Magistrát dostane petici za zachování nádraží

Praha – Přes tři tisíce podpisů se podařilo sehnat během jediného dne středočeským starostům, kteří zorganizovali petici za zachování železniční dopravy na pražském Masarykově nádraží. Dnes se chystají odnést ji pražským radním. Podle nově připravovaného územního plánu mají v objektu železniční stanice vzniknout nové stavby. Politici i představitelé Správy železniční dopravní cesty a Českých drah ale popírají, že by měl být na nádraží, které dnes využívají především regionální spoje, ukončen provoz. Radní se musí zabývat každou peticí, která nese více než tisíc podpisů.

Středočeští starostové se obávají, že by v případě zrušení Masarykova nádraží museli obyvatelé jejich obcí při cestě do metropole vystupovat z vlaků na periferiích. Hlavní nádraží, kam by měly v případě zrušení nejstarší pražské železniční stanice zajíždět všechny spoje, totiž již dnes funguje na hranici svých možností. „Hlavní nádraží má sedm nástupišť. Není možné sem zavést o sto procent více vlaků,“ uvádí tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

Ačkoli se starostové s peticí vydají na pražský magistrát, o zrušení nádraží nemohou rozhodnout politici. Patří státní společnosti Správa železniční dopravní cesty, jejíž mluvčí Alena Kodysová odmítá, že by se měla stanice rušit. Podobně se vyjadřuje také o možnosti rozšířit hlavní nádraží.

Stejně se vyjadřuje i pražský radní Martin Langmajer. Ten uvádí, že přinejmenším v příštích deseti až patnácti letech zůstane provoz na nádraží, kam v roce 1845 přijel první vlak mířící do Prahy, zachován.