TÉMA

Johana Mravcová

Recenze: Labutí jezero potápí choreografie, nad vodou ho drží tanečníci

Labutí jezero je asi nejslavnějším baletním titulem všech dob. Křehký romantický balet, který je pro mnohé synonymem této umělecké formy, je lákadlem divadelních scén po celém světě a často i stavebním kamenem repertoáru velkých souborů. Verze choreografa Johna Cranka, jež byla v Národním divadle poprvé uvedena v závěru minulého týdne, ale překvapivě – na rozdíl od jiných Crankových děl – velká očekávání nenaplnila.
2. 4. 2019|

Recenze: Choreografie Jiřího Kyliána odolávají času, naštěstí ne baletu Národního divadla

Balet Národního divadla ve čtvrtek 11. října uvedl mimořádnou premiéru s názvem Mosty času, a vzdal tak hold Jiřímu Kyliánovi, umělci, který bezesporu patří k největším soudobým choreografům.
16. 10. 2018|

Recenze: Marná opatrnost rozhodně není marná

Národní divadlo v Praze si jako další premiéru této sezony vybralo jeden z nejstarších dochovaných titulů baletní historie. Pražské nastudování Marné opatrnosti potěší nejen „baletomany“.
29. 4. 2018|

Recenze: Timeless Baletu Národního divadla je nadčasový. Jen nesmí povolit uzel

V závěru minulého týdne měl premiéru baletní večer Timeless, první velký komponovaný program Baletu Národního divadla této sezony a také první představení pod vedením nového uměleckého šéfa souboru Filipa Barankiewicze. Jak už jeho název napovídá, má se jednat o večer nadčasový. Inscenace legendárních choreografů Georga Balanchina a Glena Tetleyho takové bezesporu jsou, novinka izraelského autora Emanuela Gata se jim ale v tomto ohledu může rovnat jen stěží.
24. 10. 2017|

Recenze: Losers Cirque Company zvládá Kolaps bez kolapsu

Po loňské premiéře představení Beach Boy(s) představila i letos Losers Cirque Company svou nejnovější inscenaci na festivalu Letní Letná. Nazvali ji Kolaps.
3. 9. 2017|