Praha - Sociální sítě začínají pronikat i do automobilového průmyslu. Japonská Toyota ve spolupráci s americkou internetovou firmou Salesforce.com představila pilotní projekt, díky kterému by majitelé Toyot mohli se svými auty komunikovat na dálku, tedy podobně, jako třeba s přáteli na Facebooku.
Toyota zkouší, jak se stát „přítelem“ svého auta
Toyota friend je název sociální sítě, která má otevřít komunikační kanály tam, kde by je čekal jen málokdo, mezi majitelem auta, zatím jenom Toyoty a jeho miláčkem na čtyřech kolech. Motoristé tak pomocí sítě budou dostávat na mobilní telefon údaje například o servisu. Systém má dokonce umožnit jednoduchou komunikaci s vozem. „Doufám, že auta a jejich uživatelé se mohou stát přáteli a že zákazníci budou Toyotu považovat za kamaráda,“ uvedl prezident Toyoty Akio Toyoda.
Na novou službu se můžou nejdřív těšit majitelé Toyot v Japonsku, až poté se projekt rozšíří do dalších zemí. Odstartovat by měl v příštím roce a z počátku bude služba nabízená pouze u elektromobilů a takzvaných plug-in hybridních vozů. Ty kombinují elektrický pohon s benzinovým nebo naftovým.