Ústí nebude vracet dotaci, nájemce obchodů u nádraží nakonec našlo

Ústí nad Labem – Ačkoli ústeckému magistrátu teklo kvůli prázdným obchodům pod hlavním nádražím do bot, nakonec zůstalo nad hladinou. Město nebude muset vrátit evropské dotace, které dostalo na revitalizaci přednádražního prostoru, po dvou letech hledání se mu podařilo obchodní prostory pronajmout, městská rada schválila smlouvu s ústeckou realitní společností RK Hanik & Holubovský.

Stavbu třinácti prodejních kójí s terasou nechalo město postavit v roce 2011 mezi kolejištěm hlavního nádraží a Přístavní ulicí. Využilo k tomu dotaci na revitalizaci městského centra. Podmínkou dotace byla však tzv. udržitelnost projektu – alespoň pět let využívání k původnímu účelu. Městu tak hrozilo, že bude muset evropské peníze vrátit. O poněkud odlehlé obchodní prostory neměl nikdo zájem, město opakovaně vypisovalo soutěž, uspělo až napotřetí, když koncem loňského roku změkčilo podmínky.

Uzavřením smlouvy s místní realitní společností trápení ústeckého magistrátu nejspíš skončí. „Součástí jsou kryté garáže, 13 prodejních kójí umístěných na pochozí terase, terasa, čtyři kašny, související chodníky a zeleň včetně pěší lávky spojující pěší zónu s přístavištěm,“ popsal komplex mluvčí města Karel Rouč. Uchazeči v tendru museli předložit projekt využití celého komplexu s dobou a cenou pronájmu a také termín zprovoznění prodejních ploch. Nájemce musí dodržet podmínky udržitelnosti projektu, které stanovila Regionální rada regionu soudržnosti Severozápad, která dotaci poskytla. Nájemné v kójích na veřejné terase bude nejvýše 2 500 korun za metr čtvereční, pronajímatel musí dodržet také předepsané ceny parkovného v garážích pod objektem – pět korun za hodinu.

Obchodní promenáda je na opačné straně hlavního nádraží než výpravní budova, kterou ve středu otevřely České dráhy po rekonstrukci. Při ní zmizely škody, které na historické budově způsobily povodně před jedenácti lety i válečné bombardování, vznikla také nová odbavovací hala. Vzápětí po dokončení rekonstrukce nádražní budovy by teď mohla ožít i druhá strana kolejiště.