Chvaletické loděnice opustil tanker Christoph - 86 metrů dlouhý kolos

Pardubice – Dělníci ve chvaletické loděnici spustili na vodu rekonstruovaný tanker TMS Christoph. Toto plavidlo je určeno pro plavbu po evropských kanálech i po Rýnu. Z původní lodi zůstala příď a záď, nejrozsáhlejší středová sekce, kde je nákladový prostor, byla nahrazena novou částí. K opravám tanker připlul z Lovosic, práce trvaly skoro dva měsíce.

Starou středovou sekci na tankeru dělníci odřízli a sešrotovali. Na nový středový segment následně přivařili původní části, kde jsou strojovna a kabina, čímž celou loď zkompletovali. Důvodem výměny středové sekce byl kromě jejího opotřebení také požadavek Evropské unie, aby tankery na chemické látky měly dvouplášťové dno. „Tohle je první loď, která se v ČR tímto způsobem přestavovala, a všechno, co jsme tam dělali, bylo pro nás nové,“ konstatuje technický ředitel firmy Barkmet Ivan Troutnar.  

Nový středový segment je kolos vážící 350 tun, na délku měří téměř 60 metrů, šířka je 9,6 a výška 4,6 metru. Po rekonstrukci se délka tankeru Christoph prodloužila na evropský standard 86 metrů. 

Na vodu se skoro 90metrový kolos dostával pomocí speciálního výtahu. Dělníci ale museli při spouštění řešit závadu – nevydrželo jedno z ocelových lan. To celou operaci zpozdilo asi o hodinu.

Další na řadě bude nákladní loď Silja 2, která po vyzdvižení na souš podstoupí rozsáhlou opravu. Plavidlo dlouhé 72 metrů patří společnosti Evropská vodní doprava a jezdí po západní Evropě. „Za 3,5 měsíce by se na něm měla udělat kompletní výměna obložení,“ uvedl ředitel společnosti T.I.S.C. Jan Halouska. 

Tanker má z Chvaletic vyplout do Německa koncem týdne (zdroj: ČT24)