bratři ve víře. Mezi svými věřícími přáteli neznám jediného, kdo by měl Židy v nenávisti. Ateistům by prospělo, kdyby čas od času zavítali osobně mezi věřící, aby je mohli lépe poznat. Mnohé předsudky by odpadly.

john janda 25.12.2010 2:22 (!) reagovat 14 + - 1

krasna slavnost

velmi prekrasny kostel a bohusluzba

první ‹ předchozí 1 2 poslední

Související