Toyota zkouší, jak se stát „přítelem“ svého auta

Praha - Sociální sítě začínají pronikat i do automobilového průmyslu. Japonská Toyota ve spolupráci s americkou internetovou firmou Salesforce.com představila pilotní projekt, díky kterému by majitelé Toyot mohli se svými auty komunikovat na dálku, tedy podobně, jako třeba s přáteli na Facebooku.

Toyota friend je název sociální sítě, která má otevřít komunikační kanály tam, kde by je čekal jen málokdo, mezi majitelem auta, zatím jenom Toyoty a jeho miláčkem na čtyřech kolech. Motoristé tak pomocí sítě budou dostávat na mobilní telefon údaje například o servisu. Systém má dokonce umožnit jednoduchou komunikaci s vozem. „Doufám, že auta a jejich uživatelé se mohou stát přáteli a že zákazníci budou Toyotu považovat za kamaráda,“ uvedl prezident Toyoty Akio Toyoda.

Na novou službu se můžou nejdřív těšit majitelé Toyot v Japonsku, až poté se projekt rozšíří do dalších zemí. Odstartovat by měl v příštím roce a z počátku bude služba nabízená pouze u elektromobilů a takzvaných plug-in hybridních vozů. Ty kombinují elektrický pohon s benzinovým nebo naftovým.