Vlaky mezi Prahou a Berounem ochromí dvě výluky naráz

Velká výluka ochromí déle než na dva měsíce provoz vlaků mezi Prahou a Berounem. Ve čtvrtek začíná výluka, během které budou téměř všechny osobní vlaky končit v Karlštejně a dále pojedou pouze náhradní autobusy, které ale – na rozdíl od vlaků – nebudou přepravovat kola. Na celý květen navíc přibude druhá výluka na téže trati, která bude mezi pražským Smíchovem a Radotínem. Rychlíky, které z Prahy do Berouna jezdí, sice budou jezdit bez omezení i během výluky, ale hrozí jim zpoždění.

Berounské nádraží
Zdroj: ČTK Autor: Michal Kamaryt

Výluka mezi Berounem a Karlštejnem začíná ve čtvrtek a potrvá až do 5. července. V desetikilometrovém úseku zbude pouze jedna kolej, a tak většina osobních vlaků linky S7 bude na cestě z Prahy končit již v Karlštejně. Až do Berouna pojede pouze hrstka večerních osobních vlaků.

Ze všech ostatních spojů ale bude potřeba v Karlštejně přestoupit do náhradního autobusu. Ty budou jezdit v půlhodinových intervalech, odjíždět z Berouna ale budou dříve než vlaky. „Rychlíky mezi Prahou a Berounem pojedou bez omezení, vlivem výlukových prací ale můžou být opožděné,“ upozornily zároveň České dráhy.

Od 27. dubna do 7. června bude ještě hůře. Současně s výlukou u Berouna proběhne ještě jedna mezi pražským Smíchovem a Radotínem. Ve směru do Berouna (Karlštejna) bude výluka pouze zhruba do 9:00, v opačném směru po většinu dne. Rychlíky a osobní vlaky do Karlštejna pojedou odklonem, takže nezastaví na Smíchově ani ve Velké Chuchli. Posilové spoje, které jezdí v pracovní dny pouze do Radotína, vůbec nepojedou.

Mezi Smíchovem a Radotínem bude během výluky jezdit náhradní autobusová doprava v půlhodinových intervalech. Souběh dvou výluk ovšem bude znamenat, že kdo bude například chtít jet po osmé dopoledne ze Smíchova do zastávky Srbsko, místo jednoho přímého vlaku v 8:25 bude muset vystřídat tři dopravní prostředky: náhradní autobus ze Smíchova do Radotína (s odjezdem v 8:13), vlak z Radotína do Karlštejna a druhý náhradní autobus z Karlštejna do Srbska.

Důvodem obou výluk jsou podle Marka Illiaše z tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) plánované výměny kolejnic a izolátorů elektrického vedení. Na železniční provoz mezi Prahou a Berounem má přitom vliv ještě jedna výluka, která probíhá na trati Zdice–Protivín. Rychlíky, které tudy jezdí z Prahy do Českých Budějovic, jsou mezi Prahou a Berounem odřeknuty s tím, že dále do Březnice jezdí náhradní autobusy. Tato výluka se ale blíží ke konci a od nedělního večera by měly rychlíky opět jezdit navzdory rozkopání trati za Karlštejnem.