Legendární karosa B731 se loučí s Prahou

Praha – Po více než třiceti letech vyřazuje pražský dopravní podnik z provozu modelovou řadu Karosa B731. Jde o součást omlazování vozového parku dopravního podniku. Dnes vyřazené autobusy jsou totiž už 19 let staré. Tradiční hranaté karosy na svou poslední jízdu vyjely po zkrácené trase linky 158. Poslední šanci si vozy prohlédnout budou mít cestující příští sobotu. Na 20. září totiž pražský Dopravní podnik nachystal v kačerovských garážích Den otevřených dveří.

V létě 1982 zamířila do Prahy z Vysokého Mýta první karosa B731. V následujících letech jich podnik odebral rovnou tisícovku. O 32 let později vyřazuje Praha posledních pět kusů. „Díky jednoduché údržbě se naší dílně dařilo tyto vozy udržovat v dobrém technickém stavu. My jsme byli spokojení, bohužel trochu horší je to pro cestující, zejména pokud jsou handicapovaní,“ řekl řidič Jan Ryšánek.

Do pražských ulic naposledy vyjely na pravidelné lince 158 autobusy typu Karosa B731
Zdroj: Kateřina Šulová/ČTK

Dopravní podnik už v současnosti nakupuje jenom nízkopodlažní vozy. Jedním z důvodů je i stálý trend stárnutí populace. Druhým faktorem krabicové derniéry je nařízení vlády, které dopravcům ukládá provozovat vozy do maximálního stáří 9 let. Pětice karos přitom funguje už 19 let, dopravní podnik se tak veteránů zbavit musí. „Nabízíme je k prodeji, ale většinou se jedná o nepojízdné kusy, ze kterých jsme vytěžili případné náhradní díly,“ uvedl technický ředitel Jan Šurovský.

Hranatým karosám odzvonilo (zdroj: ČT24)

„Tohleto jsou legendy, není jiný typ vozidla, který by sloužil tak dlouho. Pokud se jedná o ty hranaté autobusy, ještě máme autobusy 741, které budeme vyřazovat v příštím roce, čili to už jsou ty poslední,“ řekl generální ředitel Jaroslav Ďuriš.